Pochopte své zákazníky

Tisícovka účastníků jubilejního ročníku konference Retail Summit 2014 hledalo cestu, jak uspět v dnešních nejistých časech. Nechyběli mezi nimi ani zástupci hned několika franchisových konceptů jako například Náš Grunt, Daily Fresh Stores, Sklizeno nebo Žabka. Ti se ve svých vystoupeních věnovali zejména představení svých sítí, které představují odklon od klasických prodejních formátů, jsou totiž na hony vzdálené od hypermarketů či supermarketů. I díky tomu si mohou pro rozvoj pobočkové sítě zvolit cestu franchisingu.
Řada z návštěvníků letošního ročníku Retail Summitu se shodla na tom, co zaznělo z úst hned několika řečníků – český maloobchod prošel v několika minulých letech razantní změnou. „Dopady těchto změn ještě umocňuje relativně malý objem trhu a jeho vysoká saturace a konkurence,“ doplnil Zdeněk Skála ze společnosti Incoma – GfK.
Důležité je porozumět
Prudké změny však mohou některé z nás zneklidňovat, mohou v nás vzbudit pocit silné nejistoty. I s ním je však možné se vypořádat. Stačí znát ten správný recept. „Nejistota obecně vyplývá především z nepochopení dané doby, když již (nebo ještě) nevíme, nebo nechceme vědět, co se děje a proč,“ komentoval tuto situaci Milan Zelený, český ekonom působící na Fordham University New York.
Významná část řešení, prezentovaných na Retail Summitu 2014, zdůrazňovala potřebu pochopit měnící se spotřebitelskou poptávku a naplno využít možností nabízených novými technologiemi. Inspirativní v tomto směru bylo například vystoupení Franka Gothardta z O2. Podle něj se klíčem k úspěchu napomoci lidem dělat správné rozhodnutí tím, že jim poskytneme důležité informace ve správném čase a na správném místě.
PŘEČTI ČLÁNKY

Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Doba přeje podnikání - podle statistik v prvním čtvrtletí letošního roku rekordně vzrost počet podnikatelů i firem.
Do finále soutěže postoupilo z konkurence 1975 semifinalistek. Novou kategorii Cena pro nejzajímavější franšízu vyhrál franšízový koncept Refresh Bistro.
Projekt představující největší a neúspěšnější české firmy letos po sedmé rozdával ceny. Vítězové vzešli z konkurence 1356 nominovaných.
Zaměstnáváte „dohodáře“ anebo třeba máte práci organizovanou formou směn? Přečtěte si, co nového přináší novela zákoníku práce. Připravte se na platnost nařízení včas.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...