Jak hospodařit s časem?

Správně zorganizovaný čas je podmínkou efektivně zvládnuté práce. Většina z nás se však ráda nechává v pracovní době zlákat nejrůznějšími rušivými faktory, které nám berou potřebný čas před neodbytnými termíny. Nejčastějšími vlivy jsou zbytečně dlouhé hovory s méně důležitými klienty nebo příliš časté navštěvování sociálních sítí a internetu obecně. Existuje však řada způsobů, jak v průběhu dne zvládat pracovní zátěž rychle a efektivně.
Odborníci doporučují vzít si list papíru nebo blok a do něj si zaznamenat všechny důležité myšlenky, konverzace a činnosti, které jsme absolvovali během uplynulého týdne. Tím totiž získáme přehled o tom, co jsme v minulém období vykonali. Seznam nám rovněž pomůže zafixovat pro samotnou práci důležité momenty. Díky tomu můžeme lépe pochopit, kolik času je třeba na vykonání určité práce a kolik jsme promrhali neproduktivním přemýšlením, konverzacemi a zbytečnými činnostmi.
Každá činnost nebo konverzace, která je pro nás důležitá, by měla mít přesně vymezený čas. Seznam povinností se obvykle v průběhu práce neúměrně prodlužuje, proto je dobré zřídit knihu schůzek. Díky ní si můžeme vytvořit časové bloky a konverzace přesně omezit. S tím ovšem souvisí další faktor, kterým je pevné odhodlání časy dodržovat.
Pro kvalitně odvedenou práci je třeba rovněž třeba umět odpočívat. Proto si naplánujme i časy přestávek, které nás doslova vytrhnou z toho, co aktuálně děláme. Obdobou tohoto postupu jsou úřední hodiny ve státních úřadech, které fungují jako předem naplánované pauzy mezi intenzivními pracovními bloky.
Pro strukturovaný pracovní výkon se rovněž doporučuje věnovat každé ráno 30 minut času na naplánování pracovního dne. Rozhodně není vhodné začínat práci, aniž bychom si ji časově nerozvrhli do celého dne a takový plán je možná tím nejdůležitějším okamžikem, který vytvoří ty správné podnínky pro optimální výkon.
Plánování času se ale nemusí týkat pouze schůzek a jednání, ale také telefonování. Před každým hovorem je totiž prospěšné věnovat určitý čas přemýšlení o tom, co od telefonátu očekáváme a čeho chceme dosáhnout. To nám umožní představit si úspěšnou konverzaci. Poté, kdy je konverzace ukončena, je zase třeba vzít si čas na zvážení toho, zda se nám podařilo kýženého výsledku dosáhnout a v případě neúspěchu vyhodnotit chyby, abychom je následně zbytečně neopakovali.
Aby mohla být práce skutečně efektivní, je třeba pro žádoucí výkon také vypnout sociální sítě a další média, která by nás mohla vyrušovat. A je třeba mít stále na paměti, že pouze 20 procent našich myšlenek, konverzací a činností v průběhu pracovního procesu vytváří 80 procent konečných výsledků.
PŘEČTI ČLÁNKY

Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Doba přeje podnikání - podle statistik v prvním čtvrtletí letošního roku rekordně vzrost počet podnikatelů i firem.
Do finále soutěže postoupilo z konkurence 1975 semifinalistek. Novou kategorii Cena pro nejzajímavější franšízu vyhrál franšízový koncept Refresh Bistro.
Projekt představující největší a neúspěšnější české firmy letos po sedmé rozdával ceny. Vítězové vzešli z konkurence 1356 nominovaných.
Zaměstnáváte „dohodáře“ anebo třeba máte práci organizovanou formou směn? Přečtěte si, co nového přináší novela zákoníku práce. Připravte se na platnost nařízení včas.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI