Web bez informací firmě škodí
Z analýzy podnikatelských webů vyplývá, že svou internetovou prezentaci pravidelně aktualizuje pouze 12 % živnostníků. Jen o něco lépe jsou na tom firemní weby; ty jsou obhospodařovány přibližně z 23 %.
Význam webové prezentace si podle aktuálních dat z průzkumu Webnode uvědomuje drtivá většina podnikatelů v ČR. Podle Českého statistického úřadu (ČSU) využívá v Česku webové stránky více jak 82 % firem s deseti a více zaměstnanci. Podle statistik společnosti Webnode je horší situace u živnostníků. Webovou prezentaci využívá zhruba 70 % z nich.
Obsah bez reklam i technická podpora
Jak vyplývá z dat, v ČR je přes 50 % firemních webových stránek neaktuálních, respektive poslední aktivita se na nich projevila více než před rokem. Podnikatelé si většinou nechávají externě vytvořit stránky na míru, či jim je připraví někdo ve zdarma dostupném redakčním systému. Nestarají se ale o jejich následnou údržbu ani o pravidelnou publikaci novinek, čímž se sami připravují o potenciální zisky.
Pokud firmy neví, jak se o technické zázemí webu starat, je pro ně lepší využít volně dostupnou službu tvorby profesionálních webových stránek. Ta za ně natrvalo vyřeší technickou stránku věci, pomůže s formou prezentace a zajistí snadný přístup do správy obsahu.
Mnohé firmy význam aktuálního obsahu ve vztahu k návštěvníkovi stále podceňují. Weby, které vykazují nulovou aktivitu děle než tři měsíce, ztrácí na popularitě a jsou hůře dohledatelné – pro zákazníka jsou tak obtížněji k nalezení.
Počet e-shopů u nás mírně klesá
Při tvorbě nových stránek jsou zvláště drobnější podnikatelé často limitováni finančně. Pro ně je proto výhodnější sáhnout po předem připravených šablonách firemních stránek, které jsou přizpůsobené pro různá podnikatelská odvětví. „Systémy jako Webnode ve standardu nabízejí použití vlastní domény, obsah bez reklam, moderní design i předem připravený obsah. Technickou podporu zajišťuje provozovatel a podnikatelé tak nemusejí trávit čas řešením provozních problémů webu a mohou se soustředit na obsah,“ dodal Ondřej Kratěna, CEO společnosti Webnode.
Podobně přistupují k tvorbě intenetových stránek i majitelé internetových obchodů. Podle odhadu srovnávače Heureka.cz je v Česku přes 36 tisíc aktivních e-shopů. Mnoho z nich vzniklo během hospodářského útlumu po roce 2008 jako zdroj přivýdělku fyzických osob, a většina tak stále generuje obrat v řádu stovek tisíc korun ročně. Od roku 2014 (kdy jich bylo přibližně 37 200) počet e-shopů u nás mírně klesá v souvislosti s konsolidací trhu.
PŘEČTI ČLÁNKY
Dotace: příležitost i pro franšízy
/04.12.2025
Česká republika každoročně rozděluje miliardy korun z evropských a národních programů. Jakou podporu lze získat pro franšízové podnikání?
Zájem o zakládání nových podniků již delší dobu roste. Data ukazují, že čísla převyšují i rekordní loňský rok. Pozornost si získává i trh s franšízami a to nejen u zdejších značek.
Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Doba přeje podnikání - podle statistik v prvním čtvrtletí letošního roku rekordně vzrost počet podnikatelů i firem.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI