Blogy přežily i sociální sítě

Ani překotný rozvoj sociálních sítí v posledních letech neznamenal konec firemního blogování. I když tomuto způsobu komunikace ještě před několika lety řada odborníků nevěstila zářnou budoucnost, opak je pravdou. Rostoucí počet sociálních kanálů sice ubral na síle firemnímu blogování, ale řada společností se pravidelnému psaní na firemních stránkách věnuje i nadále.
Z dostupných dat žebříčku Fortune 500 je jasně vidět, že od roku 2013 poklesl počet firem provozujících blogy, ale v roce 2015, kdy dosáhl svého dna s 21 %, se trend obrátil a začal prudce růst. Více než 42 % nejhodnotnějších firem aktuálně využívá ke komunikaci své značky blog a 62 % má dokonce oficiální blog nebo vlastní web, kde pravidelně vystavuje své novinky.
V Česku lze pozorovat podobný trend. Z interních dat společnosti Webnode vyplývá, že firmy své webové stránky standardně doplňují blogy. Důvody jsou jasné. „Firmy a také podnikatelé si uvědomily důležitost webové prezentace, díky níž mohou komunikovat své produkty a služby jak laické, tak odborné veřejnosti. Nemusí jít přitom nutně o propagaci značky, ale třeba o zprostředkování zajímavého obsahu. Stále častěji tak pravidelně informují nejen o dění ve firmě, ale především o trendech a novinkách v jejich oboru podnikání,“ řekl Slawomír Jakub Budziak, Head of Team Leaders ve Webnode.
Čísla o blogování:
-
55% webů s blogy má větší návštěvnost než weby bez blogů
-
Weby s blogy mají v průměru o 434 % více zaindexovaných stránek, a o 97% více zpětných odkazů
-
Nejčastěji blogují lidé od 21 do 35 let
-
Až 60% spotřebitelů nakoupuje produkt z důvodu doporučení na blogu
-
Psaní pravidelných příspěvků může zvýšit návštěvnost blogu až o 30%
-
Blogy patří k nejlepším a nejúčinnějším nástrojům jak prezentovat značku
-
Blog výrazně zvyšuje důvěryhodnost webu
-
Příspěvky s obrázky a fotografiemi přečte až o 94 % více uživatelů internetu
K velkému obratu v roce 2015 došlo vlivem několika faktorů. Být ideovým vůdcem je v dnešním byznysu stále důležitější strategie. Proto firmy hledají neustále nové způsoby, jak zaujmout a upozornit na sebe, a blogování je jedním z nich. Znamená sice určitý závazek, protože je nutné připravovat obsahově hodnotné články, které by měly být publikovány alespoň dvakrát či třikrát týdně, ale na druhé straně obsah vedený povětšinou ve formální rovině je tím, co někteří zákazníci vyžadují.
Firmy si zároveň uvědomily, že vynakládat finance na blogování je efektivnější, než bojovat o pozornost na Facebooku. V neposlední řadě je k tomu vede SEO, protože vydávání nového obsahu může pozitivně ovlivnit optimalizaci obsahu webu pro vyhledávače. Některé rozdíly v přístupu k příznivcům (a naopak ve vztahu fanoušků k oblíbeným značkám) ale přetrvaly. Zatímco lidé na sociálních sítích komentují kde co, diskuzní fóra pod blogy většinou zejí prázdnotou a počet příspěvků se od roku 2014 na firemních blozích neustále snižuje. Z analýzy navíc vyplynulo, že společnosti se chtějí vyhnout kontroverzním názorům, a proto v řadě případů diskutovat u příspěvků ani neumožňují.
„Počet firem, které se snaží získat naši pozornost, stejně jako počet kanálů a nástrojů, které za tímto účelem uplatňují – online reklama na webech a ve vyhledávaní prostřednictvím advertorialů, native advertisingu a content marketingu - vytváří čím dál tím vetší tlak na způsob, jak zaujmout zákazníky. Proto se třeba v reklamách téměř do omrzení skloňují slova jako příběh. Už nejde jen o prodej, ale o vyvolání emocí. K tomu připočítejme skutečnost, že dnes prodej probíhá čím dál více na internetu, a na viditelnost má zásadní vliv atraktivní obsah webu. K němu blogování bezesporu patří,” dodal závěrem Budziak.
PŘEČTI ČLÁNKY

Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Doba přeje podnikání - podle statistik v prvním čtvrtletí letošního roku rekordně vzrost počet podnikatelů i firem.
Do finále soutěže postoupilo z konkurence 1975 semifinalistek. Novou kategorii Cena pro nejzajímavější franšízu vyhrál franšízový koncept Refresh Bistro.
Projekt představující největší a neúspěšnější české firmy letos po sedmé rozdával ceny. Vítězové vzešli z konkurence 1356 nominovaných.
Zaměstnáváte „dohodáře“ anebo třeba máte práci organizovanou formou směn? Přečtěte si, co nového přináší novela zákoníku práce. Připravte se na platnost nařízení včas.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...