Vliv na Moravě

Maloobchodní řetězec Hruška patří podle Franchising Reportu 2012, který zpracovává poradenská společnost PROFIT system, mezi největší franchisové sítě v Česku. Na konci loňského roku se firma Hruška dohodla na odkupu prodejen na Moravě od svého konkurenta Tesco Stores. Transakci začal posuzovat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Ten by měl své rozhodnutí uvést v průběhu ledna.
„Se společností Hruška jsme se dohodli na prodeji 22 malých obchodů na Severní Moravě. Prodejny zahrnuté do této transakce jsme převzali v rámci akvizice společnosti Žabka v roce 2011. Záležitost je v tuto chvíli posuzována antimonopolním úřadem, proto nemůžeme komentovat žádné podrobnosti,“ řekl mluvčí Tesco Stores Jiří Mareček. Prodejny se nacházejí v okresech Karviná, Frýdek-Místek, Zlín, Nový Jičín, Opava a Kroměříž.
Síť převážně franchisových prodejen Hruška se nachází především na jižní a severní Moravě a ve východních Čechách. Počet poboček převyšuje 250. Za rok 2012 společnost dosáhla konsolidovaných tržeb téměř 7 miliard korun a čistý zisk dosáhl 189,3 milionu korun. Přebírání menších řetězců se neděje poprvé. Například při krachu podniku Julius Meinl převzala firma Hruška část jeho obchodů.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!