Základem je fungující management

Co Vás přimělo k tomu začít podnikat?
Zařídil to život, osud. Před 12 lety mi zemřel manžel, firma byla jeho „dítě“ – tehdy sedmileté. A tak jako jsem převzala jeho roli v rodinném životě, převzala jsem jeho roli i v tom pracovním, bez znalosti řízení, technických dovedností, znalostí oboru, naprosto nepřipravená. Ale snad právě proto. Na druhou stranu, mohla jsem se opřít o všechny stávající zaměstnance, což byla pro mne obrovská pomoc.
Jaká je historie Vaší společnosti?
Manžel Karel Drašnar založil firmu v roce 2007. Problematiku prodeje aut a náhradních dílů na kamiony, návěsy, přívěsy, autobusy a lehká užitková vozidla znal velmi dobře. Vystudoval Vysokou školu dopravní v Žilině, praxi s nákladními automobily a pracovními stroji získal v bývalých Vojenských stavbách, a když to podmínky po sametové revoluci dovolily, založil v tomto duchu svojí firmu. Začátky byly v 90. letech těžké, ale dostal firmu v poměrně krátké době na špici v oboru náhradních dílů pro nákladní auta. Úspěch dovolil založit v tom samém duchu samostatný subjekt na Slovensku (E.M.T. Slovakia). Rozšiřuje se počet dodavatelů a zastupujících značek, na území ČR i SR vznikají nové pobočky, jejichž počet se v současné době ustálil na čísle 6 v ČR a 2 na Slovensku. V roce 2006 jsme postavili vlastní prostory a zázemí firmy s centrálním skladem v Modleticích u Prahy, centrální sklad jsme v loňském roce ještě rozšířili a zvětšili kapacitu. Firma je aktivní i na mezinárodním poli - je garantem Group Auto pro ČR a SR a buduje partnerskou síť nezávislých truck-servisů pod názvem Top-Truck.
Vaše firma působí v oboru pro ženu dost netypickém. Jak se Vám podniká v pro mnohé z nás typicky mužském oboru?
Mám velmi silný a schopný management. To, že v čele firmy zaměřené na typicky mužský obor stoji žena, si mnozí naši partneři, ať dodavatelé nebo odběratelé, ani neuvědomují a pokud ano, rozhodně to není na překážku. Moje úloha ve firmě, kromě toho, že jsem majitelka, má ekonomické a kontrolní zaměření.
Co je pro Vás jako ženu-podnikatelku v podnikání nejdůležitější?
Pro mne je klíčový naprosto fundovaný a spolehlivý management a fungující rodina. Mám radost z toho, že do firmy se postupně zapojují obě dvě dcery a tudíž bude komu firmu předat.
V loňském roce jste se svou firmou uspěla v soutěži Ocenění českých podnikatelek. Co pro Vás takovéto ocenění znamená?
O tom, že si moje firma vede dobře ve svém oboru v celorepublikovém měřítku (nejen mezi podnikatelkami-ženami) jsem tušila – ocenění mne i mému managementu přineslo zadostiučinění a výborný pocit z toho, že to, co děláme, děláme dobře.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Ochrana značky není jen formalita. Tereza Hrabáková z advokátní kanceláře Havel & Partners vysvětluje, co vše je potřeba zvážit již před registrací a jakým chybám se vyhnout.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Máte originální podnikatelský nápad a zdravý obchodní model. Jak z něj udělat franšízu? Na to vám odpoví Lenka Nováková, konzultantka společnosti PROFIT system franchise services.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Fúze s Angličany zajistila M&M realitám první místo na trhu v ČR, velký úspěch ryze české realitní kanceláře.
Německý prodejce kávy chystá rozvoj konceptu kaváren s prodejnou zboží pro domácnost
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI