Krása jako výnosný byznys

Na tuzemském trhu funguje momentálně zhruba 1300 franšízových poboček, které se starají o krásu, zdraví a kondici svých klientů. Vyplývá to z aktuálního průzkumu Franchising Report Česká republika, který každoročně zpracovává poradenská společnost PROFIT system. Již několik let za sebou můžeme být také svědky růstu, co se počtu konceptů v kategoriích Krása a fitness a Kosmetika a zdraví týká.
V oblasti Krása a fitness působilo na konci loňského roku na českém trhu 19 franšízových systémů, což představuje téměř 8% podíl na celém trhu franšíz. V sekci Kosmetika a zdraví pak v tuzemsku fungovalo 14 systémů, které tak zabírají zhruba 6 % trhu. Mezi značky, které můžeme do této skupiny zařadit, patří například síť obchodů s rostlinnou kosmetikou Yves Rocher, fitness kluby BodyBody, výživoví poradci Svět zdraví, Naturhouse nebo Systém asistovaného hubnutí.
„Loňský rok byl ve znamení zvyšování počtu franšízových konceptů věnujících se primárně o zdraví krásu a kondici zákazníků. V sektoru Krása a fitness přibyly dva nové koncepty, což značí dozrávání trhu v této oblasti. Počet neroste skokově, ale pozvolna, což může ukazovat rozvahu franšízorů při vstupu na náš trh,“ říká Marek Halfar, jednatel společnosti PROFIT system. Konstantní růst zaznamenaly i značky z oblasti Kosmetika a zdraví, kam patří i obchody nabízející produkty na hubnutí a současně poradenství jak zhubnout.
PŘEČTI ČLÁNKY

Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
Když se řekne franšízové podnikání, většina si vybaví větší město a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to jde i jinak. Jejich koncept pracuje s věrnými klienty.
„Díky silné databázi zákazníků umíme generovat návštěvnost do obchodů. Marketing zajišťujeme centrálně, franšízant na to není sám," říká retail director Yves Rocher Jérôme Poussin.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Hladká kůže bez chloupků a nedostatků se stále nosí. Aby taková pokožka i zůstala, je potřeba procedury opakovat. Přesně na tom stojí byznys model DepilConcept.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.