Krása jako výnosný byznys

Na tuzemském trhu funguje momentálně zhruba 1300 franšízových poboček, které se starají o krásu, zdraví a kondici svých klientů. Vyplývá to z aktuálního průzkumu Franchising Report Česká republika, který každoročně zpracovává poradenská společnost PROFIT system. Již několik let za sebou můžeme být také svědky růstu, co se počtu konceptů v kategoriích Krása a fitness a Kosmetika a zdraví týká.
V oblasti Krása a fitness působilo na konci loňského roku na českém trhu 19 franšízových systémů, což představuje téměř 8% podíl na celém trhu franšíz. V sekci Kosmetika a zdraví pak v tuzemsku fungovalo 14 systémů, které tak zabírají zhruba 6 % trhu. Mezi značky, které můžeme do této skupiny zařadit, patří například síť obchodů s rostlinnou kosmetikou Yves Rocher, fitness kluby BodyBody, výživoví poradci Svět zdraví, Naturhouse nebo Systém asistovaného hubnutí.
„Loňský rok byl ve znamení zvyšování počtu franšízových konceptů věnujících se primárně o zdraví krásu a kondici zákazníků. V sektoru Krása a fitness přibyly dva nové koncepty, což značí dozrávání trhu v této oblasti. Počet neroste skokově, ale pozvolna, což může ukazovat rozvahu franšízorů při vstupu na náš trh,“ říká Marek Halfar, jednatel společnosti PROFIT system. Konstantní růst zaznamenaly i značky z oblasti Kosmetika a zdraví, kam patří i obchody nabízející produkty na hubnutí a současně poradenství jak zhubnout.
PŘEČTI ČLÁNKY

Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
Franšízová síť Contours Fitness pro ženy odstraňuje bariéry při jejich cestě za lepší postavou a dobrým pocitem. Nové podnikatelské příležitosti stále nabízí dalším franšízantům
Hladká kůže bez chloupků a nedostatků se stále nosí. Aby taková pokožka i zůstala, je potřeba procedury opakovat. Přesně na tom stojí byznys model DepilConcept.
Značka Naturhouse u nás působí už zhruba 15 let. Za tu dobu otevřela i s pomocí franšízantů bezmála 100 výživových poraden. Kdo se může stát majitelem dalších franšíz?
Filipa a Anetu Novákovi přivedla k myšlence podnikat s franšízou BodyBody maminka. Jaký byl start jejich byznysu?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.