Krása jako výnosný byznys
Na tuzemském trhu funguje momentálně zhruba 1300 franšízových poboček, které se starají o krásu, zdraví a kondici svých klientů. Vyplývá to z aktuálního průzkumu Franchising Report Česká republika, který každoročně zpracovává poradenská společnost PROFIT system. Již několik let za sebou můžeme být také svědky růstu, co se počtu konceptů v kategoriích Krása a fitness a Kosmetika a zdraví týká.
V oblasti Krása a fitness působilo na konci loňského roku na českém trhu 19 franšízových systémů, což představuje téměř 8% podíl na celém trhu franšíz. V sekci Kosmetika a zdraví pak v tuzemsku fungovalo 14 systémů, které tak zabírají zhruba 6 % trhu. Mezi značky, které můžeme do této skupiny zařadit, patří například síť obchodů s rostlinnou kosmetikou Yves Rocher, fitness kluby BodyBody, výživoví poradci Svět zdraví, Naturhouse nebo Systém asistovaného hubnutí.
„Loňský rok byl ve znamení zvyšování počtu franšízových konceptů věnujících se primárně o zdraví krásu a kondici zákazníků. V sektoru Krása a fitness přibyly dva nové koncepty, což značí dozrávání trhu v této oblasti. Počet neroste skokově, ale pozvolna, což může ukazovat rozvahu franšízorů při vstupu na náš trh,“ říká Marek Halfar, jednatel společnosti PROFIT system. Konstantní růst zaznamenaly i značky z oblasti Kosmetika a zdraví, kam patří i obchody nabízející produkty na hubnutí a současně poradenství jak zhubnout.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšíza s věrnou klientelou
/13.10.2025
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
Když se řekne franšízové podnikání, většina si vybaví větší město a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to jde i jinak. Jejich koncept pracuje s věrnými klienty.
„Díky silné databázi zákazníků umíme generovat návštěvnost do obchodů. Marketing zajišťujeme centrálně, franšízant na to není sám," říká retail director Yves Rocher Jérôme Poussin.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Franšízová síť Yves Rocher patří k nejstarším konceptům na našem trhu. Jak franšízor pracuje na udržení pozice na trhu a co nabízí franšízantům?
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?