IKEA jde vstříc on-linu

Skandinávská společnost IKEA příští rok spustí testovací provoz prodeje svého sortimentu skrze tzv. třetí stranu. Zatímco doposud využívali zákazníci IKEA výhradně firemní e-shop (i pro odvoz zboží domů), od ledna 2018 dostanou možnost nakoupit nábytek skrze dalšího prostředníka, kterým se zřejmě stane buď americký Amazon, nebo konkurenční čínská Alibaba.
"Dosud jsme prodávali své zboží pouze skrze vlastní internetové stránky, zjistili jsme ale, že konkurenční prostředí se mění," uvedl pro média výkonný ředitel IKEA Group Torbjörn Lööf. Strategie má kromě jiného přítáhnout větší zájem zákazníků a soustředit se v rámci mezinárodní sítě především na maloobchod. Lööf přitom ubezpečil, že smlouva s novým internetovým prodejcem zatím nebyla uzavřena. IKEA chce prý nejdříve detailně prozkoumat digitální trh.
Maloobchod, internet a budoucnost obchodu
Díky testovacímu provozu hodlá IKEA také zjistit, jak budou vypadat v budoucnosti nákupy na webu či přímo celá digitální obchodní centra. Maloobchodní část společnosti v reakci na aktuální trendy a změny na trhu dostala od vedení IKEA větší volnost při rozhodování. Dělení prodeje na webu s tzv. třetí stranou je poměrně překvapivé, protože IKEA dosud nikdy neprodávala nábytek a další bytové zboží jinak, než skrze vlastní obchodní prodejní síť. Součástí změn mají být i menší obchody.
On-line prodej IKEA Group, která vlastní většinu prodejen IKEA po celém světě (asi desetinu z celkového počtu tvoří franšízy), meziročně stoupl v loňském fiskálním roce o 30 % na 1, 6 miliard dolarů. V celkovém ročním obratu gigantické mezinárodní sítě (34 miliard euro) je to ovšem jen nepatrná částka. Soustředění se na maloobchod by mělo společnosti především pomoci uhájit vedoucí postavení na trhu s nábytkem i v budoucnu, a stačit tempu rychle rostoucí konkurence s ohledem na nové spotřebitelské požadavky. V ČR spustila IKEA internetový prodej loni v červnu, v prvních týdnech obsloužila skrze web na 500 zákazníků.
PŘEČTI ČLÁNKY

Výrobce interiérových dveří a zárubní dosáhl v roce 2022 tržeb přes 420 milionů Kč. Výrazně se na tom podílely i franšízové pobočky.
Zakázek hodně a lidí málo. Také proto se řada značek ze stavebnictví rozhodla expandovat do regionů prostřednictvím franšízové spolupráce. Koho hledají?
K podnikání pod hlavičkou franšízové sítě Lomax v Rakovníku se Michal Šperl dostal vlastně náhodou. Jak se mu daří?
Výrobce dveří a oken VPO Protivanov rozvíjí svou síť poboček i prostřednictvím franšízových licencí. Konceptu se daří i v menších městech.
Franšízanty Maxeco se stávají podnikatelé hledající nové příležitosti i spokojení zákazníci. Co všechno ovlivňuje jejich byznys?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Podle amerických statistik může být franšízová síť s vyššími investičními potřebami dlouhodobě úspěšnější.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář