Mystery Shopping má ve franšíze místo
V podnikání, stejně jako v životě, máte jen zřídkakdy druhou příležitost udělat silný první dojem. Pro byznys platí, že pro váš budoucí úspěch je první dojem klíčový – na zákazníky musíte zapůsobit při jejich první návštěvě vaší pobočky. Metoda mystery shoppingu dává majitelům franšízových konceptů možnost získat objektivní zpětnou vazbu na fungování jejich obchodů, restaurací nebo kanceláří. Prověří tak nejen zaměstnance, ale také zapojení držitelů franšízových licencí.
Co je technika Mystery Shopper?
V praxi je mystery shopper profesionální auditor, který kontroluje prostory, analyzuje okolí a hovoří se zaměstnanci, aby zjistil, jaká je kvalita poskytovaných služeb. Audit se provádí tajně, což umožňuje použít informace shromážděné během inspekční zprávy jako nestranný zdroj dat. V důsledku toho si majitel společnosti nebo poskytovatel franšízy bude moci vybrat, jaké změny provede.
Pro mystery shoppera je typické, že se chová přesně jako běžný zákazník, bez náznaku jeho skutečné identity. Tajná identita mystery shoppera je nezbytná pro získání relevantních informací na konci jeho šetření.
Přístup osoby, která provádí mystery shopping, je primárně přizpůsoben konkrétním potřebám společnosti. Mělo by se jednat o detailní přístup, který zahrnuje odborně vytvořené dotazníky, scénář provedených pozorování, organizaci harmonogramu auditu a získání potřebných informací.
Jak funguje mystery shopper?
Člověk, který má prověřit fungování vašich zaměstnanců či poboček, v přestrojení za běžného zákazníka navštěvuje místa prodeje nebo služeb a pozoruje obchod na základě předem naplánovaného scénáře. Tento skrytý scénář mu umožňuje zachovat objektivitu při shromažďování informací, které chce klient získat. Kromě tajné inspekce fungování pobočky může „tajný zákazník“ požádat zaměstnance o pomoc, rady k nákupu, doporučení konkrétních služeb či produktů. To, jak bude návštěva tajného „agenta“ v reálu vypadat ovlivní zejména to, co chce podnikatel o svém byznysu zjistit.
Benefity pro franšízy
Velkou pravdou při budování franšízové sítě je, že zákazníci při vstupu do pražské pobočky kteréhokoli konceptu očekávají stejně kvalitní služby i produkty, na jaké jsou zvyklí z pobočky v Brně, Ostravě, Bratislavě nebo dokonce i Londýně. Nezajímá je, že obchod značky, kterou vidí nad jeho vstupem, patří franšízovému partnerovi. Pokud každá pobočka neposkytuje stejnou kvalitu zákaznických služeb nebo produktů, utrpí pověst značky. Majitelé franšízy nemusí mít vždy čas navštívit každou pobočku a analyzovat její efektivitu. Proto pro něj může být užitečné využít služeb mystery shoppera.
Představují totiž pro vlastníky franšízy vynikající způsob, jak získat objektivní a kritický pohled na výkon jejich společnosti. Jejich hodnocení kvality služeb poskytovaných zaměstnanci a produktů může skutečně pomoci při identifikaci potenciálních podnikatelských nebezpečí a nekvalitních zaměstnanců dříve, než poškodí image společnosti.

PŘEČTI ČLÁNKY

V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Stravování v krabičkách se prosadilo v českých domácnostech i kancelářích. Jak na to jde česká franšíza FITeat?
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Franchisingová smlouva je základem, na kterém je postaven vztah mezi franchisorem a franchisantem.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI