Otevíráme obchod s kávou a čajem
Historie značky Oxalis sahá na počátky 90. let. V roce 1993 byla totiž založena stejnojmenná společnost, která si postupem času vybudovala stabilní pozici nejen coby prodejce sypaného čaje a výběrové kávy, ale také jejich dovozce a zpracovatele. Od roku 1998 funguje na českém trhu franšízový koncept prodejen Oxalis, který aktuálně čítá 61 poboček. V roce 2018 značka se svými prodejnami vstoupila i na slovenský trh, kde momentálně funguje 6 poboček, čtyři najdou zákazníci v Bratislavě, po jedné pak v Prešově a v Košicích.
Podíváme-li se na český trh, majitel konceptu Oxalis Petr Zelík vidí na našem území prostor pro minimálně 5 specializovaných prodejen. Místo pro další zájemce o franšízové licence zde tak stále je. Vstupní licenční poplatek pro franšízanta, který chce rozjet podnikání pod hlavičkou Oxalis, činí 100 tisíc Kč. Investice úpravy a zařízení jeho obchodu se odvíjí o jeho zamýšlené velikosti a také kvalitou nábytku a zařizovacích předmětů, případně požadavky obchodních center pro zařízení obchodní jednotky. Pohybuje se ale v rozmezí 800 tisíc až 1 mil. Kč. Franšízant také musí počítat s náklady spojenými s první objednávkou, jejíž výše by měla být minimálně 50 tisíc Kč.
Prodejnu Oxalis lze otevřít ve městě s minimálně 20 tisíci obyvateli. Nacházet by se měla buď na rušných ulicích v centrech měst nebo v obchodním centru. Svým franšízovým partnerům poskytovatel licence poskytuje podporu v řadě oblastí. Samozřejmostí jsou asistence při otevírání pobočky, potřebná školení a také marketingová podpora. V jejím rámci získávají franšízanti od franšízora například příspěvek na zařízení prodejny, jako jsou například polepy výloh, logo apod.
V loňském roce otevřela společnost Oxalis v pražské Vodičkově ulici Czech tea center, které nabízí kromě obchodu této značky nebo „kavárnočajovny“ CoffeeTearia i prostor pro další aktivity. Cílem Petra Zelíka totiž bylo vytvořit prostor pro pořádání školení, semináře, workshopy, kam by bylo možné zvát dodavatele Oxalis z různých koutů světa, představit čajovou kulturu jednotlivých zemí, způsoby pěstování či zpracování čaje. Veřejnost chce seznamovat i s čajovou mixologií, tedy mícháním čajových nápojů s různými ingrediencemi a nealkoholickými nápoji. Zajímavé mohou být i semináře o párování čaje s jídlem. Pro uchazeče o franšízu nabízí návštěva Czech tea center příležitost, jak lépe poznat značku, její nabídku i filosofii.
Vizitka Oxalis
- Počet poboček: 61 ČR / 6 SR
- Počáteční investice: 800 tisíc - 1 mil. Kč
- Lokalita: město s více jak 20 tis. obyvateli
- Minimální velikost prostor: 20 m2

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Letité zkušenosti s franšízou v Česku chceme přetavit i do mezinárodního prostředí," říká zakladatel franšízové sítě prodejen čaje a kávy Oxalis Petr Zelík.
„Žádná franšízová prodejna nebyla loni uzavřena, síť zůstala otevřena v plném rozsahu. Letos chceme růst,“ říká Petr Zelík, majitel konceptu Oxalis.
„Chceme v zahraničí najít partnery, kteří otevřou alespoň jeden vlastní obchod s kávou a čajem, a dále budou rozvíjet franšízovou síť," říká majitel konceptu Oxalis Petr Zelík.
K myšlence zapojení se do franšízového podnikání přivedla Martina Řeháka a jeho rodinu otázka „co po mateřské“. Dnes se díky tomu soustředí na rozvoj svých 4 prodejen Oxalis.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Jak vypadá současný trh s nemovitostmi a co chtějí současní klienti v tomto oboru? Právě to nám přiblížil generální ředitel franšízové sítě realitních kanceláří Re/Max Jan Hrubý.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!