Otevíráme obchod s kávou a čajem

Inovace sortimentu / Franšízor dbá na neustálém zlepšování nabídky. V roce 2020 byla založena společnost Oxalis Cool Drinks na výrobu ledových čajů a ledových káv. Vedle segmentu hotových nápojů se pustili i do přírodní kosmetiky se zeleným japonským čajem a s kolumbijskou zelenou kávou.
Středa
16.02.2022
Specializované prodejny značky Oxalis jsou podnikatelskou příležitostí i do menších měst. Jakou podporu franšízor nabízí?
 

Historie značky Oxalis sahá na počátky 90. let. V roce 1993 byla totiž založena stejnojmenná společnost, která si postupem času vybudovala stabilní pozici nejen coby prodejce sypaného čaje a výběrové kávy, ale také jejich dovozce a zpracovatele. Od roku 1998 funguje na českém trhu franšízový koncept prodejen Oxalis, který aktuálně čítá 61 poboček. V roce 2018 značka se svými prodejnami vstoupila i na slovenský trh, kde momentálně funguje 6 poboček, čtyři najdou zákazníci v Bratislavě, po jedné pak v Prešově a v Košicích.

Podíváme-li se na český trh, majitel konceptu Oxalis Petr Zelík vidí na našem území prostor pro minimálně 5 specializovaných prodejen. Místo pro další zájemce o franšízové licence zde tak stále je. Vstupní licenční poplatek pro franšízanta, který chce rozjet podnikání pod hlavičkou Oxalis, činí 100 tisíc Kč. Investice úpravy a zařízení jeho obchodu se odvíjí o jeho zamýšlené velikosti a také kvalitou nábytku a zařizovacích předmětů, případně požadavky obchodních center pro zařízení obchodní jednotky. Pohybuje se ale v rozmezí 800 tisíc až 1 mil. Kč. Franšízant také musí počítat s náklady spojenými s první objednávkou, jejíž výše by měla být minimálně 50 tisíc Kč.

Prodejnu Oxalis lze otevřít ve městě s minimálně 20 tisíci obyvateli. Nacházet by se měla buď na rušných ulicích v centrech měst nebo v obchodním centru. Svým franšízovým partnerům poskytovatel licence poskytuje podporu v řadě oblastí. Samozřejmostí jsou asistence při otevírání pobočky, potřebná školení a také marketingová podpora. V jejím rámci získávají franšízanti od franšízora například příspěvek na zařízení prodejny, jako jsou například polepy výloh, logo apod.

V loňském roce otevřela společnost Oxalis v pražské Vodičkově ulici Czech tea center, které nabízí kromě obchodu této značky nebo „kavárnočajovny“ CoffeeTearia i prostor pro další aktivity. Cílem Petra Zelíka totiž bylo vytvořit prostor pro pořádání školení, semináře, workshopy, kam by bylo možné zvát dodavatele Oxalis z různých koutů světa, představit čajovou kulturu jednotlivých zemí, způsoby pěstování či zpracování čaje. Veřejnost chce seznamovat i s čajovou mixologií, tedy mícháním čajových nápojů s různými ingrediencemi a nealkoholickými nápoji. Zajímavé mohou být i semináře o párování čaje s jídlem. Pro uchazeče o franšízu nabízí návštěva Czech tea center příležitost, jak lépe poznat značku, její nabídku i filosofii.


Vizitka Oxalis

  • Počet poboček: 61 ČR / 6 SR
  • Počáteční investice: 800 tisíc - 1 mil. Kč
  • Lokalita: město s více jak 20 tis. obyvateli
  • Minimální velikost prostor: 20 m2

Zkušení franšízanti / Šanci růst mají i stávající franšízanti, kteří by chtěli ve svých regionech otevřít další pobočku. Mohou tak využít zkušenosti, které během dosavadní spolupráce načerpali.