Pobočky Partners se mění na banku

Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners / „Letos Partners rozšířili nabídku o bankovní služby a míří do měst, kde banky zanikly."
pondělí
08.04.2024
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
 

Přiblížíte nám své postřehy z aktuálního vývoje trhu? Jak vnímáte konkurenční dění ve svém oboru?

U finančního poradenství již dlouhodobě sledujeme trend konsolidace, kdy dochází ke slučování společností a úbytku tzv. hobby poradců. Zůstávají jen ti, kteří se podnikání věnují naplno. Nevznikají ani noví hráči na trhu. Nám se daří nadále růst, protože služby Partners jsou unikátní v dlouhodobém zaměření na klientské služby a zejména v komplexním poradenstvím ve financích. Neprodáváme tedy finanční produkty, ale řešíme konkrétní životní situace lidí a také jejich plány do budoucna. Jednotlivé finanční produkty jsou jen nástrojem, jak těchto cílů dosáhnout. Prostřednictvím nabídky produktů našich obchodních partnerů a také našich společností ve skupině dokážeme klientovi poskytnout skutečně komplexní finanční řešení. Stále tedy platí, že klientům srovnáváme možnosti celého finančního trhu a vybíráme jim to nejlepší pro ně.

Mění se v souvislosti s tímto trendem nabídka na pobočkách?

Na našich pobočkách poskytujeme komplexní finanční poradenství. Základní produktová nabídka jednotlivých kategorií, tedy pojištění, investice, penze, bankovní služby, úvěry, je stabilní. Mění se produktové trendy a jednotlivé produkty. Například v loňském roce byl menší zájem o úvěry na bydlení, ale naopak rostla poptávka po investicích. Tento zájem přetrvává i nadále, a to díky nově zavedenému dlouhodobému investičnímu produktu, který se začal nabízet od začátku letošního roku. Rozšířili jsme také nabídku bankovních služeb o běžný a spořící účet Partners Banky, který se těší velkému zájmu ze strany klientů. 

Jaké jsou odezvy klientů i franšízantů na nově spuštěné bankovní služby?

Troufnu si říci, že nad očekávání pozitivní. Franšízanti si pochvalují jednoduchost administrace procesu a samotnou produktovou propozici, která klienty zaujme. To nám potvrzují i velmi pozitivní první reakce klientů, kteří oceňují unikátní rodinnou propozici, rychlost a jednoduchost, kterou Partners Banka nabízí.

Kolik poboček a franšízantů nyní zahrnuje celá síť Partners? Očekáváte další růst v letošním roce?

V současné chvíli máme 175 poboček , loni nám přibylo 17 nových a plán na rok 2024 je otevřít 25 dalších poboček. Je ale potřeba zdůraznit, že máme minimum franšízantů, kteří mají více než jednu pobočku. Naše strategie je, aby se naplno věnovali maximálně dvěma

Kde mají noví franšízanti šanci s novou pobočkou uspět?  

Potenciál vidíme v malých městech, které ostatní banky opouštějí. V těchto lokalitách hledáme potencionální franšízanty a vhodné prostory po bankovních pobočkách. Naší velkou výhodou je, že nabízíme širokou škálu produktů napříč bankovním, investičním a pojistným sektorem. Navíc se naše finanční pobočky změnily na bankovní pobočky Partners Banky. Otevřít si vlastní bankovní pobočku je tedy pro podnikatele unikátní příležitost.

Kdo je podle vás ideálním kandidátem na franšízanta Partners?

Ideální kandidát má praxi v oboru financí, zná svou lokalitu a má dostatečný klientský potenciál. Samozřejmě jsou pro nás velmi důležité i manažerské dovednosti, které kandidát získal v síti Partners nebo v jiném finančním sektoru.

Prozradíte, jaký je průměrný zisk z obratu na pobočce?

Průměrný obrat poboček, které fungují déle než jeden rok, je 5,5 milionu Kč. Ziskovost na jednotlivých pobočkách se pak odvíjí dle nákladů, které jsou vyšší ve velkých městech nebo u větších týmů.


Klesá zájem o hypotéky / Partners mají v portfoliu investice, pojištění, úvěry, penze a bankovní služby. Zájem je zejména o investice.