Master-franšízanti vítáni

Šance pro master a multi-unit franšízanty / Značky Coptrz, Harry Ramsden´s, L´Erbolario a CST z portfolia AVEX systems nyní hledají především ambiciózní partnery pro rozvoj v České republice.
pondělí
12.08.2024
„Přivádíme na náš trh několik úspěšných evropských značek s velkým potenciálem“, říká Ing. Aleš Tulpa ze zastupující společnosti AVEX systems s.r.o.
 

Z vašeho portfolia jsme vybrali 4 úspěšné značky, které exkluzivně zastupujete. Můžete je stručně představit?

Jedná se o evropské zavedené franšízové systémy s velkým potenciálem. Je to britská franšíza Coptrz s nabídkou dronů neboli bezpilotních letadel pro komerční využití v mnoha oblastech hospodářského, obchodního, ale i privátního života. Taktéž britského původu je i Harry Ramsden´s, značka s velmi dlouhou historií, tradicí a dědictvím. Je to největší franšízová síť s nabídkou ryb a hranolků ve Spojeném království a na celém světě známé především pod názvem Fish and Chips. Jejich koncept je skutečně mimořádně dobře vyvinutý a je tedy možné jej implementovat na všech dalších trzích a díky jejich know-how zahájit podnikání v relativně krátkém čase i na českém trhu.

Z Itálie pochází franšíza rovněž s dlouhou historií bezmála půl století L´Erbolario. V nabídce mají přes 600 výrobků přírodní fytokosmetiky, která se v současnosti prodává na více než 5000 místech v zemích celého světa. Také oni se mohou pochlubit promyšleným franšízovým systémem, který usnadní vstup na náš trh.

Nejmladší značkou z našeho portofila je Centrum solné terapie (CST) ze Slovinska, velmi zajímavý franšízový obchodní model, který je velmi dobře připraven na expanzi do všech zemí Evropy. Jeho výhody spatřuji v tom, že jde o velmi komplexní a praxí prověřené know-how, které zahrnuje vše od vybudování solné jeskyně přes její provoz a zaškolení personálu a další náležitosti kvalitního franšízového konceptu.  

Tyto značky hledají především master-franšízanta nebo multi-franšízanta, jaký je mezi nimi rozdíl?

Podstata spolupráce v případě master-franšízy spočívá v tom, že zahraniční franšízor uzavře s lokálním master-franšízantem smlouvu, která ho opravňuje uzavírat franšízové smlouvy většinou na území jiného státu nebo v dohodnutém regionu. Master-franšízant do spolupráce přináší především znalosti lokálního trhu, potenciálních zákazníků a jejich zvyklostí, potřebný kapitál a svou vlastní práci. Úkolem master-franšízanta je vybudovat a řídit franšízovou síť na daném trhu a současně plnit povinnosti, které má vůči všem franšízantům obvykle zahraniční franšízor. Kromě toho je master-franšízant velmi často oprávněn, anebo dokonce někdy i smluvně povinen, využívat franšízový koncept k vlastnímu podnikání minimálně u pilotního projektu. Poněkud odlišná je spolupráce formou multi-unit franšízanta, který získává exkluzivitu ve spádové oblasti pro vybudování svých vlastních provozoven. Prodej dalších licencí neposkytují.

S jakými investicemi by měli zájemci o master či multi-unit franšízu počítat?

Zájemci o master-franšízovou licenci s kvalitním zahraničním konceptem čekají investice ve formě jednorázového vstupního licenčního poplatku pro Českou republiku. Pak odvádějí pravidelné měsíční poplatky, které budou dohodnuty mezi franšízorem, master-franšízantem a jeho franšízovými partnery. Dále je nutné na počátku počítat s provozními náklady každé provozovny. Návratnost investice je u kvalitního konceptu zhruba dva až tři roky. Výše vstupních poplatků se odvíjí od zvoleného způsobu spolupráce a rozsahu dohodnuté exkluzivní oblasti podnikání, proto je těžké dopředu uvádět nějaké rozmezí. Ke každému zájemci přistupujeme individuálně. V případě potřeby a zájmu velmi rádi poradíme, kde a jak hledat potřebné financování anebo při sestavení operativního finančního plánování na základě našich praktických zkušeností.

Jaké jsou vaše zkušenosti s financováním nákupu licencí? Představíte nejčastější formy a možnosti?

Financování franšízového podnikání je zcela určitě velkým a klíčovým problémem, stejně jako u každého jiného podnikání, zejména u malých a středně velkých podnikatelů, a to nejen v České republice. Investice do master či multi-licence je samozřejmě vyšší než investice do jednotlivé pobočky, protože se očekává rozvoj značky na celém získaném exkluzivním území. Nejlepším řešením je samozřejmě financování z vlastních zdrojů, zejména na počátku rozvoje franšízového podniku. Z praxe je však známo, že vlastní zdroje jsou většinou nedostačující, a proto je nutné získat pro toto podnikání i cizí zdroje. Zde přicházejí v úvahu především dlouhodobé a krátkodobé bankovní úvěry, státní programy podpory malého a středního podnikání, strukturální fondy, venture capital/private equity, kapitál od finančního nebo strategického partnera od tzv. business engels. Další možnosti jsou např. leasing, faktoring, forfaiting nebo dodavatelské úvěry.

Proč považujete zahraniční franšízové nabídky pro české podnikatele za lukrativní?

Franšízing nabízí mnoho výhod, především pro malé a středně velké podnikatele jako například bezpečnější podnikání a relativně vysokou rentabilitu vlastního vloženého kapitálu. Mnoho nezávislých podnikatelů bude mít na českém trhu stále těžší a těžší pozici a podmínky, jak se prosadit proti své konkurenci a udržet zájem zákazníků o jejich zboží nebo služby.

Jako master-franšízant nebo franšízant silného mezinárodního řetězce zůstává podnikatel právně a finančně samostatným a má přitom možnost využívat veškerých výhod, jaké mají jen velké a většinou nadnárodní společnosti.

Jaké zájemce a kandidáty pro franšízové značky především hledáte?

Franšízový systém je vhodný pro zájemce a kandidáty, kteří mají podnikatelského ducha, nadšení a zájem o vlastní podnikání. Praktické zkušenosti z dané oblasti podnikání nejsou pro budoucího master franšízanta a jeho partnery rozhodující podmínkou. Vše, co budou zájemci o daný obor podnikání potřebovat, franšízor tyto zájemce naučí a na podnikání je připraví. Od master franšízanta a jeho franšízových partnerů očekáváme ochotu zařadit se do mezinárodního systému a společně s ním budovat silnou a úspěšnou značku na českém a slovenském trhu. Dále by měli mít zájemci znalosti a předpoklady pro práci, vedení a motivaci menšího týmu spolupracovníků. V neposlední řadě je pak nutné mít počáteční investiční kapitál pro zahájení vybrané podnikatelské činnosti. Tyto požadavky a předpoklady jsou rozdílné dle oboru podnikání a dané franšízové značky. 


Ing. Aleš Tulpa / „Všechny tyto vybrané značky mají vypracovaný a praxí prověřený franšízový systém, který usnadní expanzi také na český trh."

Populární na fóru

Správný čas na byznys

platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com

2 komentář(e)
posledni 07.11.2024
Správný čas na byznys

Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

2 komentář(e)
posledni 04.11.2024
Zaměřeno na vzdělávání

Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

1 komentář(e)
posledni 28.10.2024
Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019