Master-franšízanti vítáni
Z vašeho portfolia jsme vybrali 4 úspěšné značky, které exkluzivně zastupujete. Můžete je stručně představit?
Jedná se o evropské zavedené franšízové systémy s velkým potenciálem. Je to britská franšíza Coptrz s nabídkou dronů neboli bezpilotních letadel pro komerční využití v mnoha oblastech hospodářského, obchodního, ale i privátního života. Taktéž britského původu je i Harry Ramsden´s, značka s velmi dlouhou historií, tradicí a dědictvím. Je to největší franšízová síť s nabídkou ryb a hranolků ve Spojeném království a na celém světě známé především pod názvem Fish and Chips. Jejich koncept je skutečně mimořádně dobře vyvinutý a je tedy možné jej implementovat na všech dalších trzích a díky jejich know-how zahájit podnikání v relativně krátkém čase i na českém trhu.
Z Itálie pochází franšíza rovněž s dlouhou historií bezmála půl století L´Erbolario. V nabídce mají přes 600 výrobků přírodní fytokosmetiky, která se v současnosti prodává na více než 5000 místech v zemích celého světa. Také oni se mohou pochlubit promyšleným franšízovým systémem, který usnadní vstup na náš trh.
Nejmladší značkou z našeho portofila je Centrum solné terapie (CST) ze Slovinska, velmi zajímavý franšízový obchodní model, který je velmi dobře připraven na expanzi do všech zemí Evropy. Jeho výhody spatřuji v tom, že jde o velmi komplexní a praxí prověřené know-how, které zahrnuje vše od vybudování solné jeskyně přes její provoz a zaškolení personálu a další náležitosti kvalitního franšízového konceptu.
Tyto značky hledají především master-franšízanta nebo multi-franšízanta, jaký je mezi nimi rozdíl?
Podstata spolupráce v případě master-franšízy spočívá v tom, že zahraniční franšízor uzavře s lokálním master-franšízantem smlouvu, která ho opravňuje uzavírat franšízové smlouvy většinou na území jiného státu nebo v dohodnutém regionu. Master-franšízant do spolupráce přináší především znalosti lokálního trhu, potenciálních zákazníků a jejich zvyklostí, potřebný kapitál a svou vlastní práci. Úkolem master-franšízanta je vybudovat a řídit franšízovou síť na daném trhu a současně plnit povinnosti, které má vůči všem franšízantům obvykle zahraniční franšízor. Kromě toho je master-franšízant velmi často oprávněn, anebo dokonce někdy i smluvně povinen, využívat franšízový koncept k vlastnímu podnikání minimálně u pilotního projektu. Poněkud odlišná je spolupráce formou multi-unit franšízanta, který získává exkluzivitu ve spádové oblasti pro vybudování svých vlastních provozoven. Prodej dalších licencí neposkytují.
S jakými investicemi by měli zájemci o master či multi-unit franšízu počítat?
Zájemci o master-franšízovou licenci s kvalitním zahraničním konceptem čekají investice ve formě jednorázového vstupního licenčního poplatku pro Českou republiku. Pak odvádějí pravidelné měsíční poplatky, které budou dohodnuty mezi franšízorem, master-franšízantem a jeho franšízovými partnery. Dále je nutné na počátku počítat s provozními náklady každé provozovny. Návratnost investice je u kvalitního konceptu zhruba dva až tři roky. Výše vstupních poplatků se odvíjí od zvoleného způsobu spolupráce a rozsahu dohodnuté exkluzivní oblasti podnikání, proto je těžké dopředu uvádět nějaké rozmezí. Ke každému zájemci přistupujeme individuálně. V případě potřeby a zájmu velmi rádi poradíme, kde a jak hledat potřebné financování anebo při sestavení operativního finančního plánování na základě našich praktických zkušeností.
Jaké jsou vaše zkušenosti s financováním nákupu licencí? Představíte nejčastější formy a možnosti?
Financování franšízového podnikání je zcela určitě velkým a klíčovým problémem, stejně jako u každého jiného podnikání, zejména u malých a středně velkých podnikatelů, a to nejen v České republice. Investice do master či multi-licence je samozřejmě vyšší než investice do jednotlivé pobočky, protože se očekává rozvoj značky na celém získaném exkluzivním území. Nejlepším řešením je samozřejmě financování z vlastních zdrojů, zejména na počátku rozvoje franšízového podniku. Z praxe je však známo, že vlastní zdroje jsou většinou nedostačující, a proto je nutné získat pro toto podnikání i cizí zdroje. Zde přicházejí v úvahu především dlouhodobé a krátkodobé bankovní úvěry, státní programy podpory malého a středního podnikání, strukturální fondy, venture capital/private equity, kapitál od finančního nebo strategického partnera od tzv. business engels. Další možnosti jsou např. leasing, faktoring, forfaiting nebo dodavatelské úvěry.
Proč považujete zahraniční franšízové nabídky pro české podnikatele za lukrativní?
Franšízing nabízí mnoho výhod, především pro malé a středně velké podnikatele jako například bezpečnější podnikání a relativně vysokou rentabilitu vlastního vloženého kapitálu. Mnoho nezávislých podnikatelů bude mít na českém trhu stále těžší a těžší pozici a podmínky, jak se prosadit proti své konkurenci a udržet zájem zákazníků o jejich zboží nebo služby.
Jako master-franšízant nebo franšízant silného mezinárodního řetězce zůstává podnikatel právně a finančně samostatným a má přitom možnost využívat veškerých výhod, jaké mají jen velké a většinou nadnárodní společnosti.
Jaké zájemce a kandidáty pro franšízové značky především hledáte?
Franšízový systém je vhodný pro zájemce a kandidáty, kteří mají podnikatelského ducha, nadšení a zájem o vlastní podnikání. Praktické zkušenosti z dané oblasti podnikání nejsou pro budoucího master franšízanta a jeho partnery rozhodující podmínkou. Vše, co budou zájemci o daný obor podnikání potřebovat, franšízor tyto zájemce naučí a na podnikání je připraví. Od master franšízanta a jeho franšízových partnerů očekáváme ochotu zařadit se do mezinárodního systému a společně s ním budovat silnou a úspěšnou značku na českém a slovenském trhu. Dále by měli mít zájemci znalosti a předpoklady pro práci, vedení a motivaci menšího týmu spolupracovníků. V neposlední řadě je pak nutné mít počáteční investiční kapitál pro zahájení vybrané podnikatelské činnosti. Tyto požadavky a předpoklady jsou rozdílné dle oboru podnikání a dané franšízové značky.
PŘEČTI ČLÁNKY
Záběry z dronu mohou přinášet přesná data, úspory nákladů i emoce. Franšíza COPTRZ umí zákazníkům taková zadání splnit.
Přírodní kosmetika s příběhem, kterou milují nejen Italové. Kdo se ujme startu franšízové sítě L´ Erbolario v Česku?
Fish & Chips značky Harry Ramsden´s mají za sebou desítky let zkušeností s gastronomií i franšízingem. V Česku jsou na startu.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...