Zodpovědnost a potenciál / Nákupem master-franšízové licence pro český trh získává partner exkluzivní právo provozovat vlastní solné jeskyně a nabízet licence jednotlivým franšízantům.
pondělí
22.04.2024
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
 

Pobyt v solné jeskyni se v posledních letech stal jednou z nejpopulárnějších léčebných a preventivních metod při onemocnění horních a dolních cest dýchacích, nefunkčnosti štítné žlázy, srdečních a cévních onemocněních a chorobách zažívacího traktu. Pozitivní výsledky má také pro lidi trpící stresem, neurózou či dermatologickými obtížemi. Pomáhá také zmírnit následky stárnutí, jako je zpomalené spalování tuků a tvorba vrásek.

Centrum solné terapie přišlo s konceptem, jak propojit léčebné a relaxační účinky a vytvořilo solné jeskyně, které jsou především příjemným zážitkem. Proto pobyt v nich osloví nejen osoby se zdravotními potížemi, ale také další cílové skupiny a zájemce. Solná jeskyně je dokonale akusticky izolována, léčebné pobyty doprovází citlivě zvolená relaxační hudba, využívající principy muzikoterapie. Jeskyně je také vybavena fontánami a zvlhčovačem ovzduší, což zvyšuje obsah jódu a iontů v mikroklimatu. Pohodovou atmosféru umocňuje speciální osvětlení, které má rovněž léčebný účinek.

Novinka mezi franšízami

Celý tento koncept je zájemcům k dispozici jako franšízový obchodní model, který se osvědčil v rodném Slovinsku a nyní je připraven na expanzi do všech zemí Evropy včetně českého trhu. Pro umístění těchto solných jeskyní jsou vhodná především velká města všech krajů s počtem obyvatel nad 30 000 včetně spádové oblasti. V České republice je také asi 140 nákupních center, na Slovensku dalších skoro 50. „Uvědomme si, že nákupní centra v České republice jsou otevřena 7 dní v týdnu, každý den zhruba od 9 do 22 hodin. Proto jsou vhodnými místy i pro solné jeskyně,“ vysvětluje potenciálním zájemcům o tento franšízový koncept Ing. Aleš Tulpa ze společnosti AVEX systems, která značku CST u nás exkluzivně zastupuje. Dalšími vhodnými lokalitami jsou centra měst a frekventované ulice, ovšem za předpokladu, že mají dostatek parkování. Potenciál solné terapie by mohla využít také fitness centra a zdravotnická zařízení. „Výběr a umístění solné jeskyně je na rozhodnutí master-franšízanta, multi-unit nebo franšízového partnera. Protože však s výběrem vhodné lokality má poskytovatel licence praktické zkušenosti, velmi rád konkrétnímu zájemci o franšízu poradí. Také zpracuje společně s budoucími zájemci a provozovateli analýzu spádové oblasti budoucí solné jeskyně, která je velmi důležitá pro finální rozhodnutí,“ doplňuje Ing. Aleš Tulpa.

V České republice je tato značka na počátku své expanze. Společnost AVEX systems proto nyní hledá především master-franšízového partnera, který by společně s podporou franšízora ze Slovinska tento perspektivní koncept na českém trhu dále rozvíjel. Pro každého master-franšízového partnera, multi-unit partnery a franšízanty má franšízor připraven projektový plán, které zahrnuje jednotlivé kroky od počátku jednání o nákupu licence až po podpis smlouvy a otevření solné jeskyně. Veškeré know-how vedoucí k úspěšnému provozu je součástí uzavřené spolupráce. „Centra solné terapie mají v Česku velký potenciál. Spolupráce s CST je vhodná zejména pro zájemce, kteří mají podnikatelského ducha a chtějí rozjet svůj vlastní byznys. Zkušenosti z této oblasti podnikání nejsou rozhodující. Franšízor CST vás na vše velmi dobře připraví a vyškolí,“ uzavírá Ing. Aleš Tulpa. 


Byznys i zdraví v jednom / Solná jeskyně je nejen zdravotní, ale i zážitková aktivita, která má potenciál například v obchodních domech.