Doučování jako naplňující byznys

Podnikání s dopadem / „Dává vám smysl pomáhat lidem a chcete být součástí něčeho, co má opravdový smysl? Jděte do toho!“ radí zájemcům Veronika Bubeníková.
pondělí
06.10.2025
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
 

„Dlouhé roky jsem pracovala v administrativě, ale cítila jsem, že mi chybí smysl a naplnění. Vzdělávání mě vždy zajímalo a práce s dětmi mi dávala velký smysl,“ vzpomíná Veronika Bubeníková. Rozhodnutí stát se franšízantkou přišlo ve chvíli, kdy se jí zakladatel Jakub Rakušan ozval s nabídkou převzetí již fungující pobočky: „Řekla jsem si, že buď budu dalších několik let jen přemýšlet o změně, nebo udělám krok do neznáma.“

Jedním z hlavních důvodů, proč se Veronika rozhodla právě pro Školu Populo, bylo zázemí, které franšízová síť nabízí. Převzetí pobočky bylo podle jejích slov intenzivní, ale proběhlo hladce. „Od začátku jsem cítila, že na to nejsem sama. Oceňuji propracovaný zaškolovací systém a pomoc v marketingu, náboru zaměstnanců i administrativě,“ přibližuje podporu centrály. Pro podnikání si vybrala Olomouc, rodné město, ve kterém má vybudovanou síť kontaktů a také přehled o místních školách. Její děti samy prošly místními základními a středními školami. Díky osobní zkušenosti dokáže lépe reagovat na potřeby studentů a jejich rodin. Celkem na pobočce v tomto školním roce působí 143 lektorů a navštěvuje ji 517 klientů – největší zájem je o český jazyk, angličtinu a matematiku.

Každodenní balancování rolí

Práce manažerky pobočky je pestrá. Největší výzvou byl pro Veroniku první rok, kdy se musela naučit vyvažovat roli podnikatelky, manažerky i provozní. „Řeším vše od komunikace s rodiči, studenty i lektory, přes organizaci výuky až po zajištění toho, aby vždy bylo připravené čerstvé ovoce pro všechny, kdo pobočkou projdou. Odměnou jsou mi spokojení studenti a rodiče, kteří mi říkají, jak jsou jejich děti u nás spokojené, to potěší úplně nejvíc,“ říká s úsměvem.

Zatímco nábor lektorů zajišťuje centrála, Veronika se soustředí na jejich podporu a spokojenost. „Často k nám přivedou nové kolegy právě lektoři, protože se jim u nás dobře pracuje. Spokojený lektor je ta nejlepší reklama.“ Na kurzy dochází nejčastěji děti ze základních škol, ale Škola Populo nabízí i přípravu maturantů či jazykovou výuku pro všechny generace. „Dochází k nám například i čtyřletý chlapeček na angličtinu. Nebo pán v důchodovém věku, který se učí srbsky kvůli své lásce,“ vyjmenovává franšízantka.

Franšíza jako nejlepší volba

Veronika Bubeníková dnes považuje vstup do franšízy za jednu z nejlepších životních změn. Za úspěchem olomoucké pobočky stojí nejen její energie, ale také zázemí centrály, díky kterému se může soustředit na vedení týmu a péči o studenty. „Pokud hledáte práci, kde každý den vidíte smysl a nejste na nic sami, je Škola Populo skvělou volbou. Díky této práci mám nejen svobodu a stabilní podnikání, ale hlavně radost z toho, že pomáhám lidem,“ uzavírá.


10 let na vzdělávacím trhu / Škola Populo patří k zavedeným značkám. Nabízí doučování, přípravu na přijímací zkoušky a výuku cizích jazyků.