Česká pošto, třes se

Momentálně provozuje Integer.pl Group síť více než 600 zásilkových strojů v Polsku, Rusku a na Ukrajině. Jejím cílem je vytvoření sítě 16 000 easyPack terminálů napříč celou Evropou. V nejbližších 3 letech chce v tomto regionu investovat přes 300 milionů eur.
Středa
19.12.2012
Do ČR míří polský soukromý poštovní operátor se svými „poštomaty“ easyPack.
 

Polská skupina Integer.pl začne v České republice s instalací 100 samoobslužných zásilkových strojů. Celkem 30 by jich mělo být v provozu ještě letos. „České republika je rostoucím trhem s velkým potenciálem pro nový typ služby, tedy další zajímavý cíl naší expanze,“ uvedl Rafal Brzoska, generální ředitel skupiny Integer.pl Group. Na domácím polském trhu skupina rozšiřuje svou síť poboček i prostřednictvím franchisingu.

Firma předpokládá, že projekt bude třeba dotovat ještě zhruba tři roky po spuštění služby, než se stane ziskovou. Investice budou kromě instalací samotných poštomatů zaměřeny do integrace s informačním prostředím velkých odesilatelů, jakými jsou nesporně především e-shopy, a dále na propagaci samotné služby mezi potenciálními spotřebiteli.

Poštomat easyPack, který svým vzhledem vzdáleně připomíná úschovnu zavazadel, umožní po 24 hodin denně komukoliv odeslat a přijmout balík. Prvních 30 těchto zařízení by se mělo v ulicích měst objevit již nyní v prosinci. Během následujících měsíců zaplaví Integer.pl český trh celkem 100 poštomatů easyPack rozestavěných v blízkosti obchodů s potravinami a na dalších frekventovaných místech 17 největších českých měst.

Důvodem, proč se Integer.pl Group rozhodla expandovat na tuzemský trh, je předpoklad růstu českého poštovního trhu. V roce 2010 segment expresních služeb B2C v České republice generoval příjmy 110,4 milonu dolarů, což představuje nárůst o 7,5 % oproti předchozímu roku. Domácí segment B2C představoval v roce 2010 celkem 73,8% podíl na celkových výnosech B2C. Složené roční tempo růstu expresního trhu B2C se v rozmezí let 2010 až 2015 očekává ve výši 4,1 %. Jejím tahounem je zejména stále více Čechy preferované on-line nakupování.

Po Slovensku, kde má být do konce tohoto roku instalováno celkem 50 distribučních terminálů, je tak Česká republika zatím poslední destinací expanze skupiny. K dnešnímu dni bylo na slovenském trhu instalováno již 49 samoobslužných zásilkových strojů v obchodech maloobchodních řetězců Kaufland (kde v těchto dnech rovněž probíhá komunikační kampaň), Lidl a Tesco.