Jedničkou na trhu
Jak by společnost DEICHMANN zhodnotila letošní rok?
I v letošním roce sleduje společnost DEICHMANN-OBUV dynamický růst. Jedním z našich kvantitativních cílů roku 2013 je dosažení kladného výsledku hospodaření společnosti DEICHMANN-OBUV. Důležitým předpokladem pro dosažení tohoto cíle je nárůst obratu ve srovnání s rokem předchozím při přísné kontrole vývoje nákladů, když naše společnost zásadně nepřenáší na své koncové zákazníky např. zvýšení sazeb DPH, rostoucí ceny energií, měnová rizika. Raději se vzdáme části svého hrubého zisku a budeme našim zákazníkům i nadále nabízet obvyklé nízké ceny.
Co se společnosti letos podařilo?
Otevřeli jsme šest nových prodejen, a to v Olomouci, Hradci Králové, Kadani včetně celkem tří prodejen v Praze. Za zmínku jistě stojí otevření naší největší prodejny, tzv. vlajkové lodi, v Praze, Na Příkopech. Díky naší expanzi jsme v letošním roce mohli na trhu práce nabídnout 35 nových pracovních příležitostí. Dále jsme v tomto roce realizovali několik přestaveb stávajících prodejen.Jaké plány si DEICHMANN vytyčil na další roky?
Cílem společnosti DEICHMANN je být nejlepším prodejcem obuvi pro naše zákazníky a z toho důvodu je naším plánem být našim zákazníkům co nejblíže. Absolutním základem musí být to, že se přiblížíme našim zákazníkům prostřednictvím všech možných distribučních kanálů. Proto budeme také v příštím roce ke stávajícím kamenným prodejnám otevírat e-shop. Vyhledávání nových lokalit pro naše moderní prodejny zůstává i nadále jedním z důležitých témat, kterými se zabýváme. Neustále se ukazuje, že v místech, kde otevíráme naše nové prodejny, jsme jednou z vůdčích společností, které ovlivňují frekvenci zákazníků v dané lokalitě. V České republice předpokládáme otevření šesti až deseti nových poboček ročně, když ze současného pohledu shledáváme celkový potenciál v České republice na 130 až 150 prodejen. Vše ale závisí na vývoji hospodářské situace státu a kupní síly.
Co si myslíte o franchisovém podnikání? Neuvažoval DEICHMANN o franchisovém konceptu?
Jsme přesvědčeni, že principy, které jsou pro nás důležité, dokážeme prosadit jen s vlastními zaměstnanci. Nepracujeme s žádnými franchisovými partnery a o změně neuvažujeme.
Jak byste popsala konkurenci na trhu obuvi?
V Česku se za rok 2012 prodalo celkem 42,8 milionu párů obuvi. DEICHMANN-OBUV je lídrem na maloobchodním trhu s obuví s celkovým podílem na obratu ve výši 18,9 %. Pak následují společnosti Baťa s 16,7 %, Humanic CZ s 10,3% a potom CCC Boty Czech s 7,1%. Konkurenční soutěžení bereme vážně, ale vnímáme ho také jako pobídku. Konkurence podněcuje a oživuje trh a ze zdravé hospodářské soutěže může získat vždy jen zákazník.
Co pro Vás znamená zisk ocenění Štiky českého byznysu?
Toto ocenění nás velmi těší. Potvrzuje, že společnost DEICHMANN-OBUV je stabilní a dynamickou firmou, která nedosahuje zisky samoúčelně. Dosahování zisků v naší společnosti je nutné proto, aby bylo možné udržovat společnost silnou, vytvářet nová pracovní místa, vést expanzi z vlastních zdrojů a reflektovat sociální úkoly. Všechna získaná ocenění jsou pro nás všechny ze společnosti DEICHMANN-OBUV nejen velkou motivací, ale především velkým závazkem.
PŘEČTI ČLÁNKY
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Nejčtenější
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI