Druhý rok za námi
Časopis Vlastní firma FRANCHISING vychází v ČR už druhým rokem. A od ledna započne svůj třetí rok. Co mohou čtenáři očekávat v novém čísle?
Nové číslo magazínu Vlastní firma FRANCHISING, které vyjde na začátku ledna příštího roku, bude opět plné zajímavých informací a nápadů. Dalo by se říci, že spojovacím tématem všech článků je do jisté míry odvaha. Odvaha začít podnikat, dělat nepopulární opatření či odvaha neleknout se a bojovat proti hospodářské krizi všemi možnými prostředky. Za sebe bych určitě „nalákala“ na rozhovor s paní Evou Štěpánkovou, majitelkou kosmetické firmy RYOR, a pak i na článek o oborech, kterým se daří i navzdory ekonomické krizi, o které se bohužel stále ještě mluví.
Které číslo v tomto roce se Vám líbilo nejvíc a proč?
Je těžké vybrat jedno. Vždyť jsme čtenářům přinesli rozhovory s řadou zajímavých osobností z řad podnikatelů. Svou otevřeností se mi však velice líbil pan Zdeněk Pohlreich, který se nebál jasně pojmenovat problémy, které české podnikatelské prostředí trápí. V tomto čísle byl také velmi zajímavý článek „Změň život, založ firmu“, který čtenářům zprostředkoval „osudy“ těch, kteří se v určité fázi svého profesního života rozhodli pro změnu, opustili zaměstnání a rozjeli vlastní podnikání. Zejména toto téma je podle mého názoru velmi inspirativní.
Plánujete nějaké novinky pro čtenáře, ať už časopisu či Vašeho portálu Franchising.cz?
Naším primárním cílem je udržet si vysokou kvalitu, kterou náš magazín má. Nějaké novinky chystáme, ale momentálně je předčasné o nich informovat. Budou takovým malým překvapením pro naše čtenáře. Co se týče portálu, tam je to podobné. I nadále se budeme snažit přinášet zajímavé informace, rozhovory a aktuality z franchisového trhu, čímž chceme přispět k dalšímu rozvoji franchisingu v České republice. Zájemci o oblast franchisingu se mohou také těšit na čerstvá data za rok 2013, která představíme v rámci každoročního Franchising Reportu, který naše společnost zpracovává.
Na podzim byl také spuštěn portál Franchising.sk. Proč se firma PROFIT system rozhodla pro slovenskou verzi?
Myšlenka na spuštění slovenského portálu Franchising. sk byla v našich hlavách již delší dobu, Neustále se množící dotazy ze stran zájemců o franchisové podnikání ze Slovenska i zástupců franchisových konceptů mířících na slovenský trh jsme došli k závěru, že správná doba na realizaci tohoto plánu je již tady. Věříme, že se našemu nejmladšímu portálu v jeho evropské rodině bude dařit a naváže tak na úspěch svých starších sourozenců. K tomu by mělo přispět i partnerství, které portál Franchising.sk navázal se Slovenskou franchisingovopu asociací, jejímž se stal mediálním partnerem.
Co byste chtěla vzkázat Vašim čtenářům do nového roku?
Nejprve bych chtěla všem moc poděkovat za přízeň, kterou nám chovají. Vězte, že se bude celý náš tým snažit o to, abychom si ji i nadále zasloužili. Popřát bych všem čtenářům chtěla nejen hodně zdraví, štěstí a úspěchu v nadcházejícím roce 2014, ale také odvahu udělat změnu a možná rozjet vlastní byznys.
PŘEČTI ČLÁNKY
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI