Klientům naslouchejte
Co si myslíte, že je pro společnost třeba, aby se stala úspěšným exportérem?
Co nejvíce prodávat v zahraničí. Tak jednoduché to samozřejmě není. Na tuto otázku asi ani neexistuje jednoduchá odpověď. Některá pravidla jsou možná obecně platná, jako například dobrá jazyková vybavenost, jiná budou záležet na oboru, ve kterém společnost podniká, nebo na teritoriu, kam svůj export směřuje. Nám se mimo jiné vyplatilo umění naslouchat a otevřená komunikace se zákazníky. Naslouchání našim zákazníkům a zjišťování jejich současných i budoucích potřeb nám pomáhalo při výběru nových výrobních zařízení a technologií. Otevřená komunikace pak vybudovala vzájemnou důvěru, díky které se spolupráce postupně rozšiřovala o nové, větší projekty. Od našich zákazníků také víme, že kromě kvality je pro ně důležitá pružnost.
S jakými problémy jste se při jednání se zahraničními partnery setkali?
Máme asi štěstí, ale žádné závažné problémy při jednání se zahraničními zákazníky nevznikly. S mnoha udržujeme přátelské kontakty, které přesahují rámec obchodní spolupráce a všechna jednání probíhají v příjemné atmosféře. Jen na začátku spolupráce s některými zahraničními zákazníky bylo nutné překonat jejich prvotní nedůvěru ve schopnosti české firmy.
Jak se Vám podařilo se s jejich nedůvěrou vypořádat?
Ve většině případů stačila první prohlídka našich výrobních zařízení a seznámení s technologiemi, které používáme. Ostatní se nám podařilo přesvědčit poté, co obdrželi první objednané výrobky.
Jaká teritoria jsou pro Vás z pohledu vývozce nejdůležitější?
Protože nabízíme především výrobní služby v elektronice, máme nejvíce zákazníků v západní Evropě a v Čechách. Pro další obor naší činnosti, tedy pro vývoj a výrobu krystalových oscilátorů ale máme zákazníky po celém světě, například i na Tasmánii.
Loni Vaše společnost uspěla v soutěži Exportní cena DHL UNICREDIT. Co pro Vás toto ocenění znamená?
Například potvrzení, že jsme se před více než dvaceti lety vydali správnou cestou a zatím jsme na každém rozcestí vybrali ten správný směr. Znamená to určitě také, že máme skvělé zaměstnance. Vážíme si našeho ocenění a přejeme všem vývozcům, aby se jim dařilo. Děkujeme také partnerům ceny za podporu exportérů.
PŘEČTI ČLÁNKY
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI