Master-franchisy přichází

Mezinárodní akce Road Show, která představí master-franchisové koncepty, se bude konat od 10. do 13. listopadu, vždy v jednom městě Evropy. Konference začne v Barceloně, následně poputuje do Prahy, Düsseldorfu a skončí v Paříži.
Čtvrtek
06.11.2014
Praha bude jedním z měst v rámci mezinárodní akce Road Show, která představí master-franchisové systémy se zájmem o vstup do ČR.
 

Zbývá pár dní, než se v Praze uskuteční Master-franchisová konference 2014 jako součást mezinárodní akce Road Show. V konferenčních prostorách budovy OK System na pražském Pankráci se představí nové mezinárodně působící franchisové systémy, které mají zájem o expanzi na český a slovenský trh a hledají zde master-franchisové nebo franchisové partnery. Konference proběhne 11. listopadu mezi 11. a 16. hodinou.

Osobně přijedou do Prahy představit své franchisové koncepty například zástupci franchisového systému Tiroler z Rakouska, který nabízí v síti prodejen známý a velmi poptávaný sortiment gastronomických specialit ze všech oblastí Tyrolských Alp. Nebude chybět německý koncept Burger me. Při něm si může zákazník objednat široký sortiment hamburgerů až do domu.

Rakouský koncept ANKER se 120-letou historií má recept na podnikání v oblasti maloobchodní sítě pekárenských výrobků, snacků a rychlého občerstvení. Systém je prověřen na současných 120 prodejnách včetně jedné pilotní v Bratislavě. Dárky pro malé děti prostřednictvím dárkových košů chce k nám přinést španělská firma Bebe de Paris.

Šance i pro Čechy

Kromě Prahy se některé systémy představí v jednom týdnu současně i ve velkých evropských metropolí jako jsou Barcelona, Paříž a Düsseldorf v rámci tzv. Road Show Europe 2014. Celkem bude na konferenci v Praze představeno asi 15 nových franchisových konceptů,“ dodává Aleš Tulpa, mezinárodní franchisový poradce ze společnosti AVEX systems, která tuto konferenci organizuje.

Road Show Europe 2014 je velkou příležitostí i pro české a slovenské franchisory, kteří mají v plánu expandovat do Francie, Německa a Španělska, neboť se zde mohou rovněž prezentovat, oslovit přítomné zájemce o master-franchising a nabídnout jim možnosti spolupráce na těchto trzích.

O master-franchisových licencích se mluví málo. Přitom být master-franchisantem není nic složitého. Mnoho podnikatelů, kteří uvažují nad podnikáním pod franchisovou značkou, přemýšlí především nad pořízením franchisové licence na otevření jedné pobočky. Přitom existují i koncepty, zejména zahraniční, které nabízejí master-franchisovou licenci, což by jim pomohlo expandovat na zahraniční trh. Takový partner rozumí trhu lépe a dokáže rychleji vytvořit franchisovou síť. Pro podnikatele nejsou příliš oblíbené, jelikož v nich vidí mnohem větší náklady, ať už finanční tak i časové. Ovšem to není vždy pravda.

Podmínky stejné, potenciál větší

Master-franchisové licence nabízejí možnost přivést na trh službu, která zde chybí, přitom v zahraničí dobře funguje. A finance na koupi licence jsou někdy třeba i nižší než pořízení jedné pobočky. „Začátky jsou u master-franchisy stejné jako u jednotlivé franchisy. Partner nejdřív otevře svou pobočku a následně se pomocí vyhledávání vhodných franchisantů stará o vybudování sítě,“ dodává Marek Halfar, master-franchisant jazykových škol Helen Doron. 

Cesta pro master-franchisanta je usnadněna i tím, že společnost, co se rozhodne expandovat pomocí master-franchisy, má už na svém domovském trhu pevné zázemí a dokáže svému novému partnerovi pomoci v začátcích. A finance nejsou velké. "Finance budou vždy zapotřebí, ať už se jedná o jakoukoliv formu. Společnost, co se však rozhodne expandovat, má také více finančních prostředků k tomu, aby se na trhu prosadila, což může v začátcích master-franchisantovi pomoci," dodává Marek Halfar. Samozřejmě však nemůže podnikatel očekávat, že mu vše firma dá do vínku.

Více informací je možné najít na webových stránkách www.master-konference.cz.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017