Master-franchisy přichází
Zbývá pár dní, než se v Praze uskuteční Master-franchisová konference 2014 jako součást mezinárodní akce Road Show. V konferenčních prostorách budovy OK System na pražském Pankráci se představí nové mezinárodně působící franchisové systémy, které mají zájem o expanzi na český a slovenský trh a hledají zde master-franchisové nebo franchisové partnery. Konference proběhne 11. listopadu mezi 11. a 16. hodinou.
Osobně přijedou do Prahy představit své franchisové koncepty například zástupci franchisového systému Tiroler z Rakouska, který nabízí v síti prodejen známý a velmi poptávaný sortiment gastronomických specialit ze všech oblastí Tyrolských Alp. Nebude chybět německý koncept Burger me. Při něm si může zákazník objednat široký sortiment hamburgerů až do domu.
Rakouský koncept ANKER se 120-letou historií má recept na podnikání v oblasti maloobchodní sítě pekárenských výrobků, snacků a rychlého občerstvení. Systém je prověřen na současných 120 prodejnách včetně jedné pilotní v Bratislavě. Dárky pro malé děti prostřednictvím dárkových košů chce k nám přinést španělská firma Bebe de Paris.
Šance i pro Čechy
„Kromě Prahy se některé systémy představí v jednom týdnu současně i ve velkých evropských metropolí jako jsou Barcelona, Paříž a Düsseldorf v rámci tzv. Road Show Europe 2014. Celkem bude na konferenci v Praze představeno asi 15 nových franchisových konceptů,“ dodává Aleš Tulpa, mezinárodní franchisový poradce ze společnosti AVEX systems, která tuto konferenci organizuje.
Road Show Europe 2014 je velkou příležitostí i pro české a slovenské franchisory, kteří mají v plánu expandovat do Francie, Německa a Španělska, neboť se zde mohou rovněž prezentovat, oslovit přítomné zájemce o master-franchising a nabídnout jim možnosti spolupráce na těchto trzích.
O master-franchisových licencích se mluví málo. Přitom být master-franchisantem není nic složitého. Mnoho podnikatelů, kteří uvažují nad podnikáním pod franchisovou značkou, přemýšlí především nad pořízením franchisové licence na otevření jedné pobočky. Přitom existují i koncepty, zejména zahraniční, které nabízejí master-franchisovou licenci, což by jim pomohlo expandovat na zahraniční trh. Takový partner rozumí trhu lépe a dokáže rychleji vytvořit franchisovou síť. Pro podnikatele nejsou příliš oblíbené, jelikož v nich vidí mnohem větší náklady, ať už finanční tak i časové. Ovšem to není vždy pravda.
Podmínky stejné, potenciál větší
Master-franchisové licence nabízejí možnost přivést na trh službu, která zde chybí, přitom v zahraničí dobře funguje. A finance na koupi licence jsou někdy třeba i nižší než pořízení jedné pobočky. „Začátky jsou u master-franchisy stejné jako u jednotlivé franchisy. Partner nejdřív otevře svou pobočku a následně se pomocí vyhledávání vhodných franchisantů stará o vybudování sítě,“ dodává Marek Halfar, master-franchisant jazykových škol Helen Doron.
Cesta pro master-franchisanta je usnadněna i tím, že společnost, co se rozhodne expandovat pomocí master-franchisy, má už na svém domovském trhu pevné zázemí a dokáže svému novému partnerovi pomoci v začátcích. A finance nejsou velké. "Finance budou vždy zapotřebí, ať už se jedná o jakoukoliv formu. Společnost, co se však rozhodne expandovat, má také více finančních prostředků k tomu, aby se na trhu prosadila, což může v začátcích master-franchisantovi pomoci," dodává Marek Halfar. Samozřejmě však nemůže podnikatel očekávat, že mu vše firma dá do vínku.
Více informací je možné najít na webových stránkách www.master-konference.cz.
PŘEČTI ČLÁNKY
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI