Originalita versus inovace
Přijít na trh s něčím originálním je v dnešní době náročné, konkurenční boj provází každé odvětví byznysu. Originalita je vstupenkou na trh. Co dělat, ale proti konkurenci, když chcete založit podnik v něčem, co už funguje? Inovovat. Inovace byly loni hnacím motorem franchisového trhu a statistiky ukazují, že to bude i letos.
Nové franchisové koncepty, kterým se podařilo na trhu uchytit, se vyznačovaly právě originálním nápadem, který jim pomohl k rychlé expanzi po Česku. „Novodobá sanitka, Konopná lékárna, suché mytí iDry, to je jen zlomek firem, které vyšly s novým nápadem a podařilo se jim uspět,“ dodává Gabriela Petrová, obchodní manažerka poradenské společnosti PROFIT system. Franchising pak už pomohl rychleji k tomu, aby se nápad uchytil.
Lepší služby pro všechny
A co inovace? Ty posunuly zavedené franchisové koncepty dopředu, čímž ukázaly, že se konkurence nebojí a daří se jim. Mobilní mytí automobilů bez použití vody iDry přinesl revoluci v mytí aut a to není vše. „Letos jsme představili novou službu v portfoliu čištění – iDry Nano Coating, která využívá princip nanotechnologií,“ dodává majitel iDry Petr Šméral s tím, že čistit už tak může nejen vozidla, ale také kanceláře či domácnosti. Společnost SUNKINS, která drží licenci Svět zdraví, zase dokončuje Komplexní nutriční typologii pro děti a sportovce.
Nejen pro zákazníky firmy přinášejí novinky. Prodejce čajů Oxalis zase přinesl inovaci ve zlepšení franchisového konceptu. „Společně s firmou App Vision jsme spustili elektronickou příručku. Jednoduchým způsobem se franchisanti seznámí s provozními záležitostmi firmy,“ dodává jednatel Oxalis Petr Zelík. Na zlepšení franchisy pracoval i koncept Fitness food menu, který přišel s rebrandingem a novým administrativním systémem. Inovace tak přichází nejen pro zákazníky, ale také pro franchisanty.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Letité zkušenosti s franšízou v Česku chceme přetavit i do mezinárodního prostředí," říká zakladatel franšízové sítě prodejen čaje a kávy Oxalis Petr Zelík.
Specializované prodejny značky Oxalis jsou podnikatelskou příležitostí i do menších měst. Jakou podporu franšízor nabízí?
„Žádná franšízová prodejna nebyla loni uzavřena, síť zůstala otevřena v plném rozsahu. Letos chceme růst,“ říká Petr Zelík, majitel konceptu Oxalis.
„Chceme v zahraničí najít partnery, kteří otevřou alespoň jeden vlastní obchod s kávou a čajem, a dále budou rozvíjet franšízovou síť," říká majitel konceptu Oxalis Petr Zelík.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI