Události 2014 ve franšíze
Dnes je poslední den roku 2014. V tento den se nejen slaví končící rok a příchod roku nového, ale člověk se i zamýšlí nad ročními událostmi, které uplynuly. I rok 2014 přinesl ve franšízingu zajímavé věci. Pojďte si s námi projít ty nejzajímavější informace, které jste se mohli dočíst na našem portálu Franchising.cz.
I v příštím roce vyjde Report Franchisingu za uplynulý rok. Nicméně můžeme přiblížit, jaké společnosti se letos rozhodly přistoupit k tomu, že jejich síť nejlépe rozšíří franšízanti. Na konci léta oznámil franšízový koncept řetězec s elektronikou Euronics. Ten během dalších 3 měsíců zrekonstruoval a převedl na franšízové své prodejny ve Valašském Meziříčí, Litovli, Jablonci nad Nisou a Chomutově. Pro franšízu se také rozhodla další realitní firma, RK Sting. Z velkých firem přispěla do franšízingu i společnost Primus, která představila franšízu samoobslužných prádelen QuickWash.
Obliba franšízy přivedla na trh další koncepty. Jen namátkou jsme informovali o fitness centrech BodyBody, personální agentuře Wincott People, školkách pro děti Go Kids nebo slovenské realitní kanceláři Directreal. Franšízanty konečně našly i zahraniční koncepty. První franšízovou pobočku tak otevřely například společnosti 2plus2 Škola matematiky, autopůjčovna Rentis či firma specializující se na ochranné vrstvy na automobily Line-X.
Slovo franšíza bylo hodně probíráno s plánem České pošty přeměnit v příštím roce až 200 poboček na franšízové a v dalších letech provozovat drtivou většinu pošt pomocí franšízy. Státní firma zatím zlepšuje franšízový koncept. Společnost Tesco Franchise, která provozuje franšízové Žabky, spojila síly s benzinkami Lukoil. Na nich budou provozovány Žabky též a také pomocí franšízy. Naturhouse začal testovat koncept pro menší města, tzv. mikro koncept Naturhouse. A v neposlední řadě Náš Grunt a Fruitisimo budou společně testovat koncept prodejen, kde by se prodávali farmářské potraviny s čerstvými džusy a zmrzlinou.
Do franšízy také opět zasáhla i společnost Kofola. Ta koupila síť fresh barů Mangaloo, které se přejmenují na Ugova čerstvá šťáva, které už do portfolia Kofoly patří. Fúze byla oznámena v březnu. Další fúze se stala už v lednu. Tehdy se řetězec obchodů Hruška rozhodl převzít 22 menších prodejen Tesca na severní Moravě. Společnost Hruška provozuje část svých prodejen jako franšízy, převzaté obchody bude řídit ve vlastní režii.
I firmy, co už se ve franšíze orientují jako ryba ve vodě, pokračovaly v růstu. Některé vstoupily do dalších států jako Bageterie Boulevard v Polsku či PUB a Fitness food menu na Slovensku. Další teprve expanzi připravují jako Svět zdraví do Polska, BON BON do Chorvatska či iDry do Maďarska. Taková síť s domácími potřebami ORION rozjela franšízovou expanzi po Česku, podobně se rozjela i firma Carun s konceptem Konopných lékáren.
I odchod zažil franšízingový trh. Podnikání v Česku ukončila franšízová pobočka Reach Local. S franšízovým rozvojem skončily i realitní firmy Real Spektrum či FG Reality.
PŘEČTI ČLÁNKY
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI