Franšízanti v hledáčku
Existují dva druhy začátku rozvoje sítě pomocí franšízy. Prvním je rozhodnutí firem začít už v začátcích podnikání expandovat pomocí franšízantů. Druhou možností je rozjet podnikání vlastními silami a následně rozjet franšízu. Počet společností, co patří do druhé kategorie, se stále zvyšuje. Co je k tomu vede?
Loni se k franšízovému rozvoji přiklonil řetězec prodávající elektroniku Euronics, který už několik let úspěšně provozuje vlastní obchody. „Pro franšízový model jsme se rozhodli z důvodu lepšího rozvoje a nižších nákladů,“ dodává výkonná ředitelka Euronics Martina Fialová. Společnost provozuje zatím 4 franšízové obchody, ty do rukou dostali partneři, co už pobočku Euronics vedli. Pro franšízu se rozhodla i realitní kancelář RK Sting, která se rozrostla do rozměrů úspěšné sítě s více než 40 pobočkami a další chce rozvíjet už jen jako franšízové.
Firmy, které už nějakou dobu podnikají na trhu, mají vstup do franšízy mnohem jednodušší. Ví, už jak trh funguje a franšízanty se stávají především manažeři, kteří už obchod dříve úspěšně vedli. Podobným způsobem se rozvíjí i Teta drogerie, která své franšízanty najímá zejména mezi obchodními manažeři, co už mají zkušenost ve vedení drogerií.
Ovšem existují i firmy, které franšízový koncept spustily, ale svého franšízanta dosud nenašly. Tak se pro franšízing rozhodla společnost Solodoor. Ta už v Česku působí 17 let a loni začala hledat franšízanty, ale ještě žádného nenašla. „Naším cílem je vyvážit obchodní zastoupení značky Solodoor v jednotlivých regionech, jelikož naše pokrytí českého trhu je bohužel stále velmi nerovnoměrné,“ říká ředitel firmy Solodoor Jiří Maršala. Franšízanti si vybrali jako nejlepší možnost.
„Firmy využívají franšízové partnery zejména v lokalitách, kam by svými vlastními silami nevstoupily, a to z vysokých provozních nákladů. Franšízanti také lépe rozumí regionu a postarají se o lepší rozvoj v dané lokalitě, což je pro firmy také důvod, proč využít franšízy,“ dodává business development manažer poradenské firmy PROFIT system Gabriela Petrová.
PŘEČTI ČLÁNKY
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Výrobce interiérových dveří a zárubní dosáhl v roce 2022 tržeb přes 420 milionů Kč. Výrazně se na tom podílely i franšízové pobočky.
Touha po osamostatnění se a vlastním podnikání přivedla Lubomíra Bouzka k podnikání pod hlavičkou franšízového konceptu. Svou budoucnost spojil se značkou Solodoor.
„Rádi bychom se rozrostli do krajských měst, ve kterých zatím nemáme zastoupení," říká v rozhovoru Jakub Mulač, ředitel společnosti Solodoor Centrum.
Během prvního čtvrtletí letošního roku zvýšila prodejní síť dveří a zárubní meziročně prodeje o 40 %. Její obrat dosáhl během ledna až března cca 14 milionů Kč.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI