Štiky českého byznysu oceněny

Žebříček Štiky českého byznysu založila společnost Coface počátkem roku 2005 s cílem identifikovat české prudce rostoucí podniky a podniky s předpoklady pro další růst. Cílem je nabídnout podnikatelské veřejnosti hodnověrný nástroj k posouzení střednědobé dynamiky a stability českých firem.
Pátek
23.10.2015
Držitelé ocenění Štiky českého byznysu již znají svá jména. Celorepublikovým vítězem se stala společnost OLBRICH - CZ. Portál Franchising.cz byl u toho.
 

Dvanáctý ročník ekonomického žebříčku Štiky českého byznysu již prozradil jména těch nejúspěšnějších. Ovládla ho plzeňská strojírenská společnost OLBRICH - CZ. Titul Česká štika si odnesla jihočeská firma Mráz Agro CZ, s.r.o., která se zabývá moderní potravinářskou a zemědělskou výrobou. Pořadatelem soutěže je agentura Helas, mediálním partnerem ocenění je i portál Franchising.cz a magazín Vlastní firma FRANCHISING.

Do výběru Štik českého byznysu jsme zařadili řádově 40 tis. firem, u kterých jsme měli k dispozici jimi zveřejněné kompletní finanční údaje za poslední tři roky. Vybírali jsme z nich jen firmy, které splňují kritéria žebříčku, např. mají obrat větší než 10 mil. EUR, či mají alespoň jednou za poslední tři roky jeden kladný hospodářský výsledek,“ prozrazuje mechanismus výběru Martin Růžička, Country Manager úvěrové pojišťovny Coface, která je zakladatelem žebříčku s tím, že v závěru Coface pracoval již jen s počtem 1035 firem z celé České republiky, u kterých sestavil jejich celorepublikové pořadí a pořadí v jednotlivých krajíc.

České podniky, a platí to i o účastnících soutěže Štiky českého byznysu, těží z hospodářského oživení. Vyplývá to z průzkumu společnosti PwC realizovaného mezi rodinnými firmami střední a východní Evropě. Ten také odhalil, že téměř polovina dotázaných považuje inovace za klíčovou výzvu pro následujících pět let. “Šest z deseti dotázaných se nejvíce obává toho, že nebudou schopni získat kvalitní lidi, kteří jim pomohou zvládnout výzvy, jako jsou právě inovace. Země našeho regionu jsou relativně malé, proto zdejší rodinné firmy očekávají, že v následujících pěti letech budou tržby ze zahraničí tvořit téměř 30 % jejich výnosů,“ říká Zenon Folwarczny, ředitel v daňovém oddělení poradenské společnosti PwC ČR.