Na vlně exportu

Do EXPORTNÍ CENY DHL UNICREDIT se mohou přihlásit vývozci, kteří splňují podmínky vlastnictví a hranici minimálního vývozu. Základní hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži.
Pátek
27.11.2015
Nejlepší vývozci již mají svá ocenění. Letos se soutěž zaměřila na Latinskou Ameriku.
 

Již 18. ročník soutěže Exportní cena DHL UniCredit ocenil nejlepší české exportéry a jejich úspěchy. V kategorii „Středně velká společnost“ se na prvním místě umístila společnost Enkom, která exportuje technologická zařízení do zemí Ruské federace. Vítězem kategorie „Malá společnost“ se stala společnost PBS  ENERGO, a.s., která po celém světě podniká v obou energetiky. Soutěž byla letos v rámci kategorie Exportér teritoria zaměřena na Latinskou Ameriku, kde sklidila největší úspěchy společnost J 4  vyvážející linky na výrobu pečiva všech druhů.

„Letošního ročníku soutěže Exportní ceny se zúčastnilo o 13% více exportérů než loni, přičemž jejich podíl vývozu na celkovém vývozu roku 2014 narostl o 20 %. Nejvíce přihlášek dorazilo od firem z Jihomoravského kraje, z Prahy a Moravskoslezského kraje. Vývoz všech přihlášených firem za rok 2014 činil celkem 14,5 mld. Kč,“ prozradil Martin Růžička zástupce odborného garanta Exportní ceny Coface Czech s tím, že všechny přihlášené firmy měly vysokou dynamiku růstu vývozu v průměru o 30 % vyšší než v roce předchozím, přičemž ty nejdynamičtější firmy dosahují hodnot růstu obratu několika set procent, což je umisťuje na přední oceněná místa.

„Nestabilní geopolitická situace a vysoká konkurence v Evropě jsou ideální příležitost pro restart českého exportu a obsazení nových, doposud příliš neprozkoumaných trhů. Ne náhodou byla letošním tématem Exportní ceny Latinská Amerika. Tento region českým firmám nabízí široké exportní příležitosti i možnosti vzájemných investic. Brazílii, Mexiko, Chile nebo Uruguay čeká stabilizace a modernizace hospodářství, které si žádají masivní investice,“ říká Jiří Flégl, manažer strukturovaného financování UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia.

Ocenění „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ získala společnost BIKE FUN International z Kopřivnice, výrobce všech typů jízdních kol. V soutěži letos přibyla i druhá Czech Trade kategorie, kterou je „Exportní příběh roku“. Svým příběhem úspěšného exportéra porotce nejvíce zaujala společnost Kovobel, kovovýrobní družstvo potřeb pro domácnost, zemědělství a zahradu. „Vítězové obou kategorií ukazují, že v zahraničí může uspět široké spektrum českých výrobků. Novou kategorií ‚Exportní příběh roku‘ jsme chtěli ukázat, že za každým úspěchem se skrývá nejen tvrdá práce, ale také zajímavá historie, která může inspirovat další české podniky. Firma Kovobel, která letos úspěšně vstoupila na mexický trh, je naším dlouholetým klientem a své výrobky dodává do zemí celého světa,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

Vítězství v kategorii „Globální exportér“ obhájila společnost se 118 vývozními destinacemi 2N TELEKOMUNIKACE, přední evropská firma zabývající se vývojem a výrobou produktů z oblasti ICT a fyzické bezpečnosti