Nejvíce za 5 let

Od roku 2010 do roku 2015 přibylo na tuzemském trhu více než 100 nových franšízových značek. Dle informací z Franchising Reportu společnosti PROFIT system byly těmi "nejsilnějšími" ročníky právě roky 2010 a 2015.
Čtvrtek
31.03.2016
Rozvoj nových franšízových konceptů je u nás stále na vzestupu. I přes mírný pokles celkového trhu.
 

Atraktivitu rozvoje pobočkové sítě prostřednictvím franšízantů potvrzuje i 22 nových značek, které loni otevřely na našem trhu své první franšízové pobočky. Celkově pak můžeme říci, že trh jako takový prošel určitou konsolidací. Počet reálných franšíz a partnerských systémů činil na začátku roku 239, což představuje meziroční pokles o zhruba 3 procenta. Vyplývá to z nejnovější zprávy o českém franšízovém trhu poradenské společnosti PROFIT system Franchising Report Česká republika.

„Snížení celkového počtu by bylo mylné chápat jako důsledek odchodu firem z našeho trhu,“ říká jednatel společnosti PROFIT system Marek Halfar s tím, že zaznamenaný pokles je způsoben především tím, že některé koncepty uzavřely své první franšízové provozovny. Nadále však na našem trhu působí prostřednictvím svých vlastních. Stále však můžeme říci, že obliba franšízového podnikání u nás stoupá. Co se týče reálných franšíz, tedy těch rozvíjejících se přesně podle zásad franšízového podnikání, najdeme jich na trhu 192. Partnerských systémů je pak méně, dle posledních informací t Franchising Reportu 47.

Od roku 2004 na trh vstupuje každoročně více než 10 franšízových sítí. Největší nárůst byl zaznamenán v roce 2010, kdy přibylo 28 nových značek. Následuje pak rok 2015, kdy první franšízanti začali podnikat pod hlavičkami celkem 22 nových brandů. „Jako příklad můžeme uvést koncepty jako Uzenářství Chodura, Solodoor, OK Point nebo MBI,“ vyjmenovává Marek Halfar.