Nejvíce za 5 let

Od roku 2010 do roku 2015 přibylo na tuzemském trhu více než 100 nových franšízových značek. Dle informací z Franchising Reportu společnosti PROFIT system byly těmi "nejsilnějšími" ročníky právě roky 2010 a 2015.
Čtvrtek
31.03.2016
Rozvoj nových franšízových konceptů je u nás stále na vzestupu. I přes mírný pokles celkového trhu.
 

Atraktivitu rozvoje pobočkové sítě prostřednictvím franšízantů potvrzuje i 22 nových značek, které loni otevřely na našem trhu své první franšízové pobočky. Celkově pak můžeme říci, že trh jako takový prošel určitou konsolidací. Počet reálných franšíz a partnerských systémů činil na začátku roku 239, což představuje meziroční pokles o zhruba 3 procenta. Vyplývá to z nejnovější zprávy o českém franšízovém trhu poradenské společnosti PROFIT system Franchising Report Česká republika.

„Snížení celkového počtu by bylo mylné chápat jako důsledek odchodu firem z našeho trhu,“ říká jednatel společnosti PROFIT system Marek Halfar s tím, že zaznamenaný pokles je způsoben především tím, že některé koncepty uzavřely své první franšízové provozovny. Nadále však na našem trhu působí prostřednictvím svých vlastních. Stále však můžeme říci, že obliba franšízového podnikání u nás stoupá. Co se týče reálných franšíz, tedy těch rozvíjejících se přesně podle zásad franšízového podnikání, najdeme jich na trhu 192. Partnerských systémů je pak méně, dle posledních informací t Franchising Reportu 47.

Od roku 2004 na trh vstupuje každoročně více než 10 franšízových sítí. Největší nárůst byl zaznamenán v roce 2010, kdy přibylo 28 nových značek. Následuje pak rok 2015, kdy první franšízanti začali podnikat pod hlavičkami celkem 22 nových brandů. „Jako příklad můžeme uvést koncepty jako Uzenářství Chodura, Solodoor, OK Point nebo MBI,“ vyjmenovává Marek Halfar.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017