Na jazyky s dinokroky
Otázka, jak získat výhodu vůči ostatním hráčům na trhu s výukou jazyků představuje kvůli velké konkurenci problém, který na cestě k úspěšnému byznysu musí začínající podnikatel vyřešit. Jazykové školy se předbíhají s výhodnými nabídkami, pro získávání a udržení nových klientů je však klíčová propracovaná metodika a osobní vztah lektorů s žáky.
Těchto dvou částí jazykového byznysu si jsou vědomi ve škole The adventures Hocus a Lotus, která se zaměřuje především na výuku dětí od jednoho a půl roku do deseti let. Netradiční výukové postupy, které studenti mohou využívat od roku 2002, kdy koncept vstoupil na český trh, spočívá v návaznosti příběhů dvou dinokroků. Kromě metodiky koncept umožňuje nadstandartní vztah mezi školou a rodiči s dětmi, protože nabízí setkávání i mimo samotnou výuku. „Trávíme společně víkendy na různých akcích typu Velikonoční mazanec. Dále se účastníme různých oslav, pořádáme besídky nebo zábavné odpoledne,“ popisuje způsob, jímž se koncept odlišuje od ostatních master-franšízantka Veronika Ivakina.
Díky netradiční metodice a osobnímu vztahu ke klientům se franšízovému konceptu podařilo otevřít dvě nové školy v Praze 6 a v Břeclavi. Celkově tak má dvě vlastní a čtyři franšízové jazykovky. Firma plánuje šířit metodiku do dalších měst a věnuje pozornost Uherskému hradišti a Hradci Králové, kde chystá roční startovací provoz pod záštitou společnosti Light Point, která je vlastníkem master-franšízové licence. Na hodnocení nových franšízových škol a školek je však podle zástupkyně firmy ještě příliš brzy. „Ponecháme ho až na konec školního roku. Nicméně je skvělé vidět fungující spolupráci mezi jednotlivými franšízovými pobočkami,“ chválí si spolupráci s franšízanty Ivakina.
Franšízovou licenci na provozování jazykové školy může získat lektor nebo majitel jazykové školy, který má zájem trávit čas s dětmi a předávat jazykové znalosti netradiční metodikou. Vstupní franšízový poplatek pro lektora je 22 tisíc korun a pro jednotlivou školu je vždy zpracováván individuální plán. Zájemce musí projít školením, přičemž se předpokládá alespoň pokročilá znalost jednoho z pěti cizích jazyků, které škola nabízí. Průměrná návratnost investice je půl roku a smlouva se uzavírá na dobu pěti let.
Koncept představuje příležitost i pro lektory. Většinu franšízatů totiž tvoří v současnosti lektorky, které standardní výuka nenaplňuje. „Rádi bychom rozšířili naše řady i o muže. Je to naše výzva do dalších let,“ popisuje jeden z cílů ředitelka společnosti. Cílem, který se má naplnit v kratším horizontu je zprovoznění nového webu. „Bude více user-friendly, přehlednější, aby zákazníkům usnadnil orientaci a zjednodušil komunikaci s franšízanty,“ uzavírá novinkou pro zákazníky a zájemce o franšízu Ivakina.
PŘEČTI ČLÁNKY
Marta Toulová je majitelkou jednoho z nejvíce rostoucích franšízových center Helen Doron English v Českých Budějovicích. Zeptali jsme se jí, jaký je její recept na úspěch.
Vzdělávací franšíza Logiscool chce proniknout dál do regionů. Může zde fungovat více jak 30 poboček.
Školy Maple Bear vznikají díky franšíze po celém světě a využívají dobré pověsti kanadského vzdělávacího modelu. V Česku míří do největších měst.
Williama, prince z Walesu, zaujal koncept Young Engineers. Líbí se mu jeho přístup, který v dětech vzbuzuje nadšení pro techniku. Zaujme i franšízanty v Česku?
„Vzdělávací workshopy jsou naším nejžádanějším produktem. Proto se na ně zaměřujeme v novém obchodním modelu pro franšízanty,“ říká Kamila Holody z Edukida.
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické