O2 ruší partnerské obchody

Telekomunikační společnost O2 plánuje převést všech osmdesát partnerských obchodů z celkových sto padesáti pod svou kontrolu. Tento krok je motivován především snahou zlepšit prodejní výsledky a zabránit přílišné fluktuaci zaměstnanců. Tři sta padesáti konzultantům pracujícím v těchto obchodech bude nabídnuta zaměstnanecká smlouva.
Důvody, proč se společnost k tomuto kroku rozhodla je podle mluvčí O2 Lucie Pecháčkové několik. „Zaměstnancům chceme nabídnout dlouhodobou perspektivu, aby ve firmě chtěli zůstat. Ze zkušeností víme, že kmenoví zaměstnanci jsou mnohem loajálnější a fluktuace je u nich o 50 % nižší. Zaměstnanci budou mít také větší šanci kariérního posunu v rámci celé společnosti,“ sdělila portálu Franchising.cz Pecháčková s tím, že dalším důvodem je, že díky systému řízení kvality a výkonu má O2 na značkových prodejnách lepší prodejní výsledky. „Dlouhodobě vidíme na těchto prodejnách větší zákaznickou spokojenost. Ze změny tak budou kromě zaměstnanců profitovat i zákazníci,“ říká Pecháčková.
Rozhodnutí O2 postupně zrušit partnerské obchody je motivováno především rozhodnutím nového vedení O2 omezovat náklady. S nástupem krize 2008 začala společnost snižovat výdaje hledáním externích dodavatelů, což se v případě partnerských obchodů projevilo větší fluktuací pracovníků a s tím spojenou nižší kvalitou služeb. Dalším faktorem mohla být i skutečnost, že O2 nedokázala partnerům poskytnout stejnou podporu a podmínky jako vlastním obchodům. Z toho důvodu mohlo být na partnerských prodejnách složitější vytvářet pracovníkům dostatečně motivující prostředí. Vedení společnosti nyní přehodnotilo strategii a přechází na centrální systém řízení, který se ukazuje jako administrativně a ekonomicky efektivnější.
Na českém trhu mobilních operátorů funguje kromě O2 ještě Vodafone a T-Mobile. První z nich se ke krokům ostatních operátorů veřejně nevyjadřuje. Z veřejně dostupných zdrojů však vyplývá, že Vodafonu, který jako O2 využívá partnerské spolupráce, se podařilo i díky ní vybudovat sto dvacet osm poboček. Společnost T-Mobile, stejně jako Deutsche Telecom, využívá rovněž služeb partnerských obchodů a považuje je podle vyjádření tiskového oddělení za úspěšné. Jaký bude mít rozhodnutí O2 konkrétně vliv lze nyní těžko předvídat, dá se nicméně předpokládat, že v rámci konkurenčního boje budou i zbývající dva operátoři chtít zvyšovat úroveň zákaznických služeb ve vlastních obchodech a centrech.
PŘEČTI ČLÁNKY

Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Nejčtenější

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI