Vůně kvalitní kávy a úspěchu
![](https://img.franchising.pl/cz/ee0/4f3/crosscafe_liberec_6.jpg)
Češi mají stále větší nároky na kvalitu kávy. Důkazem je i 10 let fungování tuzemské franšízové kavárenské sítě CrossCafe, která sází na originální a vtipný marketing spolu s nabídkou co možná nejkvalitnější kávy, jejíž pití má být rituálem gurmánů. Kavárenská franšízová síť má nyní celkem 21 provozoven v 8 městech a investovala do nové technologie na přípravu kávy ve všech svých kavárnách téměř 10 milionů korun. V 1. polovině roku 2016 meziročně rostla o téměř 30 %.
V plzeňské centrále vzniklo školící centrum, které je kopií původní kavárny CrossCafe. Z něj si během roku 2016 odneslo certifikát baristy více než 200 stávajících i nových baristů z celé sítě. „Do nového roku vstupujeme s rozestavěnou kavárnou. Otevírat budeme v březnu v Pardubicích. Do konce roku máme v plánu otevřít tři až čtyři nové pobočky. Z toho nejméně jedna bude pilotním provozem nové varianty CrossCafe,“ říká ředitel společnosti CrossCafe Original Luboš Martínek.
Obyčejné věci spojené v efektivní celek
Zájem ze strany potenciálních nových franšízantů je podle Martínka obrovský. V uplynulém roce se hlásil průměrně jeden zájemce o licenci týdně, byť ji nakonec získal jediný podnikatel. „Naše centrála funguje ve velmi těsném kontaktu s franšízanty. Samozřejmostí je v případě získání licence dodávka projektu a designového řešení kavárny, či zapůjčení špičkové technologie na přípravu kávy. Novým partnerům navíc nabízíme pomoc s financováním,“ přibližuje Luboš Martínek spolupráci se svými franšízanty. Na dobu 5 let může centrála poskytnout finance na 50 % celkových nákladů.
Základním požadavkem je větší či střední město s minimálně 25 tisíci obyvatel. Kavárna musí mít rozlohu minimálně 70 a maximálně 170 m2 a velké výlohy, umístěna musí být ve frekventované části města. V případě rebrandingu stávající úspěšné kavárny se investice odhadují na 0,5 milionu korun. Vybudování pobočky CrossCafe v nových prostorech bez stavebních prací vyjde na asi 2,4 - 2,7 milionů korun. Smlouva platí po dobu 10 let.
PŘEČTI ČLÁNKY
![](https://img.franchising.pl/cz/32b/c31/_dsc1550.jpg)
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Franšíza CrossCafe během prvního půl roku dále expandovala. Mimo jiné otevřela již osmou pobočku v Plzni, jejíž součástí je i koncept CrossShop.
Tak nějak by se dal popsat rozvoj franšízové sítě CrossCafe na konci letošního roku. Nové kavárny mají v Plzni i Hradci Králové.
Mít vlastní kavárnu je snem mnoha lidí toužících po podnikání v gastronomii. S franšízou není tento sen nesplnitelný, třeba díky CrossCafe.
Absence zahraničních turistů, studentů i lidí z kanceláří, to vše přimělo franšízový koncept CrossCafe uzavřít všechny pražské kavárny. V regionech se chce rozvíjet dál.
Nejčtenější
![](https://img.franchising.pl/cz/583/6dc/mcdonalds-zajawa.jpg)
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Tomáš Grec získal v rámci sítě Next reality ocenění za franšízovou pobočku s největším obratem. Jak se mu podařilo tohoto úspěchu dosáhnout?
Zdeněk Polášek a Martin Lehocký jsou již zkušení franšízanti. Ke dvěma franšízovým pobočkám Bageterie Boulevard přidali i jednu z konceptu 360Pizza.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...