Stavíme na vzájemné podpoře

pondělí
18.07.2016
S ředitelem franšízového konceptu Extra stěhování Radkem Strakou jsme diskutovali o výhodách a podpoře, kterou franšízantům poskytuje centrála.
 

Můžete zhodnotit činnost franšízového konceptu Extra stěhování za poslední rok?
V současnosti už se nejedná pouze o jeden franchisový koncept, ale o tři společné, vzájemně se podporující a propojené projekty služeb EXTRA STĚHOVÁNÍ, EXTRA UKLÍZENÍ a EXTRA MANŽEL. Tyto vzájemně spolu úzce související činnosti si začaly navzájem natolik pomáhat, že během jednoho roku došlo téměř k 40 % nárůstu klientely. Zároveň nám v tomto nárůstu nahrává fakt, že je stále více klientů, kteří si chtějí zaplatit za kvalitnější a zřejmě i trochu jinou službu.

Co se Vám v uplynulém období podařilo?
Podařilo se nám sloučit činnost a funkčnost všech těchto tří projektů, kde franšízant s jednou činností služby dokáže dokonale podpořit a prosadit další dva druhy služeb poskytovaných jinými franšízanty, a to takovým způsobem, že si nekonkurují a přesto jeden druhého navzájem dokonale propaguje a podporuje.

"Velkou novinkou je, že veškeré vlastní pobočky jsme přenechali franšízantům. Teď se plně věnujeme kompletní podpoře všech franšízových poboček a již se nepodílíme žádným způsobem na poskytování koncové služby," říká ředitel konceptu Radek Straka.

Na čem byste rádi zapracovali?
V současnosti se snažíme hlavně zdokonalit v ochraně našich franchisantů před nesolidními klienty, kteří považují námi poskytované služby za něco zřejmě podřadného a méněcenného. A to hlavně v případech, kdy si služby objednají a naprosto běžně ji hodinu předem zruší, jakoby se nic nedělo. Vůbec si neuvědomují, že každý z franšízantů, který jim chtěl službu poskytnout, strávil spoustu času i energie na to, aby jim maximálně vyhověl. Připraví a zorganizují zaměstnance, vybavení, odmítnou jiné zakázky a pak jim někdo zavolá hodinu před akcí a řekne, že vše ruší a ani ho nenapadne, že každý z franšízantů je ten den bez práce, bez příjmu a to jen proto, že chtěl být vstřícný. Přitom klidně mohl dělat zakázku pro jiného solidního klienta. Nejhorší je to s takovými klienty, kteří toto udělají klidně třikrát po sobě a ještě vám dokáží vyčíst, že na počtvrté je odmítnete. Ochrana bude spočívat především ve zdokonalení obchodních podmínek, které budou chránit nejen spotřebitele, ale i naše franchisanty vůči nesolidní klientům. Zároveň budeme mít interní databázi, kde budou uvedená telefonní čísla těchto klientů a tímto způsobem na ně budeme upozorňovat všechny naše franšízanty.

V čem je koncept pro franšízanty atraktivní?
Atraktivní a zajímavý je hlavně v tom, že se nejedná o složité či finančně náročné franšízové koncepty. Velké množství zájemců má tím pádem možnost vlastního podnikání i velmi zajímavých výdělků. Investice jsou pro jednotlivé franchisanty řádově v desítkách tisíc korun   s dvou až osmi měsíční návratností. A navíc se nejedná o přímé investice, neboť všichni franšízanti dostávají za vstupní poplatek kompletní základní vybavení, jehož hodnota je třikrát vyšší než zmiňovaný vstupní poplatek.

Jaký evidujete zájem potenciálních partnerů o vaši licenci?
Každý týden máme asi 10 nových zájemců o vstup do našich franšízových sítí, ale zhruba ze 100 zájemců vybereme jednoho. Dáváme si záležet na tom, abychom nepřibrali nového kolegu, který by to mohl kdykoli zkazit ostatním členům v síti.

Jsou nějaké faktory bránící šíření konceptu?
Jediným faktorem, který je nám v současnosti známý, je vlastně asi jen lidská hloupost. Myšlení typu: Nebudu nikomu nic platit, to dokážu taky. To si řekne spousta zájemců o naše franšízové koncepty, aniž by znali ekonomickou problematiku podnikání. Jdou a založí si vlastní společnost se stejnou službou, jakou nabízíme my, a po třech měsících se diví že je všechno drahé a že nevydělávají. Řeknou si: Oni mi lhali, takhle se vydělávat nedá. Je to sice jednoduchý a rychlý závěr, ale ani se nezamyslí nad tím, že by mohla být chybička na jejich straně. Ale to asi nezměníme.

Jak pomáháte franšízantům v podnikání?
Každý náš franšízant dostává kompletní základní vybavení a to každoročně. Veškerou reklamní a marketingovou podporu, a to jak internetovou, tak outdoorovou hradí ze 100 % naše centrální síť. Reklamní předměty a propagační materiály dostávají všichni pravidelně zdarma. Mají kdykoli k dispozici obchodní zástupce a centrální sekretariát. K dispozici je jim kompletní IT oddělení, které jim zpracovává tak důležité statistické údaje a právní oddělení které se jich v případě potřeby zastává.

Na jakém produktu franšízanti nejvíce vydělávají?
Všechny naše činnosti jsou služby, poskytované převážně koncovým zákazníkům. Vždy poskytujeme stejně vysokou kvalitu všech služeb za zhruba stejných cenových podmínek, proto lze jen těžko určit, která z těchto služeb je nejvýnosnější. Nicméně podle mého názoru je to asi EXTRA UKLÍZENÍ, neboť má největší procento stálých a často se opakujících zákazníků.

Plánujete otevírat nové franšízové pobočky?
Samozřejmě, máme velké plány s otvíráním nových franšízových poboček, a to hlavně z důvodu, že nás poslední dobou stále více kontaktují investoři, kteří by měli zájem o významně větší podíly na našich franšízových sítích. Proto jsme také spustili možnost vstupu do našich sítí nejen pro jednotlivé živnostníky, ale také pro podnikatele směřující k vyšším cílům a pro investory, směřující k investičním ziskům.

Chystáte pro franšízanty a zákazníky nějaké novinky?
Ano, pro franšízanty neustále zvyšujeme jejich maximální podporu v podnikání. Především se jedná o zvýhodněné možnosti centrálního nákupu nových užitkových automobilů a jejich financování, neboť tato položka tvoří největší finanční náklad pro naše franchisanty.

 

 


Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014