Podporu podnikání je nutné zlepšit
Odkud vaše společnost pochází, kde všude působí a jak dlouho je na českém trhu?
Společnost Chart Ferox existuje již 75 let pod různými názvy, od počátku vyráběla zařízení pro potravinářský a chemický průmysl, s postupnou specializací na zařízení pro výrobu, distribuci a skladování zkapalněných technických plynů (kyslík, dusík, argon, CO2), včetně zkapalněného zemního plynu (LNG). Jsme součástí nadnárodní společnosti Chart Industries se sídlem v USA, která patří k hlavním světovým dodavatelům tohoto zařízení.
Jaké produkty nabízíte a kdo je vaším typickým zákazníkem?
Jsou to kryogenní zásobníky pro skladování a přepravu plynů zkapalněných při nízkých teplotách, blížících se -200°C. Společně s nimi jsou to dále systémy na dodávky těchto kapalin do transportních prostředků, stanice pro plnění vozidel na LNG a CNG, stejně tak přepravní prostředky (kontejnery) na tyto plyny. Typickým zákazníkem jsou firmy z oblasti technických plynů, např. Linde Technoplyn, Air Products, Messer, Air Liquide, anebo z oblasti nafty a plynu, jako např. Shell.
Čím se lišíte od konkurence?
Od konkurence se lišíme zejména schopností zvládnout rozsah a složitost technického řešení. Dále náš sortiment pokrývá libovolná přání zákazníků, v řadě oblastí máme vedoucí postavení na trhu z hlediska inovací, například vyrábíme největší kryogenní zásobníky na světě.
Máte silné vazby na region? Vnímáte třeba, jak vaše činnost ovlivňuje zaměstnanost?
Se svými 620 zaměstnanci a řadou externích pracovníků jsme jedním z hlavních zaměstnavatelů v Děčíně. Navíc, naše náročná výroba požaduje vysokou kvalifikaci, kterou jsme připraveni odměnit. Naši dělníci mají evropské svářecí průkazy, naši techničtí a odborní pracovníci musejí mluvit anglicky, více než 100 zaměstnanců má vysokou školu.
Jaká je podnikatelská situace ve vašem regionu? Ovlivňuje vás to?
V našem regionu je slabá podpora vzniku nových malých a středních podniků, chybí i středně velké průmyslové zóny a pozemky k podnikání. Politici se soustřeďují na tradiční sociálně motivované programy, jako udržení dolů. To nás ovlivňuje málo, protože prakticky všechny výrobky exportujeme.
Jaká je vaše nejvýraznější podnikatelská zkušenost?
Za dobu působení na trhu jsme si ověřili, že orientace na kvalitu se vyplatí.
Vnímáte změnu zájmu u různých segmentů produktů v průběhu let?
Zájem o tradiční výrobky trvá, rychlejší nárůst je v oblasti alternativních paliv. Prakticky ve všech oblastech rostou požadavky na trvalé zvyšování všech parametrů a složitosti výrobků, tento jev se dále zrychluje.
Jakým způsobem hledáte odborníky? Pociťujete nedostatek lidí na trhu?
Kvalitních lidí všech profesí je trvalý nedostatek, řešíme to aktivním podílem na vzdělávání, tj. vlastní svářecí školou, spoluprací se školami a úřady. Zejména ale dáváme lidem možnost se uplatnit a rozvinout ve své profesi, a to za zajímavých podmínek zaměstnání.
Je mateřský koncern zdrojem inovací, nebo sami vyvíjíte nové postupy?
Naše výrobky vyvíjíme v Děčíně, zároveň využíváme rozsáhlé know-how mateřské firmy v USA a účastníme se intenzívní výměny znalostí se sesterskými firmami v Německu, Číně i USA.
Překvapilo vás, když jste se stali jedním z vítězů 12. ročníku Štik českého byznysu?
Ano, protože naše společnost je známa spíše úzkému okruhu odborníků v plynárenském průmyslu a prakticky všechny výrobky jdou na export.
PŘEČTI ČLÁNKY
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI