Generace Z zrychluje svět

Franšízy MakerKids poskytují v Kanadě mimoškolní programy pro děti, které se chtějí vyznat v digitálním světě. Její ředitelka získala mezinárodní Velkou cenu NextGen 2017 pro podnikatele ve věku 27 - 31 let.
Středa
08.02.2017
Narodili se po roce 1990, a začínají dobývat i svět obchodu a franšízingu. Zástupci Generace Z jsou nároční, žijí na internetu a v tempu, kterému stačí málokdo.
 

V obchodu a soukromém podnikání pomalu dospívá nová mladá generace, nazývaná Generace Z. Jde o mladé lidi narozené po roce 1990, kteří vyžadují jiné standardy, než jaké platily dosud. Vyrostli již v době, kdy internet byl samozřejmostí jejich životů, a většina jej používá neustále a všude, kam zavítá. Žije on-line a v rychlém tempu, používá ke komunikaci Facebook a Twitter, které v jejích časech nabírají na důležitosti. Ve světě franšíz se velmocí pro Generaci Z stává Kanada.

Mezinárodní asociace franchisingu (IFA) minulý týden vyhlásila vítěze mezinárodní Velké ceny NextGen 2017 pro podnikatele ve věku 27 - 31 let, kterým se stala ředitelka franšízové sítě MakerKids Jennifer Turliuk. Vítězný projekt ceny NextGen 2017 si klade za cíl být průkopníkem ve vzdělávání. Franšízy společnosti MakerKids poskytují v Kanadě mimoškolní programy pro děti, které se chtějí vyznat v digitálním světě. Speciální volnočasové programy učí děti technologickým dovednostem jako je programování, a robotika.

Spíš než konzumovat mají touhu poznávat

Právě to jsou obory, které nastupující generaci zajímají nejvíce. Zatímco předchozí Generaci Y formovala svoboda a technologická vyspělost, Generace Z vyrostla z přístupu k informacím a virtuálnímu životu na internetu. Láká jí lukrativní zaměstnání, její zástupci chtějí být úspěšní a prospěšní. Chtějí jít s dobou, spíš než konzumovat mají touhu poznávat. Důraz kladou na rodinu a odpočinek. Pod jejich vlivem dochází k ještě větší globalizaci, která s sebou přináší trend lokálních výrobků. Zatímco v době automatizace průmyslové výroby obory zanikají, IT spolu s Generací Z stále roste. Svět byznysu a podnikání ale mění i tím, že část firemního marketingu se díky jejich zájmu přesouvá na internet. Představují významnou kupní sílu.

Česká odnož mezinárodní franšízové sítě Puzzle Room vlastní 9 virtuálních místností, jejichž názvy se dají přizpůsobovat lokálním podmínkám, stejně jako aplikaci na tablety, díky nimž je možné hrát únikové hry i ve veřejném prostoru.

Tohoto faktu se snaží využít i franšízové sítě. Například britská společnost Eazi-Apps, která je úspěšným mezinárodním producentem a dodavatelem mobilních aplikací a webových stránek. Využíváním mobilního webu pomáhá klientům získávat nové zákazníky a zvyšovat tržby i pojem o značce. Majitelem licence pro ČR a SR je společnost Latz Trade s. r. o. z Košic. „Působením v oblasti IT se franšízant stane součástí odvětví, o něž je na trhu zájem. Může tak využívat svoje schopnosti, být užitečný pro jiné podnikatelské subjekty, a zároveň být pánem svého času,“ říká developer aplikací pro smartphony a master-franšízant Ladislav Gubeliny.

Programátoři jsou dnešními rockovými hvězdami

Koncept Puzzle Room vznikl z nápadu přenést počítačovou hru do reality. Kromě Prahy provozuje tzv. únikové hry i ve švýcarském Curychu a v Brazílii. Jak říká zástupkyně konceptu Puzzle Room v Kristína Benkovičová, zájemců o nové franšízy přibývá stejně rychle, jako příbývá po světě únikových her. Oceněnému kanadskému projektu MakerKids se pak v ČR asi nejvíce podobá Logiscool, kde vysokoškolští studenti učí děti zábavnou formou programovat a vytvářet počítačové hry.

První škola Logiscool vznikla v lednu roku 2014 v Maďarském městě Budaörs, a dnes má stále se rozrůstající franšízová síť více než 30 poboček ve 4 zemích včetně ČR. Těží ze skutečnosti, že poptávka po odbornících IT stále stoupá. Firmy se již neobejdou bez hardwarových a softwarových specialistů. “Svět kolem nás je stále více digitální a programátoři jsou opravdovými tvůrci tohoto digitálního vesmíru. Jak řekl will.i.am z kapely Black Eyed Peas: Programátoři jsou dnešními rockovými hvězdami!” tvrdí Gyula Csitári, spoluzakladatel programátorské školy Logiscool.


Kateřina Hejdová
Redaktor

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017