Podnikatelé mají k dispozici vysoce výkonné profesionální stroje, které musí od firmy Laundrysys odkoupit. Poté jim už ale do podnikání nikdo nezasahuje. Prádelna může být velká i malá, non-stop nebo s omezenou provozní dobou, podle toho, co vyhovuje jednotlivým partnerům.
Úterý
07.03.2017
Prádelnu americké značky Speed Queen je možné provozovat jako "vedlejšák". Nevyžaduje ani personál v místě provozu.
 

Časy se mění, špína zůstává. Motto franšízové společnosti Speed Queen dává veřejnosti vědět, že investice do prádelny nepodléhá recesím, a podnikat po známou mezinárodní značkou je lukrativní, jednoduché, a navíc efektivní. Americká značka Speed Queen vznikla již v roce 1928, později se stala součástí koncernu na výrobu prádelenské techniky Alliance Laundry Systems (ALS). Ten v současnosti pokračuje v expanzi nejen ve Spojených státech, ale také v Evropě, na Středním Východě, v Africe a na rozvíjejících se trzích Dálného východu a Latinské Ameriky.

V Evropě se přitom snaží zaměřovat na potřeby evropských zákazníků. Mezi klienty ALS a její značku Speed Queen patří v Americe rodiny, bytové domy, hotely s prádelnami, a především pak i investoři, kteří si chtějí vybavit vlastní prádelnu. Poslední možnost nabízí společnost i u nás, kde její služby poskytuje celkem 10 veřejných prádelen (polovinu provozuje společnost sama). Jaké má samoobslužná prádelna v podnikání hlavní výhody? Coby její majitel nemusíte být neustále přítomni v provozovně, zákazníci platí za služby vhozením mincí podobně jako u jiných automatů. V rámci ČR a SR zajišťuje nabídky, prodej a realizaci prádelen celosvětového konceptu Speed Queen Laundry společnost Laundrysys s.r.o.

V případě spolupráce se v tomto případě navíc nejedná o klasickou franšízu, licence na koncept je poskytována zcela zdarma. Provozovatelé a investoři samoobslužných prádelen mohou po zakoupení vybavení zdarma těžit z marketingu značky Speed Queen. K dispozici mají například internetovou podporu pro svou provozovnu. Výše investice se pohybuje v rozmezí od milionu do 1, 8 milionu korun v závislosti na velikosti prádelny a rozsahu potřebných stavebních úprav. Návratnost investice bývá obvykle asi 3 roky. Prádelny po celém světě obvykle vykazují podle ALS rentabilitu asi 20–25 %.

Do hodiny čisté megaprádlo

"Každý asi zná americké laundromaty z filmů, u nás jsou nicméně zatím tyto provozovny násobně menší. Typická česká prádelna Speed Queen v Česku má v provozu kolem 6 praček a 4 sušičky různých velikostí a kapacity," vysvětluje majitel české licence pro prodej samooblužných praček Speed Queen Jiří Mach. "Určené jsou naše prádelny studentům, turistům, ale i lidem, kteří mají doma pračku, a potřebují vyprat objemnější textílie jako jsou peřiny, potahy do auta, přehozy. V takovém případě jsou pro ně naše služby obrovskou úsporou času, do hodiny by měli z naší prádelny odcházet již s čistým a suchým prádlem," dodává.

Zakazníci platí za služby předem, proto nehrozí ani vymáhání pohledávek či dluhů od neukázněných klientů. Celkové dosažitelné příjmy prádelny v dané oblasti se vždy odvíjejí od charakteristik dané lokality. Místní distributoři Speed Queen pomáhají franšízantům proto vždy jak s výběrem místa, tak s analýzou trhu. Designové provozovny se projektují v USA na míru příslušnému místu, a udržovat se v nich podle Macha musí především čistota, která je alfou a omegou celého obchodu pod značkou Speed Queen. Servis praček zajišťuje franšízantům poskytovatel licence.


Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014