Ženy nejprve pracují a budují

Co stálo na počátku vašeho podnikatelského příběhu?
Léta jsem pracovala v zahraničním obchodu a pak také ve spedičních firmách ve vedoucích pozicích. Vždy jsem ctila autority a měla jsem respekt z nadřízených. Toho posledního šéfa jsem si bohužel po sedmileté spolupráci přestala vážit, když se z něho stal úplně jiný člověk než ten, který mě do firmy přijímal. Práce mě velice bavila a neuměla jsem si představit, že dělám něco jiného. Byla to docela těžká doba, pracovních míst v Děčíně moc nebylo. Zkusila jsem to tedy s podnikáním a ono to vyšlo…
Je ve vašem podnikání zapojená rodina?
Ano, rodinu jsem zapojila od samého začátku. Mladší dcera Petra dokonce ve svých 14 letech stvořila logo, to máme dodnes. Nyní má na starosti technickou část firmy, údržbu a výzdobu budovy a pozemků. Starší dcera Renata od 17 let docházela jeden den v týdnu do firmy. Měla to v rámci praxe domluvené s ředitelem školy. Renata mě už dokáže stoprocentně zastoupit. Obě dcery jsou nyní na druhé rodičovské dovolené. Už se nemůžu dočkat, až se vrátí na plný úvazek. Manžel je profesí energetik, má dost vysoké postavení v jednom velkém podniku. V mé firmě vymyslel efektivní a úsporné řešení vytápění celé budovy a ohřev teplé vody. Nyní zajišťuje údržbu kotelny/strojovny a solárních panelů.
Setkáváte se s tím, že váš obor podnikání je vnímán jako mužský?
Tento obor je určitě převážně mužský. Majitelé konkurenčních firem jsou téměř všichni muži, a pokud jsou to ženy, tak minimálně s manželem pracují společně nebo je firma na ně jenom psaná papírově. Ano vyrovnala jsem se s tím docela dobře, brala jsem to jako velkou výhodu. Myslím, že jsem v obchodních jednáních tvrdá a s tím muži při prvním setkání většinou nepočítají. V tomto ohledu si myslím, že se jim dokážu vyrovnat, když je potřeba. Vždy vím, jaký je můj cíl, a podle toho konám.
Existují podle vás rozdíly v ženském a mužském přístupu k podnikání?
To určitě a dost velké. My ženy nejprve pracujeme a budujeme, nemáme potřebu okamžitě jezdit v nejluxusnějších autech. Stíháme přitom ještě vychovávat děti a udržovat chod domácnosti. Muži to mají trochu jinak.
Máte ještě nějakou podnikatelskou vizi, kterou byste ráda naplnila?
Co se týká mé práce, tak bych nerada měnila, protože to funguje. Sídlo společnosti je však velké, tak mám do budoucna v plánu vybudovat jesličky nebo školku pro děti. Tam by se mohla realizovat moje mladší dcera. To je ale otázka několika let, až povyrostou její děti.
Stala jste se vítězkou Ocenění Českých Podnikatelek v kategorii Střední firma. Čekala jste to?
Takové vítězství člověk nemůže nikdy očekávat, ale pomýšlet si na slušné ocenění určitě ano. Vždyť každý sám ví, jak pracuje on sám a jeho kolektiv a jaké mají společně výsledky celoročního a několikaletého snažení. Vítězství mi přineslo ještě větší zodpovědnost a velký závazek, který je potřeba dále obhajovat a potvrzovat, že to bylo správné rozhodnutí poroty. Takže musíme pokračovat dál minimálně v tom tempu, jako dosud.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Ochrana značky není jen formalita. Tereza Hrabáková z advokátní kanceláře Havel & Partners vysvětluje, co vše je potřeba zvážit již před registrací a jakým chybám se vyhnout.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Máte originální podnikatelský nápad a zdravý obchodní model. Jak z něj udělat franšízu? Na to vám odpoví Lenka Nováková, konzultantka společnosti PROFIT system franchise services.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI