Ženy nejprve pracují a budují

Co stálo na počátku vašeho podnikatelského příběhu?
Léta jsem pracovala v zahraničním obchodu a pak také ve spedičních firmách ve vedoucích pozicích. Vždy jsem ctila autority a měla jsem respekt z nadřízených. Toho posledního šéfa jsem si bohužel po sedmileté spolupráci přestala vážit, když se z něho stal úplně jiný člověk než ten, který mě do firmy přijímal. Práce mě velice bavila a neuměla jsem si představit, že dělám něco jiného. Byla to docela těžká doba, pracovních míst v Děčíně moc nebylo. Zkusila jsem to tedy s podnikáním a ono to vyšlo…
Je ve vašem podnikání zapojená rodina?
Ano, rodinu jsem zapojila od samého začátku. Mladší dcera Petra dokonce ve svých 14 letech stvořila logo, to máme dodnes. Nyní má na starosti technickou část firmy, údržbu a výzdobu budovy a pozemků. Starší dcera Renata od 17 let docházela jeden den v týdnu do firmy. Měla to v rámci praxe domluvené s ředitelem školy. Renata mě už dokáže stoprocentně zastoupit. Obě dcery jsou nyní na druhé rodičovské dovolené. Už se nemůžu dočkat, až se vrátí na plný úvazek. Manžel je profesí energetik, má dost vysoké postavení v jednom velkém podniku. V mé firmě vymyslel efektivní a úsporné řešení vytápění celé budovy a ohřev teplé vody. Nyní zajišťuje údržbu kotelny/strojovny a solárních panelů.
Setkáváte se s tím, že váš obor podnikání je vnímán jako mužský?
Tento obor je určitě převážně mužský. Majitelé konkurenčních firem jsou téměř všichni muži, a pokud jsou to ženy, tak minimálně s manželem pracují společně nebo je firma na ně jenom psaná papírově. Ano vyrovnala jsem se s tím docela dobře, brala jsem to jako velkou výhodu. Myslím, že jsem v obchodních jednáních tvrdá a s tím muži při prvním setkání většinou nepočítají. V tomto ohledu si myslím, že se jim dokážu vyrovnat, když je potřeba. Vždy vím, jaký je můj cíl, a podle toho konám.
Existují podle vás rozdíly v ženském a mužském přístupu k podnikání?
To určitě a dost velké. My ženy nejprve pracujeme a budujeme, nemáme potřebu okamžitě jezdit v nejluxusnějších autech. Stíháme přitom ještě vychovávat děti a udržovat chod domácnosti. Muži to mají trochu jinak.
Máte ještě nějakou podnikatelskou vizi, kterou byste ráda naplnila?
Co se týká mé práce, tak bych nerada měnila, protože to funguje. Sídlo společnosti je však velké, tak mám do budoucna v plánu vybudovat jesličky nebo školku pro děti. Tam by se mohla realizovat moje mladší dcera. To je ale otázka několika let, až povyrostou její děti.
Stala jste se vítězkou Ocenění Českých Podnikatelek v kategorii Střední firma. Čekala jste to?
Takové vítězství člověk nemůže nikdy očekávat, ale pomýšlet si na slušné ocenění určitě ano. Vždyť každý sám ví, jak pracuje on sám a jeho kolektiv a jaké mají společně výsledky celoročního a několikaletého snažení. Vítězství mi přineslo ještě větší zodpovědnost a velký závazek, který je potřeba dále obhajovat a potvrzovat, že to bylo správné rozhodnutí poroty. Takže musíme pokračovat dál minimálně v tom tempu, jako dosud.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Máte originální podnikatelský nápad a zdravý obchodní model. Jak z něj udělat franšízu? Na to vám odpoví Lenka Nováková, konzultantka společnosti PROFIT system franchise services.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI