Kvalitní pracovníky i služby dělá praxe
Co vás před 14 lety přimělo k založení společnosti Medical Plus?
Od roku 2003 vlastním ambulantní revmatologickou a osteologickou ambulanci, Medical Plus vznikla o tři roky později jako logické rozšíření poskytovaných zdravotních služeb. Od roku 2003 se také datuje vznik našeho Centra biologické léčby zánětlivých revmatických onemocnění. Jsme tedy jedno z prvních privátních center v ČR. A dnes, po 15 letech praxe lze bez nadsázky říci, že tuto léčbu můžeme přirovnat k zázraku, který vrací těžce nemocné zpátky do aktívního života.
Nakolik je složité v současné době u nás podnikat v oboru zdravotnictví?
Možná je to složitější než v jiných oborech. Lékař by se měl plně věnovat jen svému medicínskému oboru. Měl by se celoživotně vzdělávat, zvyšovat kvalitu poskytované péče, učit nastupující doktorskou generaci, předávat jí své znalosti a zkušenosti, a především se věnovat svým pacientům a léčit je. To se od něj očekává.
Bohužel je tu však i druhá strana mince. A tou je mnohdy přebujelá administrativa, nepřehledná legislativa a celá řada mnohdy byrokratických nařízení a požadavků. Pro jedince je velmi obtížné se orientovat. Řada ambulancí je pak odkázána na externí služby, nejen účetní a ekonomické, ale služby IT, právní, organizační a další. Ne že by si lékař neuměl osvojit alespoň část těchto služeb, ale i pro něj má den 24 hodin.
Vývoj nových léčiv i medicínské technologie jdou velmi rychle dopředu. Přístrojové vybavení ordinací je stále náročnější, vyšetřovací techniky se zdokonalují. Ze které ordinace ještě dnes slyšíte klapot psacího stroje? A s tím vším by se měl lékař vyrovnat, protože to vše je ve prospěch pacienta.
V českém zdravotnictví je podobně jako v jiných specializovaných oborech velký nedostatek pracovníků. Pociťujete tento problém i vy?
Vnímáme ho všichni. U všech zdravotních profesí platí více než kde jinde, že teprve delší praxe je předpokladem kvality poskytované péče. Řadu let trvá, než se z absolventa stane kvalitní zdravotník. A pak jeho případný odchod znamená citelnou ztrátu. A že mnozí odcházejí, je všeobecně známo. Za lepšími podmínkami, někdy i úplně mimo obor. Nabídky přicházejí i ze zahraničí. Dnešní mladá generace to vnímá jinýma očima. Jsou zcestovalí, jazykově vybavení, vzdělání je v EU uznáváno. Nelze se jim mnohdy divit.
Vaše dcery studují medicínu. Počítáte s tím, že jednou vaši firmu převezmou?
Přála bych si to. Ale pokud si zvolí své vlastní obory a budou chtít jít svojí cestou, nebudu jim bránit.
V projektu Ocenění českých podnikatelek jste získala Cenu za inovativní řešení. Jak toto ocenění vnímáte?
Je to velké překvapení i pocta. Ale nepřipadám si nijak výjimečná. Vedle mne by určitě mohla stát stovka dalších žen, které se snaží dělat svoji práci co nejlépe, i přestože mají mnoho dalších povinností. A také, není to jen cena pro mne – je to ocenění celého našeho týmu a všech, kteří mi v mé práci pomáhají. A jistě také zásluha mých učitelů a profesorů.
PŘEČTI ČLÁNKY
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Koncept Trdlokafe zjednodušil a zautomatizoval procesy tak, aby se ze stánku s trdelníky a kávou stala pasivnější investice a hledá franšízanty.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI