Trendy franšízy: karaoke i box

Koncept Karaoke klubů vznikl v Budapešti. V plánu má expanzi jako franšízový koncept zaměřený na volný čas a zábavu.
Středa
28.03.2018
Veletrh Franchise Expo v Paříži představil nové trendy a koncepty ve franšízingu. Které značky patří mezi ty nejinovativnější?
 

Největší evropská výstava franšízingu Franchise Expo Paris se věnuje každoročně podnikání na základě franšízových licencí. Pro podnikatele z celé Evropy je jedinečnou příležitostí objevit nové koncepty z různých zemí, inspirovat se novými nápady, a stát se průkopníky v oblasti průmyslu, či stvořit jedinečné obchodní koncepty. Mezi 500 franšízovými koncepty jsme vybrali v Paříži několik inovativních značek, které předznamenávají současné trendy nejen ve franšízingu.

Speciální noční klub Blue Bird Karaoke, který kromě tradiční nabídky alko i nealkoholických nápojů nabízí svým hostům pobavení ve formě karaoke, se v Maďarsku stal hitem. V oddělených místnostech si může každý zazpívat z plných plic skladby podle textu na obrazovce, nebo třeba jen zatančit. Každý ’pokoj’ je vybaven samostatným profesionálním přístrojem na karaoke a audio systémem s mikrofony a iPady. Hosté si mohou vybrat z více než 54 000 skladeb v různých jazycích.

Britská franšíza Freedom představila v Paříži koncept trampolínových parků, který nabízí možnost cvičení na trampolínách, fitness, sport i zábavu. Značka je odnoží americké společnosti Sky Zone, spolupráce firem vznikla jako joint venture. Přes den centra Freedom slouží pro zábavu a překonávání gravitace, večery jsou pak prostory použitelné pro soukromé oslavy, firemní akce, o víkendech se v prostorách pořádají také hudební akce.

Trend ekologie a zeleného podnikání reprezentoval v Paříži francouzský koncept Vertige. Značka, která právě začala pracovat na svém rozvoji skrze franšízing, nabízí patentovaný a inovativní přístup ke stavbě a úpravě střech na budovách. Tzv. zelené střechy, které pomáhají v domech udržet teplo a energii, Vertigo vyrábí pomocí vegetace, koncept je určený jednotlivcům i firmám. Jeho pozitivem je také vliv na životní prostředí - zelené střechy pomáhají vnést biodiverzitu do městských oblastí díky tomu, že přitahují faunu (ptáky, hmyz a podobně).

Koncept Akademie Mikea Tysona je věnovaný boxerské legendě, slavný sportovec je garantem další inovativní francouzské značky. V tělocvičnách kombinuje fitness a box, a snaží se šířit hodnoty jako vytrvalost, disciplína, sebevědomí a nadšení. Díky názvu, který obsahuje jméno mistra světa, má franšízový koncept velkou šanci na úspěšnou expanzi. Tyson sám navrhoval programy a kurzy, které pobočky nabízejí svým klientům.

Z Itálie pochází franšízový koncept Flower Burger, který nabízí veganské občerstvení. Je určený pro milovníky veganských potravin, ale také pro zvědavé spotřebitele, kteří chtějí vyzkoušet nové chutě. První pobočka vznikla v roce 2015 v Miláně, následovaly franšízy v Římě, Monze či Turínu. Restaurace zddobí divoce psychadelické barvy, kuchyni označují zakladatelé za skutečnou laboratoř, kde vznikají zcela nové veganské pochoutky.

Širokou škálu spotřebních výrobků od potravin po hygienické potřeby nabízí ve formátu samoobslužných kiosků francouzský koncept Ximiti. Jejich zákazníci mohou platit za zboží na místě nebo na dálku skrze aplikace na smartphonu, vyzvednout si je pak musí na pokladně. Díky vysokému objemu úložného prostoru a optimalizovanému skladovému uspořádání slibuje koncept vysoké výnosy.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017