Moskva pro podnikatele
Výstava BUYBRAND Expo se koná každoročně v Moskvě od roku 2003, a to dvakrát ročně. Letošní podzimní vydání Moskevského franšízového veletrhu je vyhrazeno pro období od 10. do 12. září. Organizátoři očekávají více než 240 franšízových značek (vystavovatelů) a více než 8 000 návštěvníků - potenciálních franšízorů, investorů a podnikatelů, kteří se o toto podnikání zajímají.
Za 16 let své existence, veletrh BUYBRAND hostil desítky zahraničních franšízových značek, které chtějí rozvíjet podnikání na ruském trhu, a stovky místních, původem ruských systémů.
Stejně jako v ostatních evropských zemích, v Rusku v posledních letech také vzrostl nárůst počtu společností, které podnikají na principu franšízingu. Praxe ukazuje, že začít vlastní podnikání je mnohem bezpečnější a více pravděpodobné, když si koupíte franšízovou licenci, a to je jeden z důvodů, proč je stále více podnikatelů, kteří se rozhodnou pro podnikání s již zavedenou značkou. "Obzvláště během krize podnikatelé spíše investují své peníze do franšízových nákupů dříve, než aby začali podnikat "samostatně". Statistiky ukazují, že podíl podnikatelů, kteří chtějí pracovat pod značkou osvědčeného a strukturovaného systému se každoročně zvyšuje o 15 až 20%," říká Ekaterina Soják, generální ředitel společnosti EMTG pořadatelé franšízového veletrhu v Moskvě.
Podle nedávných odhadů působí v Rusku přibližně 2 500 franšízových společností, z nichž téměř 900 aktivně hledá nové franšízanty. Nejnáročnější franšízy jsou ty, pro které musíte vyčlenit 15 000 až 150 000 dolarů. Asi 14% všech podnikatelů je připravena investovat mezi 150.000 až 500.000 na koupi franšízy, a 4-6% z těch, kteří by investovali více než půl milionu dolarů do otevření franšízových prodejen. To je jeden z důvodů, proč se každoročně zvyšuje počet zahraničních franchisových systémů, které využívají franšízový veletrh v Moskvě pro prezentaci a hledání partnerů na ruském trhu, ale i v sousedních zemí. Z tohoto důvodu pochází velký počet návštěvníků z Kazachstánu, Ázerbájdžánu, Gruzie, Jermenije, Běloruska, Polska ...
V loňském roce bylo 14% vystavovatelů ze zámoří - mezi nimi i např. Best Western, Papa John. Z velkého ruského franchisingu zvýraznění značky Shokoladnitsa, InVitro, Gemotest, Coffee Khauz, 1C, Rosinter, které mají okolo 300 jednotek ve své franšízové síti. Mladé regionální společnosti zaujímají více než 30% stánků vystavovatelů. Podle ogranizátorů akce, se v letošním roce, s velkým množstvím očekávaných vystavovatelů, doprovodného programu i návštěvníků, BUYBAND Expo se zařadí mezi velké a důležité mezinárodní franšízové veletrhy.
PŘEČTI ČLÁNKY
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Originální vzdělávací franšízový program pracuje s oblíbenou dětskou stavebnicí. Čím by mohly jejich kurzy zaujmout u nás?
Zajistěte si obchodní úspěch na Franchise Expo v Budapešti 4. dubna 2024. Objevte dynamické příležitosti a navazujte kontakty s inovátory v oboru.
Ve dnech 16. až 18. března 2024 se koná Franchise Expo Paris 2024, největší evropská událost v oblasti franšízingu. Co se chystá?
V Bruselu se udílely ceny Evropské federace franšíz. Ze značek, které míří na náš trh, získali ocenění Mail Boxes Etc.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI