Byznys na křídlech motýlů
Zprostředkovat návštěvníkům zážitek, za kterým by jinak museli cestovat až do vzdálené Jižní Ameriky či Asie. Právě to byl cíl projektu Papilonia – Motýlí dům, ve kterém celoročně žije 600 exotických motýlů ze všech koutů světa. „Pro stylizaci interiéru tzv. letové zóny nám byl inspirací chrám Angkor Vat v Kambodži, přítomné motýlí druhy však pochází ze všech koutů světa – například z deštných pralesů Mexika, jižní Ameriky, jihovýchodní Asie, subsaharské Afriky či z Austrálie,“ vysvětluje Zbyněk Černý, zakladatel Papilonie.
V současné době u nás fungují motýlí domy dva, a to v Karlových Varech a Praze, v prostorách hračkářství značky Hamleys. Díky franšízovým licencím jich však může být i více. Výhodou je, že výběr místa pro Papilonii není nijak omezen. Je možné ho celoročně provozovat kdekoliv Evropě. „Motýlí dům umíme jako jediní na světě postavit a provozovat pod umělým osvětlením. Díky tomu je možné jej implementovat kamkoliv a do jakéhokoliv prostoru - od sklepení na pěší zóně v Berlíně až po obchodní dům ve Stockholmu,“ doplňuje Zbyněk Černý s tím, že dnes již motýlí domy nemusí být „jen“ tropickou zahradou bez další přidané hodnoty. Jejich interiéry lze libovolně stylizovat.
Motýli lákají
O tom, že mezi návštěvníky je o pozorování pestrobarevných motýlů z bezprostřední blízkosti opravdu zájem, svědčí i fakt, že za první rok provozu ho navštívilo 92,5 tisíce hostů. To tento motýlí dům činí nejnavštěvovanější atrakcí se zvířaty, která byla v ČR otevřena po roce 1989.
Investice do vybudování a otevření Papilonie přijde zájemce o franšízu na 6 až 7 milionů korun v závislosti na objektu, ve kterém se bude nacházet. S návratností mohou franšízanti počítat v průběhu tří až čtyř let. Aby bylo možné všem motýlům zaručit pohodlné místo pro jejich líhnutí a také pohyb, musí zvolený prostor splňovat určitá kritéria. Velikost letové zóny pro motýli se musí pohybovat od 100 do 200 m2, podle zkušeností je ideálním rozměrem plochy 150 m2. Počítat je třeba také se zázemím pro zaměstnance a zahradníka, prostorem pro technickou místnost a recepci. Ideálně by se tak celková plocha pobočky měla pohybovat okolo 200 až 250 m2. Pro ty, co by měli zájem otevřít pobočku v některém z nákupních center, Papilonii lze umístit do prostoru o velikosti dvou kójí v obchodním centru.
Společnost Motýlí dům, která za konceptem Papilonia stojí, plánuje vybudovat pobočky nejen u nás, ale také v Polsku a na Slovensku. Zatímco na Slovensku vidí Zbyněk Černý prostor pro jednu, v Polsku by jich své místo mohlo najít až šest. Také tam tak hledá franšízové partnery, kteří nejen, že budou schopni své podnikání zafinancovat, ale zaváží se i k odběru motýlích kukel a dodržování standardů kvality Papilonia.

PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...