Franšízy v boji o balíky

Změna směru / Doposud mohli klienty Zásilkovny v jejích pobočkách vyzvedávat pouze zboží koupené v internetových obchodech. Od jara budou moci přes její franšízové partnery také posílat balíky.
Pátek
01.03.2019
Tradičnímu doručovateli balíků České poště chce šlapat na paty franšízová síť Zásilkovna.cz. Jak tento „souboj“ dopadne, ukáže čas.
 

Dvě značky, které pro svůj rozvoj zvolily cestu franšízingu, se již brzy stanou velkými konkurenty na českém logistickém trhu. A to díky doručování balíků. Zatímco Česká pošta doručuje balíkové zásilky svým zákazníkům domů již odnepaměti, Zásilkovna se doposud orientovala výhradně na spolupráci s e-shopy, a to prostřednictvím franšízových partnerů, díky nimž provozuje nejen v Česku síť výdejních míst pro zásilky z více jak 18 tisíc internetových obchodů.

Letos na jaře se však rozhodla jít ještě dál. Svým zákazníkům začne nabízet klasickou balíkovou službu. Takže ačkoli si mohli doposud v Zásilkovnách provozovaných franšízovými partnery vyzvedávat balíčky objednané z e-shopů, od jara budou moci z jakékoli pobočky poslat komukoli balík stejně tak, jak jsou zvyklí na poštách. Podle prvotních reakcí ze strany potenciálních zákazníků to vypadá, že o zájem o tyto služby nebude nouze.

Podle zakladatelky Zásilkovny Simony Kijonkové čítá její síť v Česku zhruba 1500 poboček, tedy zhruba o polovinu méně, než má Česká pošta. Cílem však je státní podnik v tomto ohledu dohnat, aby byly služby alternativního dopravce dostupné pro co největší počet lidí, a to nejen v Česku. Mimo domácí trh totiž Zásilkovna působí i na Slovensku. Zásilky však skrze ni mohou internetové obchody posílat také do Maďarska, Rumunska, Itálie, Polska, Německa, Rakouska, Bulharska, Velké Británie či na Ukrajinu.

„Dynamický růst, jakého Zásilkovna v uplynulých letech na našem trhu dosáhla, by nebyl možný bez podnikání na principu franšízingu. Právě franšízoví partneři mu pomohli k vytvoření tak rozsáhlé sítě, která byla poměrně rychle schopna zajistit fungování i na zahraničních trzích. Výhody franšízového způsobu rozvoje a provozu pobočkové sítě si uvědomila i Česká pošta jako státní podnik. Díky správné aplikaci tohoto principu může dlouhodobě udržet svůj systém a dostupnost jeho služeb zákazníkům,“ říká Lenka Nováková, konzultant společnosti PROFIT system, která se věnuje poradenství v oblasti franšízingu.


Přeměna nekončí / Česká pošta i letos pokračuje v přeměně vlastních poboček na partnerské v rámci projektu Pošta Partner. Za uplynulý rok převedla na smluvní partnery celkem 155 provozoven a ke konci roku fungovalo 583 pošt Partner a růst jejich počtu nekončí. K 1. březnu u nás najdeme 604 pošt provozovaných smluvními partnery na principu franšízy.

Populární na fóru

Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Ahoj, nevím jak moc je tvůj dotaz aktuální,ale při pohledu na web jsem našel něco, co by pro tebe mohlo být vhodné, jde o prostor který nabízím k pronájmu v centru...

4 komentář(e)
posledni 15.01.2019
Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Ahoj, nevím jak moc je tvůj dotaz aktuální,ale při pohledu na web jsem našel něco, co by pro tebe mohlo být vhodné, jde o prostor který nabízím k pronájmu v...

4 komentář(e)
posledni 15.01.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

2 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Návrat zahraničních značek

Franchising jako téma na Radiožurnálu :-) (cca 18:30) http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3335349#

1 komentář(e)
posledni 16.03.2015