Dobře vymodelovaný byznys

Potenciál u rodičů i dětí / Rodiče dnes velmi přemýšlí o hračkách, které svým dětem pořídí. Stále oblíbenější jsou tak hračky, které je zabaví a zároveň rozvíjí a vzdělávají. Tvořením se děti učí trpělivosti a koncentraci, rozvíjejí si jemnou motoriku a posilují kreativitu a sebedůvěru.
pondělí
25.03.2019
Vzdělávání dětí prostřednictvím her je stále populárnější. Franšíza Jumping Clay, která se chce na trhu prosadit, nabízí hned tři možnosti spolupráce.
 

Plastelína, modelína, modurit. Hmoty, se kterými si dříve nebo později hrálo snad každé dítě. Stejně na tom byly i děti Jasminy Bosanacové do té doby, než se v zahraničí setkaly s modelovací hmotou Jumping Clay. Problém byl však v tom, že v Česku v té době o tomto produktu slyšel jen málokdo. Netrvalo však dlouho a situace se změnila.

„Jako trojnásobná maminka jsem přemýšlela, jak do budoucna skloubit rodinu s prací. Zároveň jsem si přála takovou práci, která mě bude naplňovat a posouvat dál. Kromě toho strašně ráda tvořím, a to jak sama, tak i se svými dětmi. Když jsme si v zahraničí náhodou s dětmi vyzkoušeli Jumping Clay na jedné dětské akci, ihned mě oslovila! A děti ji hned chtěly i na doma. A to se u nás doma vystřídalo před tím několik plastelín a modelín,“ vzpomíná Jasmina Bosanacová.  

Jelikož v ČR nebyla Jumping Clay k dostání, kontaktovala výrobce a domluvila se na spolupráci. Její společnost Matio se tak v loňském roce stala jediným a výhradním držitelem super-master franšízové licence pro Českou republiku s právem pro expanzi a rozvoj konceptu i na Slovensku.

Škola hrou

Jako držitelka této licence nabízí příležitost i dalším podnikatelům, kteří by svou budoucnost chtěli spojit se značkou Jumping Clay. A to nejen jako prodejce této modelovací hmoty. Nabízí se jim totiž i jiné možnosti. „Kromě samotného prodeje sortimentu Jumping Clay pořádáme i kurzy modelování pro školky. Na těch učíme děti základy modelování tak, aby si postupně sami mohly vytvořit jakoukoliv figurku.  Dále máme kroužek pro školní děti. Ten je specifický tím, že kromě modelíny používáme i vzdělávací sady pro různé oblasti vědy,“ vysvětluje Bosanacová.

Zájemci o franšízy tak mají na výběr ze tří modelů spolupráce. Ty se liší rozsahem územní exkluzivity, nákupními cenami a také vstupními poplatky. Prvním typem licence, kterou může podnikatel získat, je master-franšíza. Jako master-franšízant bude rozvíjet své podnikání v předem definovaném regionu. Kromě záruky exkluzivity na daném území získáte také možnost používání značky a domény Jumping Clay, know how a nejnižší možné nákupní ceny celého Jumping Clay sortimentu. Na svěřeném území bude master-franšízant mimo jiné moci provozovat vlastní kamenné prodejny se sortimentem značky Jumping Clay, otevřít minimálně jednu akademii modelování Jumping Clay, což znamená pořádat kurzy modelování pro děti a dospělé ve vlastní prodejně, provozovat stánky Jumping Clay v obchodních centrech, zásobovat cizí maloobchodní prodejny sortimentem, organizovat kroužky modelování ve školkách, školách, rodinných a mateřských centrech, knihovnách, domovech pro seniory, bavit děti například na oslavách, svatbách nebo firemních akcích nebo vyrábět a prodávat figurky na míru.

Druhým typem licence je Store franšíza, tedy licence na provozování vlastní prodejny či stánek Jumping Clay. Stánek v nákupním centru je cenově výhodná varianta podnikání pro větší města. Stánek by měl mít alespoň 12 m2 tak, aby mohl pojmout prodejní část a část, ve které by se konaly dílničky modelování pro děti. Kamenná prodejna a zároveň akademie modelování má výhodu v tom, že v ní může franšízant prezentovat celý sortiment Jumping Clay, pořádat kurzy modelování pro děti a dospělé, organizovat oslavy dětských narozenin, teambuildingy a mít zde prostor pro výrobu figurek a dekorací z Jumping Clay. Rozloha prodejny by měla být alespoň 30 m2 plus zázemí. Smlouva store franšizantovi poskytne mimo jiné záruku, že v definovaném okolí bude jediný s uceleným sortimentem a programy Jumping Clay.

Třetí možnost je pak pro ty, co se sami chtějí zapojit do tvoření. Mohou se tak stát samostatnými instruktory, kteří budou například organizovat kroužky pro školy a školky, pravidelné či sezónní kurzy pro veřejnost, kurzy tvoření v domovech seniorů. Jako samostatní podnikatelé mohou „animovat“ děti na nejrůznějších akcích, případně vyrábět figurky na dorty, šperky nebo dekorace. Výhodou tohoto modelu je podle Jasminy Bosanacové nízká vstupní investice s rychlou návratností a flexibilní pracovní doba.

Volnost při startu

A jaký je potenciál sítě na našem trhu? „Věřím, že každém městě nad přibližně 50.000 obyvatel v Česku i na Slovensku je dostatečný potenciál pro pobočku, pořádání kroužků ve školkách a školách, workshopy a modelování s dětmi na narozeninách, svatbách či firemních akcích,“ prozrazuje držitelka super-master franšízové licence s tím, že co se týká prodejen s akademií, zajímají je v první řadě největší města Česka a Slovenska. Franšízanty pro prodejny s akademií tak poskytovatel licence hledá především v Praze, Brně a Ostravě. „Nezávislé instruktory a instruktorky modelování hledáme pro všechna města nad přibližně 50 tisíc obyvatel,“ dodává. 

Smlouvu s partnery poskytovatel licence podepisuje na tři roky. Co se investice týče, je u jednotlivých poboček různá. Při kalkulaci je totiž třeba vzít v úvahu mnoho faktorů. V zařizování pobočky mají franšízanti relativně velikou volnost, franšízor nepožaduje zařízení na míru nebo nákup zařízení od centrály. Důležité je dodržovat pravidla značky, požadavky na sortiment, mít v pobočce část pro dílničky modelování a prostor pro vystavování hotových výrobků. „Ze zkušenosti je potřeba počítat s investicí ve výši 250 tisíc Kč na vybavení prodejny plus náklady na nákup zboží, pokladního systému a na licenci,“ doporučuje Jasmina Bosanacová. Návratnost investice mohou franšízanti očekávat do tří let.


Po celém světě / Jumping Clay je rychle rostoucí franšízová síť, která funguje již déle než 15 let ve více než 43 zemích světa. Od roku 2018 ji najdeme i u nás.