Potvrzené zkušenosti / V žebříčku časopisů Forbes a Entrepreneur patří koncept Mathnasium dlouhodobě mezi nejlepší světové franšízové značky, a to nejen v oboru vzdělávání. Ověřená metodika zahrnuje programy jak pro studenty základních, tak středních a vysokých škol.
Pátek
20.09.2019
Máte rádi matematiku a rádi byste podnikali v oblasti vzdělávání? Co takhle koncept Mathnasium, který v Česku aktuálně hledá master-franšízanta.
 

Povinná maturita z matematiky. Plán, který mnoha žáků a studentům dělá vrásky na čele. Ne všichni totiž zahořeli láskou k číslům a počítání jim jde. A právě s tím, jim chce pomoci původem americký franšízový koncept Mathnasium, který chce v Česku vybudovat síť center, jež se zaměřují na mimoškolní vzdělávání v oblasti matematiky. Podle poskytovatele licence by na tuzemském trhu mohlo fungovat až 15 poboček.

Mathnasium vzniklo v roce 2002 v Los Angeles, kde bylo otevřeno první vzdělávací centrum. Od té doby se stalo jednou z nejrychleji rostoucích franšíz na světě s více jak 1 000 pobočkami. Do roku 2025 chce franšízor jejich počet zdvojnásobit. Pro výuku studentů je používána vlastní Mathnasium Method, díky níž si zlepšují své známky, osvojují si dovednosti kritického myšlení a řešení problémů a získávají sebevědomí. Metoda je založena na vysoce individualizovaném přístupu s osvědčeným studijním plánem. Učitelé tak přistupují ke studentům podle jejich dosažené úrovně matematických dovedností a učí je tak, aby jim dávalo smysl zaplnit základní mezery a otevřeli je novým příležitostem nad rámec toho, co považovali za dosažitelné.

V současné době hledá v České republice americká centrála podnikatele, který by chtěl s touto značkou spojit svoji budoucnost a budovat síť škol, jež zlepší matematické vzdělání českých dětí. Jako master-franšízantovi poskytne veškeré know-how týkající se prodeje franšízových licencí a také následné podpory jeho franšízantů. Na samém začátku školitelé z centrály master-franšízovému partnerovi ukáží, jak může sám provozovat vlastní Learning Center Mathnasium a představí mu nástroje, díky nimž bude moci budovat své podnikání. Školení zahrnuje marketing, vedení generací, vzdělávání, řízení vztahů se zákazníky a také Mathnasium Method.

Počáteční poplatky a kapitál nezbytný pro zahájení fungování master-franšízanta v České republice činí okolo 600 tisíc dolarů (cca 13,9 milionů Kč). Tato částka zahrnuje i počáteční franšízový poplatek za nákup master-licence pro celou Českou republiku ve výši 300 tisíc dolarů (cca 7 milionů Kč). A jak by měl vypadat zájemce o master-franšízovou licenci? „Zejména nás zajímají investoři, kteří mají dovednosti a obchodní znalosti potřebné k vývoji dobře zavedené značky od nuly. Partnerovi poskytujeme komplexní podporu centrály a značnou svobodu při zavádění vlastních inovací a využívání obchodních znalostí v rámci projektu. Naše postupy pro implementaci a školení nových franšízantů byly pečlivě vyvinuty a neustále se zlepšují již více než 15 let. Proto, i když to vyžaduje značné odhodlání a nasazení, členové našeho specializovaného týmu pro vývoj franšízy poskytují podporu a pomoc v každé fázi,“ říká Scott McDaniel, ředitel mezinárodního franšízového rozvoje sítě Mathnasium.

Podle informací konceptu je poptávka po doučování matematiky ve světě velmi vysoká a lze předpokládat její další růst. A situace v České republice není výjimkou. Očekává se, že do roku 2022 soukromý doučovací trh celosvětově překročí 100 miliard dolarů. Pro podnikatele tak právě tato oblast znamená zajímavou příležitost pro jejich růst.


Partner pro rozvoj / Franšízanti Mathnasium pochází z nejrůznějších oborů. Zkušenosti z oblasti vzdělávání nejsou nezbytné. Hlavní rolí master-franšízanta je rozvíjet síť center v České republice, řídit tým, který je provozuje a soustředit se na neustálé posouvání jejich byznysu vpřed.