Matematika jako byznys
Povinná maturita z matematiky. Plán, který mnoha žáků a studentům dělá vrásky na čele. Ne všichni totiž zahořeli láskou k číslům a počítání jim jde. A právě s tím, jim chce pomoci původem americký franšízový koncept Mathnasium, který chce v Česku vybudovat síť center, jež se zaměřují na mimoškolní vzdělávání v oblasti matematiky. Podle poskytovatele licence by na tuzemském trhu mohlo fungovat až 15 poboček.
Mathnasium vzniklo v roce 2002 v Los Angeles, kde bylo otevřeno první vzdělávací centrum. Od té doby se stalo jednou z nejrychleji rostoucích franšíz na světě s více jak 1 000 pobočkami. Do roku 2025 chce franšízor jejich počet zdvojnásobit. Pro výuku studentů je používána vlastní Mathnasium Method™, díky níž si zlepšují své známky, osvojují si dovednosti kritického myšlení a řešení problémů a získávají sebevědomí. Metoda je založena na vysoce individualizovaném přístupu s osvědčeným studijním plánem. Učitelé tak přistupují ke studentům podle jejich dosažené úrovně matematických dovedností a učí je tak, aby jim dávalo smysl zaplnit základní mezery a otevřeli je novým příležitostem nad rámec toho, co považovali za dosažitelné.
V současné době hledá v České republice americká centrála podnikatele, který by chtěl s touto značkou spojit svoji budoucnost a budovat síť škol, jež zlepší matematické vzdělání českých dětí. Jako master-franšízantovi poskytne veškeré know-how týkající se prodeje franšízových licencí a také následné podpory jeho franšízantů. Na samém začátku školitelé z centrály master-franšízovému partnerovi ukáží, jak může sám provozovat vlastní Learning Center Mathnasium a představí mu nástroje, díky nimž bude moci budovat své podnikání. Školení zahrnuje marketing, vedení generací, vzdělávání, řízení vztahů se zákazníky a také Mathnasium Method.
Počáteční poplatky a kapitál nezbytný pro zahájení fungování master-franšízanta v České republice činí okolo 600 tisíc dolarů (cca 13,9 milionů Kč). Tato částka zahrnuje i počáteční franšízový poplatek za nákup master-licence pro celou Českou republiku ve výši 300 tisíc dolarů (cca 7 milionů Kč). A jak by měl vypadat zájemce o master-franšízovou licenci? „Zejména nás zajímají investoři, kteří mají dovednosti a obchodní znalosti potřebné k vývoji dobře zavedené značky od nuly. Partnerovi poskytujeme komplexní podporu centrály a značnou svobodu při zavádění vlastních inovací a využívání obchodních znalostí v rámci projektu. Naše postupy pro implementaci a školení nových franšízantů byly pečlivě vyvinuty a neustále se zlepšují již více než 15 let. Proto, i když to vyžaduje značné odhodlání a nasazení, členové našeho specializovaného týmu pro vývoj franšízy poskytují podporu a pomoc v každé fázi,“ říká Scott McDaniel, ředitel mezinárodního franšízového rozvoje sítě Mathnasium.
Podle informací konceptu je poptávka po doučování matematiky ve světě velmi vysoká a lze předpokládat její další růst. A situace v České republice není výjimkou. Očekává se, že do roku 2022 soukromý doučovací trh celosvětově překročí 100 miliard dolarů. Pro podnikatele tak právě tato oblast znamená zajímavou příležitost pro jejich růst.
PŘEČTI ČLÁNKY
Marta Toulová je majitelkou jednoho z nejvíce rostoucích franšízových center Helen Doron English v Českých Budějovicích. Zeptali jsme se jí, jaký je její recept na úspěch.
Vzdělávací franšíza Logiscool chce proniknout dál do regionů. Může zde fungovat více jak 30 poboček.
Školy Maple Bear vznikají díky franšíze po celém světě a využívají dobré pověsti kanadského vzdělávacího modelu. V Česku míří do největších měst.
Williama, prince z Walesu, zaujal koncept Young Engineers. Líbí se mu jeho přístup, který v dětech vzbuzuje nadšení pro techniku. Zaujme i franšízanty v Česku?
„Vzdělávací workshopy jsou naším nejžádanějším produktem. Proto se na ně zaměřujeme v novém obchodním modelu pro franšízanty,“ říká Kamila Holody z Edukida.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické