Franšíza OK Point mě „vysvobodila“ z korporátu

Vše na jednom místě / Franšízová pobočka OK Point je místem, ve kterém mohou lidé sjednávat produkty a služby různých bank i pojišťoven a řešit realitní služby, aniž by museli navštěvovat několik různých filiálek. Jedná se o unikátní místo, jehož cílem je usnadnit klientům život a ulehčit jim orientaci v nepřeberném a nepřehledném množství nabízených služeb.
Pátek
17.01.2020
Do sítě finančně-realitních poboček OK Point přibylo nově i pražské Jižní Město. Vděčí za něj franšízantovi Jaroslavu Laurovi.
 

Síť finančně-realitních poboček OK Point se opět rozrůstá, na sklonku roku 2019 společnost Broker Consulting otevřela novou pobočku v Praze 11. Zájemci najdou OK Point v Obchodním centru Opatovská, kde jej otevřel franšízový partner sítě Jaroslav Laur.

Než se stal Jaroslav Laur franšízantem, působil téměř 20 let na top manažerských pozicích v různých velkých korporacích v oblasti automotive. Práce ho ale přestala uspokojovat: „Byl jsem z toho už unavený. Ubíjely mě nízká efektivita, alibismus, komplikované procesy i rostoucí vliv compliance. Měl jsem pocit, že jsem jen malým šroubkem ve velkém soukolí, na jehož chod mám jen nepatrný vliv. Řekl jsem si, že je nejvyšší čas, abych se postaral sám o sebe a začal podnikat. Rodina na mě v posledních letech viděla, jak se netěším v pondělí do kanceláře, jak chodím večer z práce mrzutý a otrávený. A teď vidí, že se to změnilo, že mám mnohem více energie, že chodím domů sice později, ale s dobrou náladou a vizí, že mi moje práce dává smysl.“

Vhodný podnikatelský koncept našel na portálu Franchising.cz

Jeho původní záměr byl založit si vlastní leasingovou společnost, ale její financování bylo v řádech několika set milionů korun. S investory se nepodařilo dohodnout oboustranně přijatelné podmínky, tak se rozhodl porozhlédnout po jiných možnostech.

„Své podnikatelské vize jsem se jen tak vzdát nehodlal a na portálu Franchising.cz objevil dva franšízové koncepty, z nichž mne na první pohled zaujal právě OK Point. Sjednal jsem si tedy schůzku s manažerem projektu Radimem Štantejským. Po několika schůzkách s Radimem i se zakladatelem Broker Consulting Petrem Hrubým jsem se rozhodl, že do toho půjdu. V září jsem podepsal smlouvu a 19. prosince jsme otevřeli OK Point v Obchodním centru Opatovská v Praze 11,“ vypráví franšízant.

Franšízový koncept pro Jaroslava Laura byl naprosto vyhovující, protože jako samostatný podnikatel by nikdy neměl možnost si nasmlouvat tolik obchodních partnerů za tak výhodných podmínek, zabezpečit plně fungující back office, právní a analytický servis či nejrůznější IT systémy. Navíc mu imponovalo, že OK Point je obchodní model, který prokazatelně a dlouhodobě funguje.

„Než jsem do toho šel, tak jsem si za „domácí úkol“ obešel všech 10 otevřených OK Pointů v Praze. Osobně jsem si zjišťoval, jak to funguje. Přesvědčilo mne také, že za konceptem stojí  silní partneři, jako jsou Broker Consulting, mBank a MONETA Money Bank. Velké značky, které budí důvěryhodnost i v očích zákazníků,“ předkládá argumenty, které ho přesvědčily.

Propojení finančních a realitních služeb na jednom místě

I u franšízového podnikání je třeba vstupní investice, jejíž výše investice na predispozicích prostoru pro pobočku. V případě OK Pointu s financováním pomáhá franšízor. Na franšízantovi požaduje základní kapitál ve výši minimálně 300 tisíc korun.

A jaký největší benefit franšízant Jan Laur na pobočce vidí? „Jednoznačně v propojení finančních a realitních služeb na jednom místě. Ta návaznost na finanční produkty je u realit obrovská, můžeme klienta na jednom místě obsloužit komplexně. Naší základní službou je Finanční plán. Máme na něj speciální aplikaci, která klientovi vizualizuje jednotlivé finanční produkty v čase. Působí to velmi srozumitelně. Druhou přidanou hodnotou je zadávání dat, kdy se jednotlivé údaje přepisují i do dalších systému a do jednotlivých smluv s možností elektronického podpisu. To jsou moderní finanční služby v praxi, nejenom prodej, ale i zážitek,“ uzavírá franšízant OK Pointu v Praze 11.


Rentabilní byznys / Vstupní investice franšízanta se pohybuje okolo 1,5 mil. Kč. S návratností pak může počítat v horizontu 1 roku.