Sdílení zkušeností a know-how na OK POINTech funguje dokonale

Benefity franšízové sítě / „Díky vlastnímu OK POINTu mám širokou podporu určenou pro franšízanty, jako je speciální vzdělávací systém anebo pravidelné manažerské porady,“ říká franšízant OK POINTu Filip Korčák.
Filip Korčák je již rok úspěšným majitelem pobočky OK POINT v Boskovicích. Její otevření považuje za nejlepší rozhodnutí ve své kariéře.
 

Se svým týmem, ve kterém je i jeho žena, pomáhá Filip klientům s řešením finančních a realitních záležitostí. Zeptali jsme se ho, v čem jsou podle něj největší výhody franšízového podnikání, nebo jak se na malém městě získávají noví klienti.

 Váš OK POINT slaví teď v listopadu první rok existence. Jaký pro vás ten rok byl? A jak moc do něj zasáhla koronavirová situace?
Dosavadní roční fungování pobočky hodnotím absolutně kladně. S oblibou říkám, že její otevření bylo nejlepším rozhodnutím mé kariéry. Strávil jsem řadu let v bankovním prostředí, takže mohu dobře porovnat naše franšízové pobočky s těmi bankovními. Z čistě schematického pohledu jsou si obě v mnohém podobné, největší rozdíl ale vnímám v celkovém přístupu a možnostech kariérního růstu. V rámci franšízové sítě OK POINT dokonale funguje sdílení zkušeností a know-how, s tím jsem se jinde nesetkal. Vedle toho máme neustále plnou podporu ze strany centrály firmy Broker Consulting.

Pokud jde o koronavirovou situaci, máme štěstí, že nás nezasáhla. Finance a reality totiž lidé potřebují řešit pořád, i během covidu. Našim klientům jsme tak mohli s těmito záležitostmi pomáhat i v době nejpřísnějších omezení, a to prostřednictvím telefonické a on-line komunikace.        

Před otevřením své pobočky jste už nějakou dobu pracoval ve firmě Broker Consulting, pod kterou OK POINTy spadají. V čem je podle vás franšízové podnikání jiné?  
Osobně to vnímám jako posunutí na vyšší úroveň podnikání. Díky vlastnímu OK POINTu mám širokou podporu určenou pro franšízanty, jako je speciální vzdělávací systém anebo pravidelné manažerské porady. K tomu bych se jako spolupracovník ve firemní síti nedostal. Samozřejmě nic není zadarmo, takže pokud jde o obchodní výsledky a prezentaci společnosti, jsou na mě jako na franšízanta kladeny vyšší nároky.

Máte za sebou bohaté zkušenosti z bankovní sféry. Myslíte si, že vybudovat úspěšný OK POINT je možné i bez nich?
Určitě to lze i bez nich. Já jsem své zkušenosti z banky využil hlavně na začátku kariéry v Broker Consulting. Nejvíc v komunikační rovině - neostýchal jsem se oslovovat klienty s nabídkou svých služeb. Myslím, že přesně to je klíčovou součástí pracovního procesu, která z více než 80 procent rozhoduje o budoucím úspěchu v oborech financí a realit. Každopádně mnoho mých kolegů franšízantů má předchozí zkušenosti z jiných oborů a dosahuje na svých OK POINTech naprosto skvělých výsledků. Napomáhá tomu propracovaný systém vzdělávání a sdílení zkušeností, který umožňuje lidem i bez hlubší znalosti oboru pohodlnou adaptaci a posléze vybudování úspěšné pobočky.

S péčí o klienty vám na pobočce pomáhají kolegové. Jak máte mezi sebou rozdělené pracovní úkoly?
Jsme celkem čtyři. Vzhledem k tomu, že na OK POINTu se denně odehrává pestrá škála činností, mohl jsem kolegům, lépe řečeno kolegyním, přeskupit pracovní agendu podle toho, co jim nejvíce „sedne“. Já zodpovídám za obchodní stránku a chod pobočky z hlediska rozdělení činností. Moje manželka, která na pobočce také pracuje, zase hlídá celkové obchodní výsledky a provozní a administrativní záležitosti. Náš tým dotvářejí dvě skvělé asistentky, které mají na starost zpracování veškeré dokumentace a materiálů ke schůzkám s klienty.

Uvažujete o tom, že byste tým rozšířil? Kde byste nové adepty hledal?
K rozšiřování týmu by mělo docházet kontinuálně. Moje zkušenost je taková, že nejlepší spolupracovníci vždy vzešli ze spokojených klientů, případně z jejich doporučení. Příležitost však samozřejmě nabízím téměř všem. Jak už jsem řekl, provoz OK POINTu přináší mnoho nejrůznějších úkolů, které mohou vykonávat brigádníci, studenti, maminky na mateřské dovolené, ale dokonce i klienti v pokročilejším věku. Pro mě je nejdůležitější, jak si s konkrétním uchazečem sedneme a jestli se naše cíle potkávají.  

Provozujete OK POINT v Boskovicích, které mají necelých 12 tisíc obyvatel. Získávání nových klientů asi není úplně snadné. Jak jste si s tím poradil?
Osvědčilo se mi, že pokud se o své klienty dlouhodobě, pravidelně a pečlivě starám a v praxi jim ukazuji, že spravovat rodinné finance a budovat majetek už dávno není jen výsadou bohatých, získávám si u nich stále větší důvěru. Ta se pak projevuje v tom, že mě seznamují se svými přáteli a často i s vlastními dětmi či vnoučaty, kteří si přejí využít na finanční či realitní záležitosti právě mou pomoc. Další nové klienty pak získávám díky široké nabídce našich služeb, která je poutavým stylem prezentovaná na obrazovkách ve výloze mého OK POINTu.


OK POINT je celorepubliková síť obchodních míst franšízového typu, která už od roku 2015 zprostředkovávají klientům pod jednou střechou finanční, bankovní a realitní služby. Cílem franšízového konceptu je pomoci klientům s finančním plánováním a orientací v široké nabídce produktů více než stovky finančních institucí, a celkově jim tak usnadnit život. Velkou výhodou OK POINTů jsou moderní on-line technologie, které patří ke standardnímu vybavení každé pobočky. Klienti díky nim snadno pochopí princip dlouhodobého finančního plánování, který jim pomůže splnit si své životní cíle a přání. Součástí každé pobočky je i moderní bankomat s vkladomatem. Více také na www.okpointy.cz a www.okpoint.tv, kde najdete zajímavá videa pro zájemce o vlastní podnikání s franšízou OK POINT.


Finance na start / Vstupní investice se pohybuje okolo 300 tisíc Kč. Za tu franšízant získá pobočku nabízející pod jednou střechou finanční, realitní a bankovní služby.
Více informací
Pokud chcete získat více informací, prosíme vyplňte kontaktní formulář. Vaše údaje budou zaslány přímo OK POINT.
Více informací
Kontaktní formulář
Kontaktní formulář
If you see this, leave this form field blank