Byznys ve 3D
Jak už název napovídá, tento původem polský koncept se zaměřuje na vzdělávání v oblasti 3D designu, 3D tisku a 3D skenování. Jeho majitelem a zakladatelem je Arkadiusz Markowski, absolvent Fakulty mechatroniky Varšavské technologické univerzity, který se 3D skenováním a tiskem v průmyslu zabývá již téměř 10 let. Jako člověk z praxe tak vidí potenciál, který vzdělání v této oblasti nabízí. A to s ohledem na vývoj pracovního trhu ve všech zemí světa, kdy největší poptávka je po absolventech technologických oborů. Právě výuka v těchto oblastech od útlého věku může poskytnout náskok budoucím inženýrům. Vždyť již dnes se 3D tisk používá například v medicíně, automobilovém průmyslu, letectví, archeologii nebo stavebnictví.
Cílem vedení společnosti, která má na domácím trhu 28 poboček, z nichž 27 je provozováno franšízanty, je i v České republice vybudovat síť partnerů, kteří budou nabízet mimoškolní vzdělávání v oboru 3D technologií. K dispozici je jak master-franšízová licence na celé území země, tak i jednotlivé nebo regionální franšízy. Hlavní činností franšízových partnerů bude pořádání kurzů 3D designu a tisku, organizace jednorázových workshopů, příměstských táborů či narozeninových oslav nebo prezentace těchto oborů ve vzdělávacích institucích. Prostor pro uplatnění mají budoucí franšízanti i jako součást animačních programů na rodinných akcích, nejrůznějších oslavách apod.
Příležitost i pro nováčky v 3D světě
Mnohé zájemce, které práce v oboru budoucnosti oslovila, potěší, že pro získání licence není nutné mít znalosti v oblasti 3D tisku, 3D designu a 3D skenování. Součástí franšízového balíčku je totiž vstupní čtyřdenní školení, během kterého se naučí obsluhu a principy fungování různých typů 3D tiskáren, 3D skenerů, 3D per. Zároveň budou umět navrhovat ve dvou různých programech používaných během výuky. V rámci spolupráce pak franšízanti získají přes 100 scénářů lekcí s možností tvorby semestrálních, ročních a víkendových cyklů, přístup k online výukovému programu, k přípravám lekcí i scénáře pro jednorázové přednášky a semináře ve školách a školkách.
Jako novým podnikatelům poskytne franšízor svým franšízantům veškerou podporu při rozjezdu jejich nového byznysu včetně podpory při nákupu vybavení a potřebného materiálu, CRM platformy zaměřené na vzdělávací aktivity, přístupu do databáze marketingových materiálů v elektronické podobě i podporu v oblasti marketingu. Pořízením franšízové licence získá její držitel právo užívat ochrannou známku Edu3Dcation s označením®.
Finance na nový byznys
Počáteční investice přijde franšízanta konceptu Edu3Dcation minimálně na 7 500 EUR. Musí si totiž pořídit, alespoň jednu 3D tiskárnu a 3D skener. Další investice závisí na modelu spolupráce, zda jde o master nebo klasickou franšízu. Doba návratnosti se podle informací od poskytovatele licence pohybuje okolo 3 měsíců. Co se týče průměrného obratu, kterého mohou franšízanti měsíčně dosáhnout, v případě single franšízy se pohybuje okolo 13 tisíc EUR, u master-franšízy vše závisí na velikosti svěřeného regionu. Během spolupráce franšízanti také hradí tzv. royalties - franšízové poplatky, které se opět odvíjí od modelu spolupráce, v průměru pak činí 10 % z obratu.
Od svých franšízantů vedení očekává, že budou provozovat svoji vlastní firmu, případně budou ochotni si ji založit. Měli by mít komunikační, organizační a manažerské schopnosti a být připraveni na práci s dětmi. Samozřejmostí by měla být dobrá znalost místního školství a spolehlivost při provádění vzdělávacích aktivit ve svém regionu, a tím budování značky Edu3Dcation.

PŘEČTI ČLÁNKY

Příprava na praktický život dnes vyžaduje dobrou znalost technologií. Franšíza EDU3D přichází s konceptem volnočasových aktivit, které s nimi nejen děti naučí pracovat.
Děti ve škole tráví většinou minimálně 12 let. Mnozí z nich potřebují pomoc s učením. Franšíza Škola Populo nabízí profesionální řešení jako podnikatelskou příležitost.
Roste počet značek, které míří na náš trh. Které franšízové spolupráce můžete chytit hned na startu?
„Rodiče si čím dál více uvědomují, že je třeba děti vzdělávat v této oblasti už odmala,“ říká Michaela Jelínková z franšízové sítě vzdělávacích IT kurzů pro děti Logiscool.
Děti mají rády moderní technologie. Mimoškolní kroužky, které se zaměřují na jejich využívání, tak nabývají na popularitě. Uspěje i franšíza edu3Dcation?
Nejčtenější

Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemí světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Finanční skupina Partners loni dosáhla obratu pět miliard korun. Letos se zaměřuje na vyšší dostupnost bankovních služeb růstem počtu poboček Partners Banky.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Síť obchodních míst BROKER POINT PREMIUM patří mezi nejúspěšnější franšízové koncepty společnosti Broker Consulting. Kde se nabízí prostor pro nové franšízy?
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické