Byznys ve 3D
Jak už název napovídá, tento původem polský koncept se zaměřuje na vzdělávání v oblasti 3D designu, 3D tisku a 3D skenování. Jeho majitelem a zakladatelem je Arkadiusz Markowski, absolvent Fakulty mechatroniky Varšavské technologické univerzity, který se 3D skenováním a tiskem v průmyslu zabývá již téměř 10 let. Jako člověk z praxe tak vidí potenciál, který vzdělání v této oblasti nabízí. A to s ohledem na vývoj pracovního trhu ve všech zemí světa, kdy největší poptávka je po absolventech technologických oborů. Právě výuka v těchto oblastech od útlého věku může poskytnout náskok budoucím inženýrům. Vždyť již dnes se 3D tisk používá například v medicíně, automobilovém průmyslu, letectví, archeologii nebo stavebnictví.
Cílem vedení společnosti, která má na domácím trhu 28 poboček, z nichž 27 je provozováno franšízanty, je i v České republice vybudovat síť partnerů, kteří budou nabízet mimoškolní vzdělávání v oboru 3D technologií. K dispozici je jak master-franšízová licence na celé území země, tak i jednotlivé nebo regionální franšízy. Hlavní činností franšízových partnerů bude pořádání kurzů 3D designu a tisku, organizace jednorázových workshopů, příměstských táborů či narozeninových oslav nebo prezentace těchto oborů ve vzdělávacích institucích. Prostor pro uplatnění mají budoucí franšízanti i jako součást animačních programů na rodinných akcích, nejrůznějších oslavách apod.
Příležitost i pro nováčky v 3D světě
Mnohé zájemce, které práce v oboru budoucnosti oslovila, potěší, že pro získání licence není nutné mít znalosti v oblasti 3D tisku, 3D designu a 3D skenování. Součástí franšízového balíčku je totiž vstupní čtyřdenní školení, během kterého se naučí obsluhu a principy fungování různých typů 3D tiskáren, 3D skenerů, 3D per. Zároveň budou umět navrhovat ve dvou různých programech používaných během výuky. V rámci spolupráce pak franšízanti získají přes 100 scénářů lekcí s možností tvorby semestrálních, ročních a víkendových cyklů, přístup k online výukovému programu, k přípravám lekcí i scénáře pro jednorázové přednášky a semináře ve školách a školkách.
Jako novým podnikatelům poskytne franšízor svým franšízantům veškerou podporu při rozjezdu jejich nového byznysu včetně podpory při nákupu vybavení a potřebného materiálu, CRM platformy zaměřené na vzdělávací aktivity, přístupu do databáze marketingových materiálů v elektronické podobě i podporu v oblasti marketingu. Pořízením franšízové licence získá její držitel právo užívat ochrannou známku Edu3Dcation s označením®.
Finance na nový byznys
Počáteční investice přijde franšízanta konceptu Edu3Dcation minimálně na 7 500 EUR. Musí si totiž pořídit, alespoň jednu 3D tiskárnu a 3D skener. Další investice závisí na modelu spolupráce, zda jde o master nebo klasickou franšízu. Doba návratnosti se podle informací od poskytovatele licence pohybuje okolo 3 měsíců. Co se týče průměrného obratu, kterého mohou franšízanti měsíčně dosáhnout, v případě single franšízy se pohybuje okolo 13 tisíc EUR, u master-franšízy vše závisí na velikosti svěřeného regionu. Během spolupráce franšízanti také hradí tzv. royalties - franšízové poplatky, které se opět odvíjí od modelu spolupráce, v průměru pak činí 10 % z obratu.
Od svých franšízantů vedení očekává, že budou provozovat svoji vlastní firmu, případně budou ochotni si ji založit. Měli by mít komunikační, organizační a manažerské schopnosti a být připraveni na práci s dětmi. Samozřejmostí by měla být dobrá znalost místního školství a spolehlivost při provádění vzdělávacích aktivit ve svém regionu, a tím budování značky Edu3Dcation.
PŘEČTI ČLÁNKY
Marta Toulová je majitelkou jednoho z nejvíce rostoucích franšízových center Helen Doron English v Českých Budějovicích. Zeptali jsme se jí, jaký je její recept na úspěch.
Vzdělávací franšíza Logiscool chce proniknout dál do regionů. Může zde fungovat více jak 30 poboček.
Školy Maple Bear vznikají díky franšíze po celém světě a využívají dobré pověsti kanadského vzdělávacího modelu. V Česku míří do největších měst.
Williama, prince z Walesu, zaujal koncept Young Engineers. Líbí se mu jeho přístup, který v dětech vzbuzuje nadšení pro techniku. Zaujme i franšízanty v Česku?
„Vzdělávací workshopy jsou naším nejžádanějším produktem. Proto se na ně zaměřujeme v novém obchodním modelu pro franšízanty,“ říká Kamila Holody z Edukida.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické