Naučte se podnikat s učením dětí

Doučování jako franšíza / Značka Škola Populo působí na trhu deset let. Nyní chce posílit své pozice ve všech krajských a okresních městech.
pondělí
03.02.2025
Děti ve škole tráví většinou minimálně 12 let. Mnozí z nich potřebují pomoc s učením. Franšíza Škola Populo nabízí profesionální řešení jako podnikatelskou příležitost.
 

Škola Populo působí po celé republice už deset let. Jejich cílovou skupinou jsou děti a studenti základních a středních škol, kteří potřebují jak trvalou podporu v některém předmětu, tak přípravu na nejrůznější přijímací nebo maturitní zkoušky. Největší poptávka je po předmětech matematika, čeština, angličtina, chemie, fyzika, němčina. Doučování probíhá prezenčně na pobočkách anebo online. Součástí nabídky jsou i cizí jazyky.

Příležitost je zajímavá pro typy osobností, které jsou orientované na komunikaci, mají obchodního ducha a velmi dobré organizační schopnosti. Důležitá je také empatie k rodičům, dětem a lektorům. „Franšízanti by měli mít vášeň pro práci s dětmi, jejich rodiči a lektory. Klíčové je, aby je naplňovalo budování inspirativního prostředí, kde se děti mohou rozvíjet, rodiče cítit podporu a lektory vést ke kvalitnímu výkonu," upřesňuje zakladatel a ředitel společnsoti Jakub Rakušan.

Kromě finanční nezávislosti je pro ně odměnou smysluplná činnost – franšízanti dávají práci lektorům a podporují jejich odborný růst. Rodičům a dětem pomáhají překonat nejrůznější problémy či výzvy, které školní léta přináší. Práce franšízantů Školy Populo je tak hodně variabilní a například organizační záležitosti je samozřejmě možné řešit z domova nebo na cestách. Je tedy vhodná pro osobnosti, které si čas rády organizují nezávisle.

Kde franšízy chybí

Podnikání je možné dvěma způsoby – buďto s podporou franšízora začnete novou pobočku ve svém městě, anebo převezmete už fungující pobočku se zavedenou klientelou. V obou případech franšízor nabízí exkluzivitu v daném regionu. Celková výše příjmů závisí především na aktivitě franšízanta a pohybuje se mezi 80 až 130 000 Kč měsíčně. „Zkušenost s prodejem je pro potenciálního franšízanta výraznou výhodou, protože mu umožňuje lépe porozumět potřebám zákazníků a efektivně prezentovat služby Školy Populo,“ dodává k vstupním podmínkám Jakub Rakušan. Dalším faktorem ovlivňujícím ziskovost je velikost pobočky. Ty největší mají až 800 lektorů, menší pak mezi třemi a pěti sty lektory. 

Počátek podnikání je přitom možný i bez větších počátečních investic. Franšízant do začátku investuje především svůj čas a ochotu učit se v rámci intenzivního prezenčního školení, za které zaplatí 30 000 Kč. Veškeré vybavení nové pobočky hradí franšízor, které poté franšízantovi rozpočítá do splátkového kalendáře.  

Aktuálně hledáme franšízanty pro většinu krajských měst, například Praha, Brno, Ostrava, Hradec Králové, Pardubice, Budějovice a Plzeň. Své působení bychom rádi rozšířili také do Liberce, Ústí nad Labem, Karlových Varů a Jihlavy,“ upřesňuje Jakub Rakušan. Zároveň pobízí zájemce o franšízy podrobnostmi o podpoře ze strany franšízora: „Škola Populo zajišťuje za své franšízanty efektivní nábor lektorů i klientů prostřednictvím kombinace centrálních marketingových aktivit a osobního přístupu na lokální úrovni. Staráme se například o online reklamy, propagaci na sociálních sítí a další podpůrné aktivity. Určitě nám pomáhá i známost značky na trhu a její dobrá pověst.“


Franšíza bez velkých investic / Počáteční školení stojí 30 000 Kč a franšízant může vybavení nové pobočky franšízorovi splácet splátkovým kalendářem.