Jak vybírat franšízora?

Speciální postavení má v některých společnostech tzv.master-franšízant, jehož úkolem oproti běžným franšízantům je navíc budovat a spravovat franšízovou síť na území vymezeném franšízorem. V rámci svého teritoria funguje master-franšízant jako hlavní zástupce franšízora, tj. udílí licence a poskytuje školící a jiné služby, včetně podpory.
Pátek
11.08.2017
Při rozšiřování franšízové sítě je jednou z nejdůležitějších osob franšízor, který by měl působit podobně jako sportovní trenér.
 

Franšízor je vlastníkem ochranné známky a značky franšízové sítě, který sám otestoval podnikatelský záměr a prokázal jeho rentabilitu. Mnoho nových franšízorů bývá překvapených z konkurence, která panuje mezi franšízovými sítěmi v daných lokalitách. Od marketingu místních podniků se jejich pole působnosti rychle přesouvá na úroveň velkých národních i globálních společností. Ty mají obrovské výhody včetně povědomí a důvěry spotřebitelů, velkých marketingových rozpočtů a zkušenějšího týmu. Dobrou zprávou je, že všichni někdy začínali, a franšízoví inovátoři mají v současných podmínkách velkou šanci na trhu uspět, pokud budou hrát podle pravidel a se správnými kartami, tedy lidmi.

Zkušení franšízoví ​​a obchodní trenéři pomohou rostoucí značce překonat výzvy a problémy. Každý skvělý sportovec má skvělého trenéra, nejdůležitější je proto volba správného franšízora. Majitelům franšízových sítí nabízíme několik tipů, jak se při výběru franšízora nesplést. Ani ta nejlepší rada na světě nepomůže, pokud se jí nikdo neřídí. Zvažte vždy proto předem, jestli je vaše firma a franšízanti ve fázi, kdy je jejich "trénink" ze strany franšízora vůbec možný. Stejně jako sportovci, i franšízanti by se pod vlivem franšízora měli postupně zlepšovat a vylaďovat své schopnosti. Nejdůležitějším faktorem je ovšem - stejně jako ve sportu - ochota spolupracovat a následovat trenéra.

  • Vyhněte se těm, kteří s vámi souhlasí

Trenér, který s vámi vždy souhlasí, nemusí být ještě úspěšný. Jeho působení bude spíše neúčinné, v horším případě může pro vaši fitmu znamenat dokonce hrozící nebezpečí. Hlavním přínosem trenéra musí být vždy upřímná, a někdy i hůře přijatelná reflexe a rady.

  • Ujistěte se, že váš trenér má vlastní systém a styl

Dobrý trenér (franšízor) přinese vaší společnosti mnoho výhod, včetně rozsáhlých zkušeností z oboru a reálného plánu na firemní rozvoj. Trenér je víc než poradce, který naslouchá a moudře promlouvá. Velcí trenéři mají vypracované rozsáhlé herní plány, které slouží jako základ jejich vlastního stylu koučování.

  • Stanovte systém na měření výkonnosti

Jedním z hlavních přínosů vztahu franšízora s franšízanty je přehled o tom, co uvnitř sítě funguje, a co nefunguje, a je třeba zlepšit. Ukazatele výkonnosti jednotlivých franšíz a franšízantů, stejně jako celé sítě, by proto vždy měly být neoddělitelnou součástí tréninkového plánu franšízora. Někde měří návštěvnost poboček, jinde se řídí tržbami, další společnosti vymýšlejí vlastní měřící a srovnávací systémy.

  • Snažte se vždy o dlouhodobou spolupráci

Implementovat, měřit a upravovat, to jsou základní pilíře silné strategie a růstu v podnikání. Dokonce i ty nejlepší strategie začnou ale vykazovat výsledky až s odstupem času. Zejména, pokud je úkolem franšízora zavádět v systému změny a úpravy, které se mají dotknout celé franšízové sítě. Správné a dlouhodobé vedení franšízantů a provozu celého systému bývá nejdůležitějším faktorem úspěchu vašeho franšízového podnikání, který zajistí také návratnost vložených investic.

Aktuální nabídku franšíz naleznete v našem Katalogu franšíz.


Kateřina Hejdová
Redaktor

Populární na fóru

Správný čas na byznys

platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com

2 komentář(e)
posledni 07.11.2024
Správný čas na byznys

Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

2 komentář(e)
posledni 04.11.2024
Zaměřeno na vzdělávání

Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

1 komentář(e)
posledni 28.10.2024
Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019