Jak vybírat franšízora?
Franšízor je vlastníkem ochranné známky a značky franšízové sítě, který sám otestoval podnikatelský záměr a prokázal jeho rentabilitu. Mnoho nových franšízorů bývá překvapených z konkurence, která panuje mezi franšízovými sítěmi v daných lokalitách. Od marketingu místních podniků se jejich pole působnosti rychle přesouvá na úroveň velkých národních i globálních společností. Ty mají obrovské výhody včetně povědomí a důvěry spotřebitelů, velkých marketingových rozpočtů a zkušenějšího týmu. Dobrou zprávou je, že všichni někdy začínali, a franšízoví inovátoři mají v současných podmínkách velkou šanci na trhu uspět, pokud budou hrát podle pravidel a se správnými kartami, tedy lidmi.
Zkušení franšízoví a obchodní trenéři pomohou rostoucí značce překonat výzvy a problémy. Každý skvělý sportovec má skvělého trenéra, nejdůležitější je proto volba správného franšízora. Majitelům franšízových sítí nabízíme několik tipů, jak se při výběru franšízora nesplést. Ani ta nejlepší rada na světě nepomůže, pokud se jí nikdo neřídí. Zvažte vždy proto předem, jestli je vaše firma a franšízanti ve fázi, kdy je jejich "trénink" ze strany franšízora vůbec možný. Stejně jako sportovci, i franšízanti by se pod vlivem franšízora měli postupně zlepšovat a vylaďovat své schopnosti. Nejdůležitějším faktorem je ovšem - stejně jako ve sportu - ochota spolupracovat a následovat trenéra.
-
Vyhněte se těm, kteří s vámi souhlasí
Trenér, který s vámi vždy souhlasí, nemusí být ještě úspěšný. Jeho působení bude spíše neúčinné, v horším případě může pro vaši fitmu znamenat dokonce hrozící nebezpečí. Hlavním přínosem trenéra musí být vždy upřímná, a někdy i hůře přijatelná reflexe a rady.
-
Ujistěte se, že váš trenér má vlastní systém a styl
Dobrý trenér (franšízor) přinese vaší společnosti mnoho výhod, včetně rozsáhlých zkušeností z oboru a reálného plánu na firemní rozvoj. Trenér je víc než poradce, který naslouchá a moudře promlouvá. Velcí trenéři mají vypracované rozsáhlé herní plány, které slouží jako základ jejich vlastního stylu koučování.
-
Stanovte systém na měření výkonnosti
Jedním z hlavních přínosů vztahu franšízora s franšízanty je přehled o tom, co uvnitř sítě funguje, a co nefunguje, a je třeba zlepšit. Ukazatele výkonnosti jednotlivých franšíz a franšízantů, stejně jako celé sítě, by proto vždy měly být neoddělitelnou součástí tréninkového plánu franšízora. Někde měří návštěvnost poboček, jinde se řídí tržbami, další společnosti vymýšlejí vlastní měřící a srovnávací systémy.
-
Snažte se vždy o dlouhodobou spolupráci
Implementovat, měřit a upravovat, to jsou základní pilíře silné strategie a růstu v podnikání. Dokonce i ty nejlepší strategie začnou ale vykazovat výsledky až s odstupem času. Zejména, pokud je úkolem franšízora zavádět v systému změny a úpravy, které se mají dotknout celé franšízové sítě. Správné a dlouhodobé vedení franšízantů a provozu celého systému bývá nejdůležitějším faktorem úspěchu vašeho franšízového podnikání, který zajistí také návratnost vložených investic.
Aktuální nabídku franšíz naleznete v našem Katalogu franšíz.
PŘEČTI ČLÁNKY
V momentě, kdy franšízor hledá ideálního uchazeče o licenci, zaměřuje se na konkrétní profil kandidáta. Rozhoduje se pak podle jejich vlastností a dovedností.
Řadu podnikatelů možná napadne, proč si kupovat franšízové licence, když mohou rozjet svůj vlastní byznys sami. Zde jsou 3 důvody.
Zakoupením licence známé značky si podnikatel usnadňuje vstup do byznysu výměnou za část své nezávislosti. Franšízing s sebou nese výhody i nevýhody. První ale převažují.
Při jednání o vstupu do franšízy vám franšízor odhalí vzorový obchodní plán. Na co se zaměřit, abyste se vyhnuli budoucím překvapením?
Podle statistik společnosti PROFIT system na tuzemském trhu působí zhruba 300 franšízových konceptů. Prozradíme vám, jak si moudře vybrat ten pravý.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...