Gastronomie je jako nevěsta

Kolik franchisových poboček byste letos v Česku chtěli mít?
V současnosti funguje na Slovensku deset provozoven Pizza Mizza a v České republice dvě pobočky Pizza Mizza express. Jedna je vlastní, jedna je franchisová. Další expanzi do Česka připravujeme. Jsme připraveni využít každou příležitost. Je samozřejmě nutné také najít schopného franchisanta. Momentálně se v rámci rozvoje našeho konceptu soustředíme na přípravu bezlepkového programu Pizza Mizza, který spustíme v září.
Jak si představujete ideálního franchisanta?
Asi nejdůležitější pro úspěšný provoz každé provozovny je lidský faktor. Proto u
zájemců, kteří chtějí začít podnikat s naším konceptem, ověřujeme, zda na to má potřebné předpoklady. Jde o soubor vlastností, které tento typ podnikání vyžaduje. Jedná se hlavně o pragmatické a praktické myšlení, vytrvalost, trpělivost, smysl pro čistotu a pořádek, schopnost vést lidi a zároveň být týmovým hráčem. Mít radost z práce a dobrých výsledků, být důsledný a zároveň si zachovat profesionální noblesu.
Jaké další podmínky by měl splňovat?
Franchisová smlouva se zpravidla podepisuje na deset let. Proto by měl před tím franchisant přijmout zásadní rozhodnutí o svých osobních životních prioritách. Podnikání v gastronomii je totiž "nevěsta", která chce pro sebe celého partnera. Důležité rovněž je, aby se franchisant ztotožnil s konceptem, splnil odborné a kvalifikační předpoklady a byl komunikačně a řečově vybaven. Vysoká škola kolikrát nestačí. Je nutné se neustále vzdělávat, sledovat trh a hledat nové možnosti a nápady. Ideální je, když podniká společně celá rodina.
Liší se v něčem český a slovenský gastronomický trh?
Jelikož máme v Česku zatím jen dvě provozovny, je těžké oba trhy porovnávat. Pravdou ale je, že každá naše pobočka je jiná. Například naše pražská Pizza Mizza na Chodově se strukturou zákazníků a poptávky liší od bratislavské Pizzy Mizzy v obchodním domě Eurovea. Podobně ostravská Pizza Mizza expres v nákupním centru AVION je zase odlišuje od pražské. Vypadá to tak, že Ostravákům na kvalitě jídel a použitých surovin nezáleží a očekávají především hodně jídla za co nejméně peněz. Právě proto řešíme nastavení každé pobočky individuálně. Samozřejmě se snažíme dodržovat základní standardy konceptu Pizza Mizza.
Neláká Vás kromě České republiky i další zahraniční trhy?
Samozřejmě, že lákají, ale vzhledem k současné krizové a nepředvídatelné situaci na evropských trzích expanzi momentálně neplánujeme. Umíme si ale představit spolupráci, partnerství nebo fúzi s přiměřeným zahraničním partnerem.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...