10 let na trhu
Jak se dařilo firmě Electro World?
Rok 2012 jsme v Electro Worldu vyhodnotili jako velmi úspěšný. Oslavili jsme 10. výročí působení na tuzemském trhu, vykázali jsme za fiskální rok 2011/2012, končící 30. dubna 2012, meziroční nárůst tržeb v České republice o téměř 20 % a na Slovensku jsme v říjnu otevřeli novou bratislavskou prodejnu.
Podařilo se Vám rozšířit počet franchisových poboček v ČR a na Slovensku?
V minulém roce jsme počet franchisových poboček v ČR a na Slovensku nerozšířili, zatím jsme tento koncept testovali. Nyní jsme ho vyhodnotili jako úspěšný, a proto s potenciálními partnery jednáme o otevření několika dalších franchisových poboček.
Jaký je o Vaši franchisu zájem? Chystáte u podmínek nějaké změny?
V Electro Worldu registrujeme zvýšený zájem o možnost spolupráce formou franchisy. Electro World může totiž franchisantovi přinést velké úspory na marketingové kampaně, má velice silnou vyjednávací schopnost s dodavateli, a tak může zajistit cenově dostupnější produkty nebo například exkluzivní nabídky. Takových výhod proč spolupracovat s Electro Worldem bychom našli jistě mnoho.
Co by měl potenciální franchisant splňovat?
Případné spolupracovníky si v Electro Worldu pečlivě vybíráme. Chceme, aby to byl zkušený prodejce elektro sortimentu, aby měl prodejnu, která velikostně odpovídá našim požadavkům, to znamená prodejní plocha nejméně 500 metrů čtverečních a dále dostupnost pro naše zákazníky. Prodejna musí být ve městě, které nás zajímá, s dobrou spádovou oblastí. Konkrétní kritéria však bohužel nemůžeme prozradit, abychom neodkryli konkurenci svoji strategii.
Jakou máte strategii pro tento rok? Plánujete další expanzi?
Electro World chce pokračovat v nastavené strategii nabízet nejširší sortiment zboží za přiměřené ceny včetně kompletního portfolia služeb (pojištění výrobků, doprava), a tak i nadále plánujeme investovat do přeměny našich prodejen, aby se u nás zákazníci cítili dobře, a hlavně do rozvoje a vzdělávání našich zaměstnanců. I v následujících letech chceme nadále růst a otevírat další prodejny. Hned na jaře 2013 například otevřeme novou obrovskou prodejnu v Praze v Centru Černý Most, bude mít 2200 metrů čtverečních prodejní plochy. Co se týká franchis, tak momentálně jednáme s více subjekty. Očekávám proto, že otevřeme i několik dalších poboček formou franchisy.
Jak se daří Vašim kamenným pobočkám vzhledem k tomu, že v současné době se více rozvíjí koupě elektroniky na internetu?
Electro World je multikanálový prodejce. Máme kamenné prodejny, e-shop, prodáváme i přes call centrum. Velmi důležitá je také služba "collect at store". To znamená, že objednáte zboží na e-shopu a vyzvednete si jej ještě týž den v jakékoliv prodejně. Zákazníci u nás běžně nakupují tak, že přijdou do kamenné prodejny, vyberou si zboží, pak si jej vyhledají na internetu, srovnají s cenami jiných prodejců, objednají a pak si pro něj přijedou zpět k nám na prodejnu. Je zkrátka na nich, jaký prodejní kanál preferují a jak v Electro Worldu nakoupí.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízová síť Husse založila svůj úspěch na dvou faktorech – většina domácností má doma psa nebo kočku. Tím druhým je, že obstarat svou rodinnou “smečku” často nestíháme.
„Primárně míříme do měst s více jak 30 tisíci obyvatel. Nebráníme se ale ani menším městům," říká obchodní manažer Cbweed Riccardo Ghibellini.
Franšíza Cbweed otevřela loni 3 nové prodejny v Praze, další zahájila provoz v únoru. Letos chce vyrazit i do dalších regionů.
Letošní rok je pro franšízovou značku Husse ve znamení stabilizace sítě. Nezapomíná ale ani na expanzi a inovace.
Franšízová síť Cbweed má pobočky zatím jen v Praze. Potenciál však vidí i v dalších větších městech.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem