Slovensko, země pro byznys

Slovenský franchisový trh ukazuje, že se s ním musí počítat. Jeho velká expanze začíná přicházet, a toho chtějí využít i české franchisové koncepty. Pro ty se Slovensko jeví jako první země, kde chtějí prorazit se svými výrobky či službami. V roce 2012 podle Reportu franchisového trhu, který vydává poradenská společnost PROFIT system franchise services, působilo na slovenském trhu 36 českých franchisových systémů. Aktuálně o vstupu přemýšlí přes 20 konceptů, které fungují na základě franchisy, případně partnerství.
Vhodného master-franchisanta hledá síť fitness studií Hany Bany, která zatím provozuje jednu vlastní pobočku v Bratislavě. „Jednání jsme vedli s několika zájemci, ta však ztroskotala na vzájemných představách a požadavcích,“ říká jednatel firmy Laut, která Hany Bany zastupuje, Jakub Šigut. Podobný případ je i u fastfoodového konceptu Broaster Chicken. O master-franchisantovi uvažují také společnosti Doktor Klain či Certified E-friendly Food. Další firmy, které by se rády prosadily na Slovensku pomocí franchisové spolupráce, jsou mimo jiné BK Solutions, The PUB, Chi-Chi’s. Své brány pro franchisanty otevírá také společnost SmartLife s franchisovým konceptem dětského oblečení Lego Wear. Ta zde poslední 2 roky musela zájemce odmítat kvůli exkluzivitě. Zatím vede 1 obchod v Bratislavě.
Některé společnosti už byly úspěšnější a podařilo se jim letos otevřít první pobočky. Jedná se například o firmy Bussiness for Breakfest, Skinial, Dietfitness či Amaryllis. Mimo posledně jmenovanou si všechny jako první vybraly Bratislavu. Ta se obvykle stává odrazovým můstkem pro další expanzi. Amaryllis otevřel své kosmetické studio v Dunajské Stredě. Na spadnutí je vstup společnosti Marvel prodávající mobilní domy. Ta otevře studio v Bratislavě, které by se mělo stát centrem pro Slovenskou republiku. Tamním zákazníkům by rád nabízel čerstvé potraviny i Náš Grunt. „Zájemci se nám ze Slovenska ozývají, ale jednání zatím nevedou k závěru. Rádi bychom otevřeli obchody blízko českým hranicím,“ říká jednatel Našeho Gruntu Jiří Málek.
Slovensko má svá specifika
Firmy si Slovensko vybírají především pro jeho podobnost s českým trhem. Neexistují zde ani žádné jazykové bariéry a problémy s logistikou jsou malé. Prosadit se zde podařilo například franchisovým konceptům Fruitisimo, Naturhouse, Yves Rocher, Svět zdraví či Coffeshop Company. „Ve slovenském trhu vidíme potenciál na 30 poboček. Chceme se stát největší sítí juice barů na Slovensku,“ doplňuje ředitel Fruitisimo Jan Hummel.
Slovenský franchisový trh je podle prezidenta Slovenské franchisingové asociace Jozefa Šétaffyho ještě nezralý a má svá vlastní specifika. „Pro jeho seznámení je důležité si vynaložit určitý čas. Je třeba si zjistit kvalifikované a správné informace,“ uzavírá Jozef Šétaffy.
PŘEČTI ČLÁNKY

Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
Zavedný franšízový model Fruitismo dobývá Rakousko a Německo. Jaké jsou nebližší plány značky?
Značka Naturhouse u nás působí už zhruba 15 let. Za tu dobu otevřela i s pomocí franšízantů bezmála 100 výživových poraden. Kdo se může stát majitelem dalších franšíz?
Značka Fruitisimo se z Česka dostala i do dalších zemí. Na domácím trhu má stále ambice růst. Kdo se může stát franšízantem?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...