Která je nejcennější?

Mezi nejcennější značku, která se rozvíjí na základě franchisové licence patří McDonald’s. Jeho hodnota dosahuje za rok 2014 téměř 2 biliony korun.
Pátek
23.05.2014
Žebříček nejcennějších značek BrandZ Top 100 za rok 2014 je na světě. V první desítce se ukázala i franchisová značka.
 

Každým rokem zveřejňuje výzkumná agentura Millward Brown žebříček 100 nejcennějších značek světa BrandZ Top 100. Letos se na první místo po 4 letech vrátila technologická firma Google, která odsunula na druhé místo Apple, jenž vládnul žebříčku tři roky. Do první desítky se dostala i franchisová firma McDonald’s, která meziročně poklesla o jednu pozici na 6. místo.

Hodnota franchisové značky McDonald’s dosahuje 85,7 miliard dolarů (1,7 bilionu korun) a meziročně její hodnota klesla o 5 %. I přesto se od roku 2008 drží v první desítce. Největší konkurent, firma Subway, která McDonald’s drtí v počtu otevřených restaurací, se umístila v žebříčku na 43. místě s hodnotou 21 miliard dolarů. Ta meziročně vzrostla o 26 %. Třetím fastfoodovým konceptem, který uzavírá gastronomické značky v BrandZ Top 100, je koncept KFC, jež agentura Millward Brown ocenila na téměř 12 miliard dolarů (růst o 20 %).

Není překvapením, že nejoceňovanější značky zaujímají technologické firmy. Firma Google, která zvítězila, byla oceněna na 158,8 miliardy dolarů (+40 %). Na druhé místo s hodnotou 147,9 miliardy dolarů klesl Apple (-20 %). Třetí místo obsadila počítačová společnost IBM, jež MillWard Brown ocenil na 107,5 miliardy dolarů. V první desítce se ještě umístily značky Microsoft, Coca-Cola, Visa, AT&T, Marlboro a Amazon. Celková hodnota všech 100 značek dosáhla 2,9 bilionu dolarů.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017