Zejména na vlakových a autobusových nádražích a v nemocnicích se nacházejí obchody PONT. V Česku jich je 24, nejvíce v Praze.
Úterý
25.11.2014
Společnost JPServis se soustředila na rozvoj vlastní sítě obchodů PONT. Šanci chce dát i franchisantům.
 

Nádraží, nemocnice, business centra. To jsou místa, kde se nachází obchody PONT, které zastupuje firma JPServis. Koncept PONT byl vybudován jako tzv. convience store, tedy aby člověk nakoupil rychle to, co potřebuje. V normálních ulicích tak na PONT nenarazíte. Firma zatím pracovala jen na rozvoji vlastní sítě, ovšem aktuálně se připravuje na aktuální expanzi i formou franchisy.

Doposud jsme v oblasti franchisového rozvoje nebyli příliš aktivní, soustředili jsme se především na rozvoj vlastní sítě se současným ověřováním funkčnosti konceptu v rámci několika pilotních franchisových projektů,“ říká generální ředitel JP Servis Marek Cagášek. Lidé mohou nakupovat už ve 24 obchodech PONT, z čehož 2 jsou provozovány formou franchisy.

Mimo obchodů PONT drží společnost JP Servis v portfoliu ještě pekárny Fornetti Café, těch je 18 a 3 fungují jako franchisy . Třetím konceptem jsou obchůdky s bio potravinami Bio Point. Těch zatím provozuje na 4 místech ve vlastní režii.

Strategie rychlého nakupování se firmě JPServis vyplácí. Loni zvýšila meziročně tržby o 7,5 % na téměř 341 milionů korun. K růstu tržeb přispěl i plán zavést obchody PONT i v nemocnicích. „V oblasti zdravotnických zařízení vidíme obrovský potenciál, proto v tomto duchu hodláme pokračovat. Šanci zde chceme dát i franchisantům,“ doplňuje Marek Cagášek. Růst tržeb očekává i v letošním roce.

Oblast potravin zejména v oblasti franchisingu získává na větším významu. Lidé více preferují koupi menších nákupů a vracejí se do prodejen tzv. v ulici. Dokazují to i data z Franchising Reportu, kdy v roce 2013 působilo na trhu 29 franchisových konceptů z oblasti Potravin, drtivá většina preferuje rozvoj v ulicích měst a na sídlištích.